Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,072 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menštruácia po skončení s HAK

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň pani doktorka,
    rada by som sa spýtala, či je normálne, že som už 10 dní nedostala menštruáciu odo dňa, keď mi pravidelne prichádzala, s tým, že som ukončila užívanie antikoncepcie Maitalon po užití poslednej tabletky asi pred mesiacom. Mala som chránený sexuálny styk s partnerom odvtedy 3x a 2x nechránený, s tým, že sme dbali na predchádzanie otehotnenia. Mám si pre istotu urobiť tehotenský test alebo počkať? Menštruácia mi pri HAK prichádzala vždy v poriadku, trvala cca 8 dní. Koľko môže trvať, kým sa dostaví?
    Ďakujem za odpovede.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    určite si urobte tehotenský test, na druhej strane po vysadení antikoncepcie môže dochádzať k poruche menštruačného cyklu a môže chvíľu trvať, kým sa menštruácia upraví. Otázne je aj to ako menštruácia fungovala pred začatím užívania tabletiek, aj keď počas užívania tabletiek menštruácia chodila pravidelne súviselo to s tabletkami, nie s vašim prirodzeným cyklom. Ak sa menštruácia nedostavi do 14 dní, pri negatínom tehotenskom teste vyhľadajte lekára.