Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,250 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Escapelle

    , Autor: Katka1ll

    Dobrý večer,chcem sa spýtať brala som tabletky na oddialenie ms a počas ich brania sa priateľ domna urobil a do 12 hodín som užila tabletku escapelle. No menštruácia mi mešká. Môžem byť tehotná? :(

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, preparát na oddialenie menštruácie obsahuje množstvo hormónu, rovnako tak aj tabletka núdzovej hormonálnej antikoncepcie obsahuje pomerne veľké množstvo hormónu. Nemyslím si za daných okolností, že ste tehotná, užitím pomerne veľkého množstva rôznych hormónov môže dôjsť k znepravidelneniu menštruačného cyklu. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Opätovná otázka

    , Autor: Domčiči

    Dobrý deň, s priateľom sme mali romantiku.. ale iba sme sa postojačky naholo šúchali, a potom sa nejak jeho penis šmykol do mňa ale iba minimálne nie veľmi možno iba žaľuď (dva vpichy) a myslím že tam boli kvapky lásky, mám Zrovná ovoluciu myslíte že by som mohla byť tehotná? Ďakujem



    Ja som užila tabletku escapelle v plodnom obdobi (deň po ovulácii kedy tam išli tie kvapky). Myslite že zaberie aj keď som ju užila v plodnom období?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu, že ste tabletku núdzovej antikoncepcie užili včas, pravdepodobnosť tehotenstva je aj vzhľadom k okolnostiam pomerne malá. Odsledujte si to.

  • Escapelle a cysta

    , Autor: Janka223

    Dobry den,po uziti tabletky po Escapelle mi meskala menstruacia tak som sla k lekarke kde mi zistila cystu velku 6 cm,vral to je zapricinene kvoli tej tabletke.Povedala ze mam pockat ak mi 2 tyzdne nepride menstruacia mam prist,vraj ta cysta praskne pri menstruacii.Chcem sa spytat ci prasknutie takejto cysty je bolestive,alebo naco sa mam pripravit a co cakat.Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je to individuálne. Niektoré ženy cítia, ak dôjde k prasknutiu cysty, iné nie. Odsledujte si to. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Escapelle

    , Autor: radkis11

    Pán doktor, 26.1.2021 som mala pohlavný styk prvý deň kramov, priateľ sa do mna urobil, avšak som to neriešila lebo počas kramov nepravdepodobné otehotnieť čo som čítala, keďže hneď som sa išla aj osprchovat, keďže som mala najväčši menzes. Potom sme mali pohlavný styk 29.1.2021 avšak to už bol koniec kramov a to už som sa bála takze na druhý deň 30.1.2021 som do 17hodin užila tabletku po konkrétne escapelle. Na to som sa o 6dni zacala špiniť a krvácať trvalo to 4-5dni. Menštruáciu som mala mat 24.1.2022. Už mi meška?Avšak teraz neviem či to mám rátať menzes od toho posledného špinenia čiže kedy by sa mal dostaviť? 2.2.2022? Keď to tak rátam? Bolia má veľmi bradavky, sú citlivé aj, niekedy mám pocit že mám aj biely výtok zvláštny.Prosím vás poviete mi vás pohľad? Som tehotná? Mám sa obávať? Neviem vôbec kedy mám dostať teraz menzes a o dieta sa nesnažíme vôbec. Urobila som si už 3tehotenske testy a všetky negatívne. Môže to byt kvôli tej tabletke? Veľa otazok mám ale verim že sa dozviem to čo potrebujem ste super pán doktor už ste mi raz pomohol! Ďakujeme vám.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu včasného užitia tabletky núdzovej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva malá. Núdzová antikoncepcia často spôsobuje nepravidelné špinenie, či krvácanie a celkovo môže dôjsť k znepravidelneniu cyklu. Odsledujte si to. Pre jednoznačné vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ruzovkasty hrudkovity vytok a svrbenie

    , Autor: Dadulina

    Dobry den, po pouziti escapelle a nasledne po dvoch dnoch po pouziti cipku pharmatex sa objavilo o tyzden nato krvacanie ako menstruacia, bolo to po asi 10 dnoch po normalnej menstruacii. Po asi dvoch tyzdnoch sa objavil hrudkovity vytok ruzovkastej farby, sprevadzany svrbenim vnutri posvy… je to sposobene uzitim danych lieciv? Pomoze preplach pochvy rosalginom alebo co mohlo sposobit takyto neziaduci vytok? Velmi pekne dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka krvácania, je to pravdepodobne následok užitia núdzovej tabletky hormonálnej antikoncepcie. Čo sa týka výtoku a svrbenia, môže sa jednať o vaginálnu infekciu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Vaginálny výplach si realizovať môžete. Aplikovať si môžete skúsiť aj Canesten. Pri pretrvávaní ťažkostí však bude potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý realizuje výter z pošvy na kultivačné vyšetrenie, určí ďalší postup, prípadne Vám nasadí potrebnú liečbu.

  • Tlak v podbrušku

    , Autor: Vvv

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, 24.7. sme mali s partnerom pohlavný styk s kondómom ale urobil sa keď bol vo mne, tak pre istotu na ďalší deň približne po 24hodinách som si vzala tabletku po (escapelle). Po užití tabletky mi prišla na po 8 dňoch bolestivá menštruácia, ktorá trvala 6 dní. Tento mesiac už asi týždeň mám citlivé bradavky a posledných pár dní pociťujem tlak v podbrušku. Menštruácia mi mešká zatial 1 deň. Je možné že to je spôsobené tou tabletkou alebo to môže byť tehotenstvo?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste mali chránený pohlavný styk, navyše ste včas užili tabletku emergentnej hormonálnej antikoncepcie, tehotenstvo je minimálne pravdepodobné. Medzi najčastejšie vedľajšie účinky hormonálnej antikoncepcie patrí znepravidelnenie menštruačného cyklu.