Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,009 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Svrbenie

    , Autor: Zuzka25

    Dobrý deň,

    Chcela by som sa opýtať, čím môže byť spôsobené svrbenie a pálenie pošvy a vonkajších genitalii jeden deň pred menštruáciou a pocas celej menštruácie. Prvý krát sa mi to stalo v novembri keď som brala antikoncepciu belara. Túto som po dohovoru s gynekológom vysadila, lebo ze to práve ona môže spôsobovať a vyteri boli čisté. V decembri sa to opakovalo rovnako deň pred menzesom potom počas celého menzesu a prestalo to 2 dní po skončení. Vložkami to nebude lebo to začína ešte kým ich nepoužívam a nemenila som žiadne hygienické prostriedky. Teraz znovu. Ide o to ze je to veľmi nepríjemné. Existuje niečo čo sa dá používať pocas menzesu na upokojenie pošvy alebo tak ? Za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, efektivita liečby vaginálnej infekcie počas menštruácie je prakticky nulová. Môže sa jednať o prejavy bakteriálnej vaginózy, ktorá sa Vám začne prejavovať pred menštruáciou. Skúste si hneď po skončení menštruácie realizovať kúru vaginálnymi probiotikami aspoň 10 dní. Možte si skúsiť zvonku aplikovať Canesten krém.

Podobné otázky

  • Gynekológicke problémi

    , Autor: Ivca14

    Dobrý den chcem sa spytat 2 tyzdne dozadu som mala ťažkosti ako je svrbenie a pálenie iba zvonku, pan gynekolog mi dal macmirror mastičku do vnutra nech ju pouzivam cca tyzden, po použití 6 dni mi prišla menstruacia tak som ju nepoužívala.. Dal mi aj nejake čipky dovnutra na spravnu flóru aby sa mi tvorili tie '' dobre bakterie '' raz do tyzdna ze si ich mam dat, ale cca 9 dni po menstruaci mam zasa taky divny pocit, obcas ma svrbi alebo štípe vzdy ale hodinu po ked si dam antikoncepciu a trva to az do večera.. Gynekolog mi hovoril, ze by som mala brat viac vitaminov čo beriem stale, stravujem sa aj dost so zeleninov a ovocim.. Mohol by byt problem antikoncepcia? Alebo niečo ine?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúsiť môžete realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, následne môžete pokračovať v liečbe Gynofloru, alebo iného predpísaného preparátu na úpravu pošvovej mikroflóry, Macmiror krém si môžete aplikovať zvonku aj naďalej. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vulvodýnia

    , Autor: Dadulina

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či máte skúsenosti s vulvodýniou a aké sú jej prejavy? Či spôsobuje problémy len na pyskoch ohanbia v podobe bolesti, alebo môže byť jej príznakom aj svrbenie pyskov, štípanie, opuch, kožné zmeny na tkanive pyskov a svrbenie vnútri pošvy? Bolesť pri pohlavnom styku nie je, ale problémy trvajú už 8 mesiacov. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vulvodýnia sa prejavuje všetkými Vami spomínanými ťažkosťami. Môže byť prítomná aj bolestivosť pri pohlavnom styku. Príčin vulvodýnie môže byť viacero, môžu byť aj kombinované, napríklad infekcia v kombinácii s kožným ochorením. Bez vyšetrenia a poznania bližších informácií a okolností sa Vám však takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Začervenanie posvy

    , Autor: NikaDurdy

    Dobrý deň,

    Pred časom som sa liečila na ureaplazmu s antibiotikami doxyhexal. Pred kontrolou som mala začervenanie a svrbenie. To prešlo samé po pár dňoch a doktorka na kontrole vylúčila mykozu aj iné problémy, keďže vtedy už začervenanie nebolo. To sa však teraz vrátilo. Mám pocit že čokoľvek si dám je to horšie. Preto som to už nechala tak pretože som si myslela či to už nepreháňam a stále nieco beriem. Dávala slm si chvíľu idelyn potom prurigyne. Ale naďalej mám všetko červené avšak bez opuchu, svrbenia alebo pálenia či bolesti. Maximálne som mala 2x lactofeel. Neviem čo s tým mám robiť. Ďakujem za vašu radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Takto bez videnia nálezu je ťažké sa objektívne vyjadriť. Skúste si jednorázovo urobiť vaginálny výplach Rosalginom a aplikujte si vaginálne probiotiká večer pred spaním aspoň počas 7 dní. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Opakujuce sa vytoky

    , Autor: Alezia

    Dobrý deň, asi pred mesiacom som mala výtok a silne svrbenie. Bola som mimo SR, tak som si nasadila Macmiror Complex na 7 dni. Vytok presiel. Asi 3 dni na to som dostala opat vytok a svrbenie. To som uz bola u lekarky. Zobrala mi ster, potvrdila sa bakteria, brala som Ampicilin cipky 10 dni. Hned po dobrati sa mi opat objavil vytok, tentoraz husty belavy a taktiez svrbenie. Lekarka ma dovolenku. Mohli by ste mi prosim poradit nieco, cim by som sa zatial mohla preliecit. Sama sa bojim si nieco nasadit, ked som mala uz 2 krat po sebe vklady. Zatial som si dala len vonkajsi Beliema krem. Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúste si realizovať jednorázovo vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne desaťdňovú kúru vaginalnými probiotikami. Môže sa u Vás jednať o bakteriálnu vaginózu. Lokálna, ale aj celková aplikácia antibiotík môže spôsobiť porušenie vaginálnej mikroflóry a to následne vznik opisovaných ťažkostí. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Polygynax

    , Autor: Domii

    Dobrý deň, nakoľko som začala pociťovať nekomfort a odchádzame na dovolenku, navštívila som svojho gynekológa. Predpísal mi polygynax (užívať 6 dní) a povedal, že s tampónom do vody môžem ísť aj do vírivky, nakoľko nemám rezanie ani svrbenie. V lekárni ma však upozornili na dojčenie. Dojčím málinko, max 4x denne, ale predsa. Môže to malému uškodiť? Zároveň by ma zaujímalo či moja účasť vo vírivke neohrozí ostatných. V prívalivom letáku sa píše nepoužívať tampóny, no práve tie ni do vody boli odporučené. Pri pohlavnom styku sa spomínajú latexové kondómy. V prípade, že nekomfort vymizne, bezlatexové kondómy by boli ok? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Polygynax môžete užívať aj počas kojenia, navyše, ak bude liečba krátkodobá a keď už kojíte iba párkrát denne. Počas vaginálnej liečby však tampóny nie je vhodné užívať, ani praktizovať pohlavný styk a ani navštevovať bazény, či kúpaliská. Pri pretrvávaní ťažkostí bude vhodné realizovať kultivačné vyšetrenie pošvy.