Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,295 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • svrbenie

    , Autor: peetttkkkakkak

    Dobrý deň, mám taký problém. Už asi týžden ma svrbia pysky ohanbia. Nemám žiadnu bolesť pri močení ani nezvyčajný výtok a bolí ma to iba na dotyk a pri poh. styku. Natieram si to Canestenom ale nepomáha. Pri poh. styku ma to tak akokeby reže hneď pri vstupe.Beriem asi pól roka antikoncepciu Belara a mala som už kvasinkovú infekciu aj zápal močových ciest a ani na jedno sa to nepodobá. Prosím o radu čo by to mohlo byť.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Hnisavá cysta na vaječníku

    , Autor: Becky

    Dobrý deň. Dlhodobo som mávala zápaly, svrbenie, krvácanie, hustý hlienovitý výtok. 5.11. som bola akútne operovaná pretože som mala veľkú cystu naplnenú hnisom. Keď som prestala krvácať zase sa objavilo slabšie svrbenie. Keď som prišla domov z nemocnice nasadila som si betadine čípky 1x denne, trošku to zabralo ale počas dňa sa mi objavil zase hustý biely hlienovitý výtok ktorí spôsobuje svrbenie. Môže byť že sa to tam ešte nejak "čistí"? Brala som aj atb takže teoreticky by to mohli byť aj kvasinky. Výtok je bez zápachu, ale nie klasický kvasinkový. Je skôr hlienovitý. Ďakujem za prípadnú odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, osobne si myslím že sa jedná o bakteriálnu vaginózu, ktorá môže vzniknúť po užívaní antibiotík v dôsledku poruchy vaginálnej mikroflóry. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, realizovať si kúru vaginálnymi probiotikami. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Kvasinky

    , Autor: Lolu

    Dobrý večer, bola som na gyn.sone a 2 dni po nom som dostala svrbenie ako kvasinky. Riesila som to canestenom tbl+krem. Nasledne som dostala menstruaciu a zdalo sa ze problemy presli. Pocas inf3kcie sme nemali s manzelom styk, avsak manzel priblizne v tom case mal pocit ze ma zapal moc.ciest. Preliecili sme sa s Nolicinom, obaja, avsak manzel zacal mat vytok tiez. Co moze byt pricina. Ku gynekologovi sa neda dostat najskor v decembri. Co to moze byt za bakteria? Staci ked sa budem liecit vag.tabl. Macmirorom?
    dik

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, k príčine problému u manžela sa neviem vyjadriť, je však vhodné navštíviť urológa, ktorý urobí potrebné vyšetrenia. U Vás je potrebné realizovať gynekologické vyšetrenie, výter z pošvy na kultiváciu. Myslím si, že Macmirorom si neuškodíte, vyšetreniu sa podľa mňa aj tak nevyhnete.

  • Nepríjemný pocit

    , Autor: otázka dňa

    Dobrý deň, chcela by som sa poradiť, čo odporúčate na svrbenie okolo pyskov a tiež vo vnútri pošvy, tiež okolo análneho otvoru. Tieto miesta sú aj červené a tiež popraskaná pokožka. V utorok som dobrala antibiotiká augmentin lebo som mala zvýšené crp, tak lekárka mi hneď predpísala antibiotiká. A vo štvrtok som začala pociťovať tieto nepríjemné pocity svrbenia. Môže to byť zapríčinené tými antibiotikami? Alebo zmena pracieho prášku, gélu na intímnu hygienu lactacit? Viete odporučiť nejakú masť, aby som sa zbavila toho nepríjemného pocitu. Predtým som nemala žiadne takéto problémy. Za vašu skorú odpoveď vopred ďakujem, s pozdravom

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, môže sa jednať o bakteriálnu vaginózu, ktorú mohlo spôsobiť užívanie antibiotík. Skúsiť môžete aplikovať vaginálne probiotiká a aplikovať Canesten krém. Najvhodnejšie však bude navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení a výteru z pošvy na kultivačné vyšetrenie nasadí najvhodnejšiu liečbu a určí ďalší postup.

  • Zápal?

    , Autor: michala2703

    Dobrý deň, chcela som sa opýtať, už asi 4. deň mám bolesť v oblasti pošvy,svrbenie. Cez deň to nie je cítiť vôbec ale k večeru sa to opakuje už štvrtý večer po sebe. Skúšala som sa natierať krémom ale nepomáhalo. K tomu mám aj biely výtok ktorý ale vôbec nepachne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o počínajúcu vaginálnu infekciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, aplikovať si vaginálne probiotiká, prípadne Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, kde sa na základe realizovaného vyšetrenia a výteru z pošvy nasadí potrebná liečba a určí ďalší postup.

  • Špinenie a kvasinky

    , Autor: Becky

    Dobrý deň. Pýtala som sa nedávno na pretrvávajúce svrbenie, štípanie a bolesti v podbrušku, niekedy v slabinách a krížoch. Odpísali ste mi že by sa mohlo jednať o trichomoniázu, avšak na tú mi boli robené stery 2x z krčka maternice. Aj teraz mám ešte 8 dní do ms a každé ráno už asi 3 dni mávam na papieri krv keď sa utriem, niekedy s kúskami priesvitného akoby hlienu. Vybrala som aj tento mesiac canesten 6 dní a boraxové globule, všetko bez väčšieho úspechu. Vybrala som aj 30 dní vkuse candivac - komerčne vyrobenú vakcínu proti kvasinkám, beriem probiotiká candistop a pijem čaj z prasličky. Cukor som vysadila skoro úplne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, problém nemusia robiť kvasinky. Skúsil by som realizovať alebo zopakovať vyšetrenie mykoplazmy, chlamýdie a ureaplazmy, prípadne aj zopakovať kultivačné vyšetrenie z pošvy. Čo sa týka špinenia pred menštruáciou, nemusí sa jednať o infekciu, príčina môže byť niekde inde. Je veľmi ťažko sa takto objektívne vyjadrovať, keď nepoznám komplexne informácie, ale hlavne nálezy a výsledky vyšetrení.