Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,046 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menzes

    , Autor: Filomena

    Dobrý deň chcem sa spýtať..užívam duphaston od 16.dna ... desať dní...douzivala som poslednú tabletku v nedeľu...kedy by mal prísť menzes...lebo po menzesi mám volať doktorovi...ale zatiaľ nič...na desiaty deň som mala večer hnedý výtok ale iba málinko....a tak isto včera večer ale iba taký hlien do hnedá ale tak isto málinko..minimum...vaječníky ma bolia....duphaston mi bol naordinovaný lebo som dlho krvácala.....minulý mesiac som užívala norethisteron dva týždne..menzes mi došiel na tretry deň...ale mala som pri užívaní silné bolesti podbrušku..tak mi dal doktor vyskúšať duphast....mám 49 rokou..ďakujem...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, k menštruácii by malo dôjsť do 3 - 4 dní. Záleží od viacerých okolností a pravidelnosti menštruačného cyklu. Ste vo veku, kedy už nemusí byť menštruačný cyklus pravidelný. Odsledujte si to. Ak ste mali cyklus doteraz pravidelný, ak nedôjde k menštruácii do týždňa, kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Bolesť v podbrušku

    , Autor: Lu ka

    Dobrý deň,
    prosím Vás, mám cca 13 dní po menzese, no včera ma dosť silno začalo bolieť v podbrušku, väčšinou na pravej strane, ale dnes ráno aj na ľavej.. Taktiež ma pobolievajú prsia, kríže.. Nerozumiem tomu, nikdy predtým sa mi to nestalo.. Beriem aj Teylu, už niekoľko mesiacov.. Krúžok si mám vybrať až o 2 týždne a menzes dostať o 3..
    Prosím Vás, čo by to mohlo byť?
    Vopred ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin bolestí môže byť viacero. Za predpokladu, že žena nepoužíva hormonálnu antikoncepciu, v akejkoľvek forme, dochádza k ovulácii na 14.-16. deň cyklu, čo môže byť sprevádzané bolesťami v podbrušku, najmä na jednej strane. Ak máte zavedenú Teylu, vaječníky by mali byť tlmené a k ovulácii nedochádza. Môže sa jednať o vedľajšie, či nežiadúce účinky hormonálneho krúžku. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hcg

    , Autor: andrea-133

    Dobrý deň bola som u lekára pretože namiesto menzes som mala len spinenie.hcg malo hodnotu 1.posledny styk .5.8.vsetky testy negatívne.sliznica nízka.lekar mi povedal ze je to hraničné.a moze to byt len zaciatok tehotenstva.ale podľa mňa uplne nereálne keďže sliznica ma byt vysia pri tehotnosti a pri dátume styku by som už predsa mala nejaké príznaky.problem s menzes mam dlhšie skôr si myslím ze idem do prechodu.mam 43 rokov...a ešte mam 2 myomy veľkosti 3 a 4cm.taktiez mi povedal ze mam ranku na krčku.. deti už teda neplánujem.aky je váš názor...dik

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste mali posledný pohlavný styk 05.08.2022 a beta HCG realizované toho času je negatívne (negatívna hodnota beta HCG je do 5 mIU/ml), tehotná nie ste. Ak mala menštruácia slabú intenzitu, nie je dôvod to riešiť. Myómy sú vedľajším nálezom, nespôsobujú slabé krvácanie, ale práve naopak, intenzívne krvácanie. Čo sa týka ranky na krčku, takto bez videnia nálezu sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Operacia

    , Autor: Lolu

    Dobry deň, chcem sa opytať či pred planovanou laparoskopickou operaciou zlcnika je potrebne vybrat Ornibel. Momentalne mam prestavku a 5 tyzdnov do operacie. Dalsí menzes mi vychadza tesne tyzden pred operaciou. Mam strach ze ho nedostanem načas ale prave v case operacie. Mam dilemu ci vysadit a risknut,ci dostanem načas, alebo nevysadit a upozornit pred operaciou na kruzok. Co by ste doporučil? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odporúčam hormonálnu antikoncepciu vysadiť a začať používať až pri najbližšej menštruácii po operácii. O užívanej hormonálnej antikoncepcii informujte aj lekárov zdravotníckeho zariadenia, kde plánujete byť operovaná. Niekde preferujú vysadenie hormonálnej antikoncepcie aj niekoľko týždňov pred operačným výkonom. Menštruácia nie je dôvodom preloženia plánovaného odstránenia žlčníka.

  • bolest po sexe

    , Autor: sar.mm

    Dobrý večer, chcem sa spýtať a uistiť ohľadom jednej veci. Mám priateľa, pravidelne mávame sex všetko v poriadku až na posledné dva razy. S nikym iným som sex nikdy nemala a tak isto ani on. Mám pred menštruáciou a už druhý krát po sexe som mala veľmi silne bolesti/ pichanie v podbrušku ale až po sexe. Pri sexe ma obcas zabolí ale po nom je to oveľa horšie. Mám problémy s cyklusom, ze mám nepravidelný menzes a pravidelne mi robia vyšetrenia sono atd a na nič vážne neprišli. Brala som teraz 10 dni lieky duphaston. Mám aj veľmi citlivé prsníky. Môže to byt tým že mi ma prísť menzes + lieky ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas obdobia pred menštruáciou je maternica viac citlivá. Pravdepodobne to bude mať súvis s blížiacou sa menštruáciou. Príčin bolestí môže byť viacero, napríklad aj nahromadenie vzduchu, ktorý sa počas styku cez maternicu môže dostať až do dutiny brušnej. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to.

  • Visanne

    , Autor: Mimi181

    Dobrý deň, keďže moja gynekologička má dovolenku, píšem vám kvôli užívaniu Visanne. Tieto lieky beriem už štvrtý mesiac kvôli endometrióze. Menštruáciu mi to od začiatku úplne zastavilo, no odvčera krvácam, dokonca zrazeniny a mám opuchnuté brucho s miernymi krčami, presne ako pri normálnom menzese. Je to v poriadku, alebo mi prestali zaberať?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Visanne nie je primárne antikoncepcia, počas jeho užívania nemusí byť krvácanie prítomné vôbec, prípadne sa môže vyskytovať len občasné špinenie, ale aj regulérne krvácanie. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní aj napriek vaginálnemu krvácaniu. V prípade pretrvávania ťažkostí, či nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.