Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,583 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • zápal

    , Autor: Zuziiik6

    Dobrý deň, pán doktor, chcela by som Vás poprosiť o radu. Som 7 mesiacov po pôrode (nekojím, menštruáciu mám pravidelne). Pred pár týždňami som cítila gynekologické problémy - bolesť pri pohlavnom styku, svrbenie pri vchode do pošvy. Bola som ta výter u gynekologičky, vyšiel mi pozitívne stafylokok. Brala som antibiotickú liečbu - čípky do pošvy a krém zvonku. Lekárka mi povedala, že táto liečba určite zaberie. Lenže po pár dňoch znova pociťujem svrbenie a dyskomfort. Mohlo sa stať, že antibiotiká nestačili? Je niečo z voľnopredajných liekov, čo by mi mohlo pomôcť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o bakteriálnu vaginózu, ktorá je po užívaní antibiotík u žien pomerne častá. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a aplikujte si vaginálne probiotiká. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Neustávajúce krvácanie z polypov?

    , Autor: Kofciatko

    Dobrý deň, 5.7.som mala poslednú menštruáciu, od 15.7. znovu slabo krvácam, nepomohla injekcia ani noretistheron. Pridal sa mi k tomu bakteriálny zápal maternice, na ktorý mi naslepo dal doktor po telefóne Suprax. Minulý utorok som bola na kontrole, pretože teploty neustupovali, bolesti boli síce znesiteľné, ale nedá sa povedať, že by som sa cítila dobre. Až na moje požiadanie lekár urobil odbery a výtery (šiesty deň brania ATB). Zápal maternice podľa výsledkov spôsobila uroplazma. ATB beriem ďalej (dnes 12ty deň). Cítim sa dobre, ale krvácanie neprestáva a podľa môjho lekára ho spôsobujú polypy v maternici - mám ich tam dva, 8mm a 9mm (našiel ich v apríli na preventívke, takto veľké - dovtedy mi nijaké problémy nespôsobovali). Naozaj môžu polypy v maternici spôsobovať takto dlhotrvajúce krvácanie (nie je silné, ale nie je to ani "len" špinenie). Polypy mi doktor vyberie, ale dohodli sme sa na október. To budem až do operácie pomedzi menštruáciu denno - denne krvácať? Je to normálne? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, polypy v dutine maternice môžu spôsobovať nepravidelné, nadmerné a dlhotrvajúce krvácania. Bude vhodné ich odstrániť vrámci jednodňovej chirurgie. Samozrejme, ak bude krvácanie a ťažkosti pretrvávať, zákrok bude potrebné realizovať aj skôr.

  • Tehotenstvo a výroky

    , Autor: inana1991

    Pekný deň...pred tým som nikdy takéto problémy nemala ...zmenila som partnera a problémy mám neustále....jedná sa o moje výtoky ktoré proste vôbec neustupuju....ustúpia na pár dní a potom sa objavia znova....Výtoky sú hrudkovite...ale nezapachaju
    ..nemám nejaké svrbenia..len také mierne pálenie ...a výtok ...
    Dlhodobo sa na to liečim ..bola som preliecena antibiotikami... čipkaami...tabletami ktoré som brala perorálne ...a aj tak sa mi to neustále vracia... partner bol vyšetrený taktiez...bol mu zistený zápal mieska ( len to už neviem či ten zápal nemá odomna)...bral 9 dnove tablety....ale na kontrolu nemal ísť....pôjde teraz v auguste aj to na jeho samotný apel nie na apel doktora žiaľ...naozaj sa snažíme mať pohlavný styk len s ochranou...už nejakú dobu...ale aj tak sa tie Výtoky vracajú....som v 8 týždni skoro .. tehotenstva a neviem či toto je normálne m..keď som bola na prvej prehliadke gynekogola spomenula som mu to..a prekrútil očami.....nejde len o to že som tehotná ale celkovo...prosím vás.poradte mi niečo už som naozaj zúfalá... neuškodua plodu tieto neustále Výtoky...ktoré prídu aj odídu za pár dní...ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v tehotenstve sú výtoky pomerne časté. Ak ste s tým však mali problémy už pred tehotenstvom, realizoval by som výtery na mykoplazmy, ureaplazmy, chlamýdie a trichomonas vaginalis. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Pálenie počas močenia po pohlavnom styku

    , Autor: Meggi7111

    Dobrý deň,
    mala som zápal močového mechúra. Po pohlavnom styku mám neskutočne pálenie v okolí celej pošvy zvnútra počas močenia. Chcem sa spýtať,čo môže byť príčina ?

    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Ak ste na močové cesty užívali antibiotiká, predpokladám, že to spôsobilo narušenie vaginálnej mikroflóry a vznik tzv. bakteriálnej vaginózy, teda došlo k premnoženiu baktérii, ktoré sa bežne v pošve vyskytujú. Odporúčam si realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom, ak nemáte výtok, nasaďte si desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami. V prípade pretrvávania alebo zhoršenia ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologické problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem. Chcem sa spýtať odvčera chodím stále a často na malú potrebu a bolí ma v podbrušku také kŕče a včera ma pichalo ešte v chrbtici. Pohlavný styk som mala naposledy v máji a odvtedy mám stále každý mesiac špinenie z vynechania tabliet antikoncepcie. Môže to byt zapáľ močových ciest? Pri močení nemám ani pálenie ani bolesť. Tehotenský test je zbytočne si robiť? Ďakujem za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe opisu mi to príde ako zápal močových ciest. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie tehotenstvo nepredpokladám. Je vhodné vyšetriť cievkovaný moč. Odporúčam tiež dostatočný pitný režim, urologický čaj. V prípade, že Vám budú nasadené antibiotiká, v závislosti na preparáte treba myslieť na používanie doplnkovej hormonálnej antikoncepcie (kondómu) počas užívania antibiotík.

  • infekcia

    , Autor: jupav

    Dobrý deň, pred 10 dňami som mala infekciu močových ciest, užívala som Zinnat. Kontrolná kultivácia moču bola negatívna. Následne po douzivani sa objavili ťažkosti - pálenie, svrbenie a žltkastý výtok z pošvy so začervenanou sliznicou. Gynekologička na vyšetrení videla, že mám zápal v oblasti pošvy a nasadila mi Polygynax. Teraz som v polovici jeho užívania. Čo ma zaráža, že sa občas vyskytne mierne pálenie aj pri močení v oblasti vulvy (nie v podbrušku a nedeje sa to celý deň, iba občas). Nechodím močiť častejšie ani nemám zvýšenú teplotu, ale v rannom moči som aj po umytím vonkajších genitálov mala pár leukocytov (mám doma papierové prúžky). Je možné, že tieto ťažkosti s močením sa vyskytujú kvôli infekcii v pošve alebo ide o opakovanú infekciu močových ciest?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, užívaním antibiotík mohlo dôjsť k vzniku bakteriálnej vaginózy. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Pokračujte v užívaní Polygynaxu. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám urobí výter z pošvy. Odporúčam dostatočnú hydratáciu, aspoň 2 - 3 litre tekutín denne. Vhodné je aj dlhodobejšie užívanie vaginálnych probiotík.