Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,410 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Leverette

    , Autor:

    Dobry den. Asi dva tyzdne uzivam antikoncepciu leverette a stale je mi zle od zaludka, kruti sa mi hlava, pobolieva ma, huci mi v usiach, celkovo som malatna, unavena akoby som mala nizky tlak. Moze to sposobovat hatk? Zacala som popijat viac kavy a kofolu ale moc to nepomaha.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, môže sa jednať o vedľajšie alebo nežiadúce účinky hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí bude vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Bielo hnede hrudky

    , Autor:

    Dobrý deň. Beriem hatk leverette na upravu ms cyklu pretoze mavam spinenie cca 10 dni pred ms. Avsak hocikedy uprostred cyklu zacnem spinit alebo mavam take hnedo biele hrudky... aj pocas ms (aj ked neberiem hatk) mavam take zvlastne bielo krvave zrazeniny... co to moze byt? Niekedy aj velmi velke. Bola som na vysetreni viac krat, maternica vraj vyzera byt v poriadku, krv je ok, mavam len vysoku sedimentaciu. Mavam aj palpacne bolestive vajecniky a jeden vajickovod uz mi zobrali kvoli sactosalpingu. Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto je sa ťažké bližšie objektívne vyjadriť. Príčin môže byť viacero. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie môže vyskytovať, aj počas celého cyklu. Ak budú ťažkosti pretrvávať a vylúči sa infekcia, bude vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Adenomyoza?

    , Autor:

    Dobrý deň. Mám 32 rokov a už dva roky trpím neustálymi bolesťami, najprv to bolo cca len od ovulacie po ms ale teraz je to uz prakticky stale. Taktiez spinim hocikedy pocas cyklu hlavne pred a po ms a mavam neustale v posve zapal a svrbenie. Pred tym som nikdy taketo problemy nemavala. Posledna menstruacia uz bola nesmierne bolestiva, doslova ma rezalo v maternici a mala som aj velke zrazeniny. Vysledky z krvi vsak boli ok - aj hematologia. Zacala som brat antikoncepciu leverette ale aj tak som zacala spinit cca po dvoch tyzdnoch, su to take hnede hrudky ktore som si vsimla hlavne po utreti na wc. Moj lekar uz vsak so mnou nechce nic riesit, vraj ma bolia zrasty pretoze som minuly rok bola na operacii cysty a v roku 1999 som bola 2x operovana kvoli prasknutemu apendixu. Deti nemam, tehotna som nebola. Citala som nieco o adenomyoze. Stretli ste sa uz s tym? Je mozne ze toto je moj problem na zaklade opisanych priznakov? Som uz zufala, lekari na mna pozeraju ako na blazna ale ja neustale trpim, nemame uz s priatelom ani styk, nezvladam bezne cinnosti doma. To akoze naozaj v 21. storoci mam takto zit?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať aj o endometriózu, ktorá v kombinácii zo zrastmi môže spôsobovať ozaj nepríjemnosti a komplikovať tak bežné činnosti. Keďže však nepoznám žiadne bližšie okolnosti, informácie, výsledky vyšetrení, nálezov, či USG vyšetrení, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Jedným z riešení je aj diagnostická laparoskopia, kde by sa mohla zistiť a aj odstrániť príčina ťažkostí.