Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,989 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Antikoncepcia

    , Autor: MiškaH

    Dobrý den,

    Rada by som sa spytala už 8mi den čakam na menštruaciu ale nič mam troška bolesť vaječnikov ale nič zasadné. Minulý mesiac som mala len špinenie počas brania antikoncepcie Marvelon a tento mesiac nič... Tehotna niesom robila som si test je negative. Marvelon uživam roky ( mim 8 rokov bez pauzy) ale od September 2020 do Februar 2021 som mala úplnu pauzu a v March 2021 som zase začala Marvelon uživať ale teraz už so “prestavakami” na menštruaciu kedže v minulosti som uživala bez prestavky. Asi pred 3mi tyždnami som začla uživať Železo 28ml každy deň je možne že to ma nato nejaký vplyv? Mohly by ste mi poradiť ? Neviem či už dnes mam zase začat s Marvelon alebo počkať ? ? ?
    Ďakujem pekne

    Michaela

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, ktoré sa ale v priebehu užívania nemusí dostaviť vôbec, prípadne môže byť iba vo forme pár dňového špinenia. Ak aj nedôjde ku krvácaniu z vysadenia do skončenia 7 dňovej pauzy, je potrebné aj napriek tomu pokračovať v užívaní nového blistra hormonálnej antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Gynekológicke problémi

    , Autor: Ivca14

    Dobrý den chcem sa spytat 2 tyzdne dozadu som mala ťažkosti ako je svrbenie a pálenie iba zvonku, pan gynekolog mi dal macmirror mastičku do vnutra nech ju pouzivam cca tyzden, po použití 6 dni mi prišla menstruacia tak som ju nepoužívala.. Dal mi aj nejake čipky dovnutra na spravnu flóru aby sa mi tvorili tie '' dobre bakterie '' raz do tyzdna ze si ich mam dat, ale cca 9 dni po menstruaci mam zasa taky divny pocit, obcas ma svrbi alebo štípe vzdy ale hodinu po ked si dam antikoncepciu a trva to az do večera.. Gynekolog mi hovoril, ze by som mala brat viac vitaminov čo beriem stale, stravujem sa aj dost so zeleninov a ovocim.. Mohol by byt problem antikoncepcia? Alebo niečo ine?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúsiť môžete realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, následne môžete pokračovať v liečbe Gynofloru, alebo iného predpísaného preparátu na úpravu pošvovej mikroflóry, Macmiror krém si môžete aplikovať zvonku aj naďalej. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • antikoncepcia

    , Autor: Chulia

    Dobry den, chcem sa opytat keby som zacala uzivat antikoncepciu, predchadza to aj vzniku zapalom vajecnikov, posvy....?
    dakujem za radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie, nepredchádza. Nemá to so zápalmi žiadny súvis.

  • Pretrvávajúce špinenie

    , Autor: Nikol.a

    Dobrý deň pán doktor , som štvrtý mesiac po pôrode prvá menstruacia bola v poriadku druhu som dostala 25.7 a trvala 6 dni bola už normálna s klasickým krvácaním , ale ostalo mi po jej skončení hnedé spinenie ktoré trvá už 7. deň .. bolesti nemám žiadne.
    Už pred tehotenstvom som mala s týmto problém a krvacala resp. špinila som po cely čas cyklu až do začiatku ďalšej menštruácie. Podľa môjho gyn. mám polycisticke vaječníky aj na USG som videla že sú vaječníky ako ementál.. Gyn to riešil predpísaním HAK , po vysadení som otehotnela .. Myslite, že tento môj problém je kvôli tým vaječníkom? Mám ísť k svojmu gyn a dožadovať sa lepšieho vyšetrenia pripadne nejakej liečby ? Kvôli tomuto to ovplyvňuje aj náš sexuálny život s manželom a som nešťastná .. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin špinenia môže byť viacero. Na základe opisu si myslím, že najpravdepodobnejšia je hormonálna príčina. Záleží tiež od toho, či ešte kojíte. Do úvahy pripadá aj hormonálna antikoncepcia na úpravu cyklu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Visanne

    , Autor: Mimi181

    Dobrý deň, keďže moja gynekologička má dovolenku, píšem vám kvôli užívaniu Visanne. Tieto lieky beriem už štvrtý mesiac kvôli endometrióze. Menštruáciu mi to od začiatku úplne zastavilo, no odvčera krvácam, dokonca zrazeniny a mám opuchnuté brucho s miernymi krčami, presne ako pri normálnom menzese. Je to v poriadku, alebo mi prestali zaberať?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Visanne nie je primárne antikoncepcia, počas jeho užívania nemusí byť krvácanie prítomné vôbec, prípadne sa môže vyskytovať len občasné špinenie, ale aj regulérne krvácanie. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní aj napriek vaginálnemu krvácaniu. V prípade pretrvávania ťažkostí, či nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Nafúknuté brucho a výtok

    , Autor: Dancaa

    Dobrý deň, vždy po menštruácii sa cítim dobre, ale pred ovulaciou a po nej až do menštruácie mám strašne nafúknuté brucho, pocit nekonformity a strašné chute na jedlo po nej až do menštruácie. Po ovulacii mám vždy hnedý/červenkastý výtok až do menštruácie. Je to v poriadku? Prípadne čím by som to mohla eliminovať? Antikoncepciu som nikdy neužívala.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa u Vás môže jednať o ovulačné špinenie a bolesti, ktoré však väčšinou ustúpia do niekoľkých dní a nepretrvávajú až do menštruácie. Nepoznám USG nálezy, ani ďalšie výsledky vyšetrení. Je potrebné myslieť aj na endometriózu. Neviem sa Vám takto bližšie objektívne vyjadriť. Skúsiť by sa mohla aj hormonálna antikoncepcia, ktorá utlmí činnosť vaječníkov, nebude dochádzať k ovulácie a je možné, že ťažkosti ustúpia. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.