Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,302 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Vyrážky

    , Autor: erika73828

    Dobrý deň chcela by som sa spýtať asi mesiac som sa liečila na kondylomy a krém Aldara mi pomohol sa ich zbaviť. Prišla som k svoje lekárke na kontrolu spravila mi vyšetrenie a povedala ze je všetko v poriadku. Predtým než som išla lekárke som sa oholila a všetko bolo čisté no po pár dňoch sa mi vyhodili dve vyrážky a teraz tretia, obávam sa že sa mi to znovu vrátilo. Je to možné? Dovtedy nič, je možné že je to tým holením, že som si to tou žiletkou nejakým spôsobom rozniesla?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skôr si myslím, že ide o zapálené folikuly v dôsledku podráždenia po holení, bez videnia nálezu sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Hrčka

    , Autor: kiami

    Dobrý deň. Približne týždeň dozadu sa mi vytvorila na veľkých pyskoch gulička alebo vyrážka veľkosti malého hrášku. Spočiatku to aj bolelo ako tvoriaca sa vyrážka bez bieleho vrchu, vo farbe mojej koži. Včerajší deň som mala na vrchu tej vyrážky suchú kožu a dnes už nemám, ale zafarbila sa do fialova. Veľmi sa bojím, čo by to mohlo byť, ale momentálne mám menštruáciu a nemôžem ísť k lekárke. Nedá sa úplne nahmatať, ako nejaký ucelený útvar. Prosím, vedeli by ste, čo by to mohlo znamenať? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, bez vyšetrenia sa Vám neviem bližšie vyjadriť. Odsledujte si to. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolesť v podbrušku, vyrážky a svrbenie

    , Autor: Majka2690

    Dobrý deň, mám opakovane ten istý problém. Približne na 17-20 deň cyklu mám silné bolesti v podbrušku (rovnako ako pri ovulácii, ktorú ale zvyknem mať normálne na cca 14. DC). Deň na to bolesť postupne ustáva, ale začnem mať silnejší výtok (bez sfarbenia a zápachu) a pridá sa svrbenie a malé pysky a okolie je posiate malými červenými bodkami a niekedy cítim aj mierny opuch. Ten priebeh je stále presne taký istý, tak keď pocítim tú silnú bolesť a je to pár dní po ovulácii, už viem čo ma čaká. Stáva sa mi to aj 3-4 krát do roka. Bola som s tým problémom párkrát u gynekológa, ale v podstate mi nijak nepomôže. Výter je vždy v poriadku, sono tiež a jemu to pripadá len ako silná ovulácia. No mne je to veľmi nepríjemné, lieky na mykózu nezaberajú a väčšinou sa to vyrieši až tým, že dostanem menštruáciu, tak to počas nej zmizne. Z čoho to podľa Vás môže byť? Aké vyšetrenie by som mohla ešte absolvovať? A je možné že to je z ovulácie? Alebo je možné, že mám občas ovuláciu dvakrát počas jedného cyklu a vtedy sa objavia tie problémy? Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, podľa opisu je pravdepodobné, že ťažkosti sú spôsobené hormonálnymi výkyvmi, ktoré majú kožný prejav. Zaujímavé je, že sa to u Vás vyskytuje sporadicky. Ovulačný a menštruačný cyklus sú dva samostatné cykly, ktoré na seba nadväzujú. Môže sa však stať, že prejdú dva ovulačné cykly počas jedného menštruačného, je to málo pravdepodobné, ale vylúčiť sa to nedá. Skúsiť môžete aplikáciu voľnopredajných intímnych gélov, či krémov. Za úvahu by mohlo stáť užívanie hormonálnej antikoncepcie.

  • Gynekolg.problemy

    , Autor: Diana09

    Dobrý deň,
    Pociťovala som palenie po styku, pouzivali sme ochranu, u lekára mi bolo zistené kvasinky enterococcus faecalis, a stretokop agalactiae, po pár dňoch aj svrbive vyrážky na vonkajšej rodidlach... Predpísané mi boli MACMIROR Compkex 500,po prvých davkach som pocitila zlepsenie, palenie uz nepociťujem.. Otazka musim brat aj Atb Augmentin ktort mi predpisal lekar? A ci sa musi aj partner preliecit? Ďakujeme

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží od výsledkov kultivačného vyšetrenia a citlivosti na vykultivované baktérie. Odporúčam Vám si aplikovať vaginálne probiotiká po absolvovanej liečbe, aj počas užívania ATB. Manžel nemusí byť preliečený. Samozrejmosťou je intímna hygiena. Pri nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynoflor a svrbenie

    , Autor: Flori

    Dobrý deň! Užívala som gynoflor v 36tt po 6 tabletke ma strašne začalo odspodu svrbiet a spravili sa mi vyrážky vo vstupe do pošvy. Bola som u gynekológa a vravela som mu to ale nedal mi nato nič. Je to veľmi nepríjemné. Mohol by ste mi poradiť co nato? Alebo ako postupovať ďalej? Skúšala som sa umývať aj dubovej kôre no nebola som istá ci sa to v tehotenstve moze

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Kúpele v dubovej kôre si realizovať môžete tiež. Lokálne si môžete skúsiť natierať Canesten krém.

  • Progesteron

    , Autor: Sofi_iRut

    Dobrý deň,
    Prvú menštruáciu som dostala v 12 rokoch a v 15 rokoch som na 2 roky stratila uplne menštruáciu vtedy mi bol zistený aj nedostatok progestretonu. V 17 rokoch sa mi opäť vrátila menštruácia.
    Teraz mam 20 mám problémy s menštruáciou ktorá mi často mešká je veľmi bolestiva a chodi nepravidelne a častokrát za mesiac aj špinim- vytok s prímesou krvi pripadne jemno-hnede sfarbenie bez zápachu s bolesťami vajecnikov. Taketo "špinenie" trva už asi pol roka a do toho sa ešte pridala bolest krížov asi ze sa nemôžem ani poriadne hýbať ani si sadnúť . Posledne 4 roky som veľmi unavená bez energie , tvori sa mi vyrážky na tvári a to som v živote nemávala.
    Bola som aj u lekárky zapal a cysty vylúčila uplne. Zistili mi však opäť nedostatok pregestreronu (S-Progesteron= 8.27 nmol/l) a nasadila mi dufaston.
    Ja som lieky zatiaľ nezobrala skúšam prirodnejsiu formu kvapky Gynex beriem ich 4 týždne ale zatiaľ zlepšenie nepociťujem vôbec vsetko je na rovnako.
    Preto sa chcem spýtať ci všetky tieto problémy ako aj bolest krížov, unava ostatne ťažkosti uvedene vyššie majú súvis s nedostatkom progesteronu ?
    A prečo ho vlastne je nedostatok?
    prečo sa netvori tak ako by sa mal? Kde je chyba??
    A ci neexistuje lepšia liečba ako liekom duphaston?
    V lekárni mi poradili liek Agnucaston avšak ten progesteron neobsahuje tak neviem ci to je správna voľba ho brať alebo nasadiť duphaston?

    Ďakujem za odpoveď





    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, spomínané ťažkosti môžu byť spôsobené hormonálnou nerovnováhou. Vhodné je porozmýšľať o užívaní hormonálnej antikoncepcie. Preparáty na prírodnej báze alebo výživové doplnky Vám s najväčšou pravdepodobnosťou nepomôžu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.