Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,969 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Alergia

    , Autor:

    Dobrý deň, v prípade že som zo spodu zdravá ale mám alergiu na latex (kondómy) a lekár na mňa použije pri vaginálnom sone kondóm a ja mám reakciu, pálenie a kus hrudkovitý vytok mala by som sa liečiť liekmy na mykózu alebo používať len tabletky na úpravu flóry? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hrudkovitý výtok nebude pravdepodobne spôsobený reakciou, ale už prítomnou infekciou. V prípade podozrenia na alergiu na latex je vhodné informovať o tom aj Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Liečba

    , Autor:

    Dobrý deň, vedeli by ste mi poradiť čo by pomohlo pri liečbe mykózy? Liečim sa už asi 4 mesiace a nič nezaberá. Môj gynekológ mi na začiatku predpísal Entizol ktorý pomohol ale zároveň aj Gynoflór ktorý mi vrátil späť príznaky pálenia tak potom ako som čakala na ďalšie výsledky som používala výplachy Rosalginom aby som zabránila páleniu a potom mi predpísal Polygynact z ktorého som mala asi na 3 deň už neskutočné pálenie a krvavý výtok tak som išla znova na prehliadku a predpísal mi Macmirror ktorý som myslela že zabral ale nie mala som znova zlé výsledky tak mi nakoniec predpísal Entizol ktorý momentálne beriem, bojím sa že to znova nezaberie a už rezignujem so všetkými liekmi a chcela by som použiť krém Jennamazol ktorý mi pred niekoľkými mesiacmi pomohol na mykózu ktorú som mala z kondómu (alergia na latex). Pri Macmirrore som použila aj probiotiká Pearls a na úpravu flóry Gynolact. Čo by ste mi doporučil po použití týchto liekov? Ja už som zúfalá čo robiť. Dosť mi to zasahuje nie len v osobnom zdravotnom živote ale hlavne v intímnom partnerskom živote. Ďakujem za každú radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je otázne, či Vám partner pri pohlavnom styku znova nezanesiete infekciu. Vaginálne probiotiká môžete užívať pravidelne v kúrach.Vaginálne výplachy si môžete realizovať pravidelne. Pokračujte v nasadenej liečbe.

  • Pálenie a bolesti

    , Autor:

    Dobrý deň. Už asi 4 mesiace ma trápi neprijémné pálenie pošvy a vonkajších rodidiel. Nie je to však také pálenie ako pri mikóze alebo zápale. Každý ster, čo sa mi robil bol negatívny. Kultivácia moču taktiež negatívna. Najviac cítim pálenie ráno, cez deň vačšinou prejde no najhoršie je to po pohlavnom styku. Vtedy je pálenie a bolesť najvačšia. Asi pred pol rokom som začala užívať antikoncepciu Ebelya mohlo by to byt kvôli tomu? Alebo alergia? Aj ked som alergiu nikdy pred tym nemala?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa bližšie vyjadriť je veľmi obtiažne, Ak sú bolesti po pohlavnom styku, ale prejdú, môže sa jednať o trhlinky pošvy po styku. Teoreticky sa môže jednať aj o alergiu, či už na latex alebo spermie. Hormonálna antikoncepcia asi na to vplyv mať nebude. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • E.coli a Enterococcus faecalis

    , Autor:

    Dobrý deň. Som zúfalá. Už od novembra minulého roku sa somnou ťahajú gynekologické problémy. E.coli a Enterococcus faecalis. V teda som bola v 6 mesiaci tehotenstva. Kvôli týmto baktériám som aj predčastne porodila v 35tt. V nemocnici som bola od 28tt. Ťahajú sa somnou aj po pôrode, dokonca aj v obdobi 600 nedelia som bola na odber a potvrdili sa enterococcus faecalis bol aj v plodovej vode.. už neviem čo mam robiť.. liečili ma macmirorom, zinnat, clyndamicin, framykoinove čapiky, polygynax.... (alergia na penicilín)..Prejavuje sa to u mňa nepohodlím, pychaním a pálením v oblasti genitálii, tiež neprimeraným vodnatým výtokom.. tiež som trpela častými zápalnú močových ciest.. čo mam robiť? Mam zmeniť gynekológa? Dať si zobrať nejaké špeciálne odbery, kultivácie, moč a krv? Nakoľko mi boli poväčšine bráne iba kultivacie

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká. Z užívania toľkých antibiotík máte porušenú vaginálnu mikroflóru, ktorú treba upraviť.

  • Opakovaný zápal v pošve

    , Autor:

    Dobrý večer, už dlhšiu dobu mám problém so zápalom v pošve. Jedná sa o žltkastý výtok a svrbenie z vonkajšej strany. Gynekologička mi predpísala vaginálne tabletky Polygynax, ktoré nezabrali. Potom mi odporúčila robiť si výplachy Rosalginom, ktorý taktiež nezabral. No po odobratí výteru došli výsledky, ktoré ukázali, že nejde o čistú mykózu. Výsledok ukázal masívny výskyt baktérii streptokoka a iných. Predpísala mi antibiotickú liečbu Macmiror 500mg vaginalne guločky aj Macmirror 200mg ústne tablety užívať súčasne počas liečby +probiotiká. Po ich vybratí to vyzeralo, že liečba zabrala, až pokým som nedostala menštruáciu a po jej skončení sa vrátil opäť žltkastý výtok a gynekologička zhodnotila, že zápal sa vrátil tak mi opäť predpísala Macmiror 500mg. Uviedla mi, že tieto problémy sa nedajú uplne vyliečit ale budu sa už počas života pravidelnejšie opakovať a stále keď sa to vráti sa budu predpisovať antibiotika. Ako príčinu týchto problémov mi uviedla najčastejšie nechránený pohlavný styk, pri ktorom ale s priateľom používame prezervatív, dalsiu príčinu uviedla kúpaliská,wellnessy, ktoré nenavštevujem alebo prenesenie baktérií z konečníka do pošvy. Všetky tieto príčiny by som mohla vylúčiť.
    Preto by som sa Vás chcela opýtať: 1. Či je nutné pri opakovanom probléme napr. každý mesiac/2mesiace stále uživať antibioticku liečbu, ci to je učinné a nemože to organizmu uškodiť ?
    2. Co by ste vy považovali za príčinu tohto problemu? Ak styk mame chraneny? Nemôže to byt aj alergia na prezervativ? Ako by sa dalo predchádzať tomuto opakovanému problému?
    3. Je pravda, že sa to nedá úplne vyliečiť, ale budú sa tieto problémy opakovať?
    Za odpoveď veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, niekedy nie je postačujúce užívanie iba samotného Macmiroru, ale vhodnejšie je kombinovať túto liečbu s tabletkovými antibiotikami. Vaginálne probiotiká, ako aj vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom môžete užívať a realizovať naďalej. Skúste užívať enzymoterapiu Wobenzym, 3x3 tabletky. Nadmerné a časté užívanie antibiotík má samozrejme svoj dopad, záleží od ťažkostí a nálezu. Každomesačné užívanie antibiotík je scestné, akurát sa vytvorí imunita a rezistencia na antibiotik. Príčin problému je asi viac, alergiu na latex by som asi vylúčil, tá by nespôsobovala bakteriálne/vírusové zápaly. Dôležité a podstatné sú výsledky výteru, bez nich a presne a objektívne vyjadriť je ťažké. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Antibiotika

    , Autor:

    Dobry den,
    Cca pred dvomi tyzdnami mi zacali problemy ako svrbenie a palenie na vonkajsej strane posvy. Po par dnoch sa pridala bolest pri moceni, avsak len pri zavere mocenia, pocit akoby mi zovrelo mechur, hlavne ked bolo mocu menej. Po tyzdni to trochu preslo, teraz je to spat. Bolest pri moceni je len ked je problem aj so svrbenim. V stredu vecer som jednorazovo uzila Afastural od lekara, dnes (piatok) mi podla vysledkov este zpred tyzdna - streptokok v moci - nadialku predpisal antibiotika ofloxin na 10 dni. CRP bolo v norme. Chcem sa opytat ci je nutne ich hned uzivat, antibiotika znasam velmi zle, mam slabu imunitu a po poslednych sa mi strasne rozvinula alergia, to ze je leto a je tazke vyhnut sa slnku pri ich uzivani je tiez neprijemne. Da sa pockat, ci este zaberie Afastural? Na svrbenie pouzivam zatial Rosalgin. Dakujem pekne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, máte zistenú urogenitálnu infekciu, ktorú je nutné preliečiť. Afastural by mal zabrať okamžite, respektíve do niekoľkých hodín. Podľa mňa to postačovať na infekciu u Vás nebude a v prípade pozitívnych výsledkov moča je potrebné užívať antibiotiká. Postupujte podľa odporúčaní lekára. Počas užívania antibiotík odporúčam užívanie probiotík, aj vaginálnych. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.