Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,625 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • .

    , Autor:

    Pán doktor mala by som na vás takú menšiu otázočku čo môže znamenať keď mám na dotyk tvrdé brucho, poslednú dobu mám veľmi stresové obdobie môže to byť kvôli tomu sem tam cítim aj také menšie bolesti.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, neviem sa bližšie vyjadriť iba ma základe Vášho opisu. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Vitamín D

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor,

    Lekár mi odporučil užívať zvýšenú dávku vitamínu D, začala som užívať asi pred mesiacom 2000IU, ale až teraz som sa dočítala, že tento typ ktorý som brala je zrovna nevhodný v tehotenstve.
    Okamžite som ho vysadila, ale mám pochybnosti.
    Čo mi doporučuje ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, celkom nechápem nevhodnosť preparátu v tehotenstve. Na trhu je množstvo preparátov, z ktorých si môžete vybrať. V lekárni Vám určite poradia.

  • choroba

    , Autor:

    Dobry den, moj doktor mi oznamil ze mam chlamydie. V auguste 2020 som bola este zdrava a od vtedy som mala len 2 partnerov a obidvaja su negativvni. Viete mi vysvetlit ako je to mozne a ako som to potom mohla dostat?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je síce pravda, že chlamýdiová infekcia sa najčastejšie prenáša nechráneným pohlavným stykom. Existuje však i možnosť nepohlavného“ prenosu, ktorá je oproti pohlavnému omnoho menej pravdepodobná. Deje sa tak napr. bezprostredným použitím vlhkého uteráku, ktorý použila infikovaná osoba.

  • Problém

    , Autor:

    Dobrý deň. Bola som včera na preventívnom vyšetrení u gynekológa. S priateľom sa o bábo nesnažíme ale ani sa nebránime. Pri prehliadke sa ma doktor spýtal, či som si robila test (mešká mi 2.deň) robila som a bol negatívny. Povedal, že vidí tam niečo čo by mohol byť náznak tehotenstva. (bola to čierna machulka) no môže to byť aj začínajúca menštruácia. Chcem sa spýtať, ak by sa fakt jednalo o tehotenstvo a už na ultrazvuku zazrel čiernu machulku, testy by nemali byť jasne pozitívne?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie nevyhnutne. Tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie práve pre riziko falošnej negativity testu.

  • Výtok a zápal

    , Autor: MajaN84

    Som dojčiaca žena ma trápi vaginálny zápal, kde moja lekárka predpisuje len liek macmiror alebo antibiotika zinat 500,o ktorom vie, že nepomáha, ale podľa jej slov dojčím, tak to inak liečiť nemôže. Mam bolesti celého tela, puchnu mi kĺby a už vyše rok mam výtok, pôrodom sa všetko zhoršilo. Som kvôli autoimunitnemu ochoreniu sledovaná na endokrinológii, zatiaľ bez liečby, hodnoty sú vždy len hraničné. Syn má 15 mesiacov a chcem ho naďalej dojčiť. Naposledy som mala znova Gardnerella vaginalis, Mycoplasma hominis a Ureaplasma sp. Bola som aj na urogynekologii kde ma poslali znova k mojej gynekologičke keďže podľa urogyn. Sumamed 500 a macmiror nevyliecia ureoplazmu a mykoplaznu.Lekarka kí znova dala macmiror a na tie plazmy bude výter robiť až o 2 mesiace keďže až vtedy bude iste ci to ešte mam. Naozaj je nemožné vyliečiť vytok a zápal v pošve keď dojčím? Už vyše roka mam bolesti a výtok. Musím prestať dojčiť alebo amma zmeniť lekára? Probiotika beriem pravidelne už pár mesiacov orálne a aj vagínalne. Veľmi pekne ďakujem za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúsil by som liečbu tetracyklínmi. Najčastejšie sa používa doxycyklín. Vaginálne probiotiká si aplikujte naďalej, pri liečbe tabletkovými antibiotikami užívajte aj klasické probiotiká. Zastavenie, či prerušenie dojčenia po 15 mesiacoch by som nevidel tragicky. Ak bude prevyšovať, prínos

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň,
    chcela by som sa spýtať či je možné tehotenstvo aj počas užívania HAK. Posledný týždeň mi nieje úplne najlepšie. Vadia mi rôzne jedlá, ktoré som doteraz mala rada, bolia ma kríže a zároveň aj mierne podbruško. V sobotu sa mi stala taká vec, že z ničoho nič som mala krče v bruchu a závraty, ktoré po pár hodinách odzneli. Test som si robila v nedelu bolo to 2 dni po pauze v HAK ale negatívny. Stále mi však nesedia príznaky. Nikdy som nič takéto nepociťovala.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva veľmi malá. Odsledujte si to. Príčina ťažkostí môže byť aj negynekologická. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára.