Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,449 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor chcela by som sa vás niečo opýtať je normálne keď som dostala o 14 dní skôr menštruáciu aj to trvali 4 dní a dnes som si našla na nohavičkách že spinim z hnedim niečím a je mi nevoľno môže ísť o tehotenstvo alebo ide o niečo iné?????

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste mali nechránený pohlavný styk, jednou z príčin Vašich ťažkostí môže byť aj tehotenstvo. Odsledujte si to. Skúste si urobiť tehotenský test alebo najvhodnejšie navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení jednoznačne potvrdí alebo vylúči tehotenstvo, pripadne stanoví možnú príčinu Vašich ťažkostí a určí další postup.

Podobné otázky

  • Stav po kyretáži

    , Autor:

    Dobrý deň p. doktor, mám 35 rokov, 1 pôrod za sebou, 26.11. som podstúpila hysteroskopiu s kyretážou, nakoľko mávam vysokú sliznicu pred menštruáciou (20mm). Pred kyretážou som mala menzes dlhý vždy 3 max. 4 dni, žiadne bolesti ani špinenie medzi cyklami. Po kyretáži som dlho špinila pred prvou menštruáciou a teraz pred druhou menštruáciou mám bolesti v podbrušku, čo som tiež nezvykla mávať. Je to normálne? Výsledok z kyretáže bol v poriadku.
    Pán doktor mi ešte povedal, že ak bude silnešia menštruácia pretrvávať, mám zvážiť užívanie duphastonu alebo minervu. Čo je prosím lepšie riešenie? A takisto ma zaujíma, či je to nutné. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, mierne bolesti v podbrušku sa pred menštruáciou môžu vyskytovať. Ak neplánujete otehotnieť, vhodnou formou by bolo aj hormonálne vnútromaternicové teliesko, ktoré by tlmilo rast sliznice ako aj intenzitu krvácania. Možností liečby je viacero. Samozrejme, je možné, že dôjde k úprave cyklu a nebude nutná žiadna ďalšia liečba.

  • Problém s krvácaním

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Chcem sa opýtať čo by mohla byť príčina môjho krvácania. Ide o to že veľa krát ide zo mňa krv, či už na toaletnom alebo aj na nohavičkàch. Niekedy je to málo ako po poranení niekedy je to veľa (guča krvi). Bola som u gynekológa aj som mu spomínala tieto problémy, urobil mi sono atď povedal že zápal nemám a viac mi k tomu nič nepovedal. Mám nepravidelnú menštruáciu.

    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Môže to súvisieť aj s nepravidelnosťou menštruácie, ak sa menštruácia dostaví po dlhšom čase, môže byť vo forme silnejšieho krvácania aj s krvnými zrazeninami, ak sa naopak dostaví pomerne skoro od poslednej menštruácie, môže byť prítomné iba slabé špinenie, či krvácanie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • meškajúci menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň, veľmi ma znepokojuje moja terajšia situácia, preto sa chcem radšej opýtať. Mala som s partnerom chránený styk 4 dni pred menštruáciou. Napriek tomu, že sme mali chránený styk, neejakuloval do mňa pre väčšiu bezpečnosť. Znepokojuje ma ale to, že mám zvýšené močenie a mešká mi menštruácia už štvrtý deň. Je možné, že by som mohla byť tehotná?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste mali chránený pohlavný styk, tehotenstvo nepredpokladám. Môže sa u Vás jednať o začínajúci zápal močových ciest, ktorý môže mať vplyv na menštruačný cyklus, preto Vám mešká menštruácia. Odsledujte si to. Odporúčam zvýšený príjem tekutín, aspoň 2l na deň, urologický čaj. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára, prípadne obvodného gynekológa.

  • Menstruacia a tabletka PO

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor,
    mala som nechránený pohlavný styk v 3 dni menstruácie a kedže presne neviem kedy mi chodí ovulácia tak som použila tabletku PO. Priemerne mávam 6 dni menštruáciu a toto je už 4. ale menštruácia je o poznanie slabšia ako to mávam v 4. dni bežne. Celkovo cítim aj extrémne zmeny nálad a nesústredenosť. Vedeli by ste mi povedať v akom stave sa nachádzam? Mám v prípade ak sa preruší menštruácia o niekoľko dní skôr očakávať dalšiu skorú menštruáciu alebo naopak? Poznáte nejaké prípady užitia tabletky PO pri menštruácii ako som ja?
    Za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, s emergentnou hormonálnou antikoncepciou treba zaobchádzať opatrne a dôkladne zvážiť jej užitie. Časté užívanie neodporúčam. Jej užitím môže dôjsť k znepravidelneniu menstruačného cyklu, zmene intenzity, či dĺžky trvania menštruácie. Je to pomerne častý vedľajší účinok. Odsledujte si to. Do budúcna odporúčam používanie niektorej z foriem antikoncepcie.

  • Dlha menstruacia

    , Autor:

    Dobri deň prosím pomôžte mi už neviem čo mám robiť Posledné 4,5 mesiace mam dlhý menzes aj mesiac vkuse a veľmi silný a idú zomna také kusy a bola som aj u mojej gyn a robila mi všelijaké vyšetrenia aj sono aj som bola na kyrete aj vzorky s krčka maternice a všetko bolo v poriadku .. Predpísala mi dupaston ale nepomáha mi to... Mam bolesti a strašne silnu menštruáciu že si lahnem a krv je úplne všade
    Predpísala mi aj dicynone 500 a nepomáha

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, či výsledky vyšetrení, je veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Príčin krvácania môže byť viacero, od hormonálnej nerovnováhy, cez myómy, endometriálne polypy,... Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, prípadne navštívte gynekologickú pohotovosť.