Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,583 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Špinenie

    , Autor: irenka

    Dobrý chcem sa spýtať pred rokom mi bolo diagnostikovane PCO menštruáciu som mala pravidelnu každý mesiac až na tento mesiac bolo niečo iné no sice mala som menštruáciu 8.4.2020 a po nej som začala špiniť až do teraz pomalí to bude mesiac a stále špinim,špinenie je stále take hlienovo ružovkaste niekedy až do červená čím to môže byť viem že by som mala navštíviť gynekológa ale zatial to nieje možné tak chcem sa poradiť vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, možností príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Takto Vám však objektívne, bez poznania bližších informácii ako aj okolností, neviem odpovedať. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia, USG, prípadne krvných výsledkov určí príčinu Vašich ťažkostí a stanoví ďalší postup.

Podobné otázky

  • Pretrvávajúce špinenie

    , Autor: Nikol.a

    Dobrý deň pán doktor , som štvrtý mesiac po pôrode prvá menstruacia bola v poriadku druhu som dostala 25.7 a trvala 6 dni bola už normálna s klasickým krvácaním , ale ostalo mi po jej skončení hnedé spinenie ktoré trvá už 7. deň .. bolesti nemám žiadne.
    Už pred tehotenstvom som mala s týmto problém a krvacala resp. špinila som po cely čas cyklu až do začiatku ďalšej menštruácie. Podľa môjho gyn. mám polycisticke vaječníky aj na USG som videla že sú vaječníky ako ementál.. Gyn to riešil predpísaním HAK , po vysadení som otehotnela .. Myslite, že tento môj problém je kvôli tým vaječníkom? Mám ísť k svojmu gyn a dožadovať sa lepšieho vyšetrenia pripadne nejakej liečby ? Kvôli tomuto to ovplyvňuje aj náš sexuálny život s manželom a som nešťastná .. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin špinenia môže byť viacero. Na základe opisu si myslím, že najpravdepodobnejšia je hormonálna príčina. Záleží tiež od toho, či ešte kojíte. Do úvahy pripadá aj hormonálna antikoncepcia na úpravu cyklu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Pomoc

    , Autor: Siska155

    Dobrý deň, mala s menštruáciu a po týždni s mala hnedý výtok a potom mierne krvácanie je to OK? Mala by som mať plodné dni

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin špinenia môže byť viacero. Do úvahy pripadá aj ovulačné špinenie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Visanne

    , Autor: Mimi181

    Dobrý deň, keďže moja gynekologička má dovolenku, píšem vám kvôli užívaniu Visanne. Tieto lieky beriem už štvrtý mesiac kvôli endometrióze. Menštruáciu mi to od začiatku úplne zastavilo, no odvčera krvácam, dokonca zrazeniny a mám opuchnuté brucho s miernymi krčami, presne ako pri normálnom menzese. Je to v poriadku, alebo mi prestali zaberať?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Visanne nie je primárne antikoncepcia, počas jeho užívania nemusí byť krvácanie prítomné vôbec, prípadne sa môže vyskytovať len občasné špinenie, ale aj regulérne krvácanie. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní aj napriek vaginálnemu krvácaniu. V prípade pretrvávania ťažkostí, či nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Neustávajúce krvácanie z polypov?

    , Autor: Kofciatko

    Dobrý deň, 5.7.som mala poslednú menštruáciu, od 15.7. znovu slabo krvácam, nepomohla injekcia ani noretistheron. Pridal sa mi k tomu bakteriálny zápal maternice, na ktorý mi naslepo dal doktor po telefóne Suprax. Minulý utorok som bola na kontrole, pretože teploty neustupovali, bolesti boli síce znesiteľné, ale nedá sa povedať, že by som sa cítila dobre. Až na moje požiadanie lekár urobil odbery a výtery (šiesty deň brania ATB). Zápal maternice podľa výsledkov spôsobila uroplazma. ATB beriem ďalej (dnes 12ty deň). Cítim sa dobre, ale krvácanie neprestáva a podľa môjho lekára ho spôsobujú polypy v maternici - mám ich tam dva, 8mm a 9mm (našiel ich v apríli na preventívke, takto veľké - dovtedy mi nijaké problémy nespôsobovali). Naozaj môžu polypy v maternici spôsobovať takto dlhotrvajúce krvácanie (nie je silné, ale nie je to ani "len" špinenie). Polypy mi doktor vyberie, ale dohodli sme sa na október. To budem až do operácie pomedzi menštruáciu denno - denne krvácať? Je to normálne? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, polypy v dutine maternice môžu spôsobovať nepravidelné, nadmerné a dlhotrvajúce krvácania. Bude vhodné ich odstrániť vrámci jednodňovej chirurgie. Samozrejme, ak bude krvácanie a ťažkosti pretrvávať, zákrok bude potrebné realizovať aj skôr.

  • Gynekologické problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem. Chcem sa spýtať odvčera chodím stále a často na malú potrebu a bolí ma v podbrušku také kŕče a včera ma pichalo ešte v chrbtici. Pohlavný styk som mala naposledy v máji a odvtedy mám stále každý mesiac špinenie z vynechania tabliet antikoncepcie. Môže to byt zapáľ močových ciest? Pri močení nemám ani pálenie ani bolesť. Tehotenský test je zbytočne si robiť? Ďakujem za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe opisu mi to príde ako zápal močových ciest. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie tehotenstvo nepredpokladám. Je vhodné vyšetriť cievkovaný moč. Odporúčam tiež dostatočný pitný režim, urologický čaj. V prípade, že Vám budú nasadené antibiotiká, v závislosti na preparáte treba myslieť na používanie doplnkovej hormonálnej antikoncepcie (kondómu) počas užívania antibiotík.