Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,346 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň,chcela by som sa opýtať na jednu vec, už asi mesiac si všímam, že po cvičení (cca 15min po) začnem krvácať a na druhý deň už nič, cyklus je pravidelný (28dní.) vedeli by ste mi povedat aka moze byt príčina?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero. Záleží aj od druhov cvikov a druhu a zdroja krvácania, či sa jedná o krvácanie z pošvy, z maternice, či sa jedná o krvavý moč, ... Odsledujte si to. Pri pretrvavaní alebo zhoršení ťažkostí kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Vajecniky

    , Autor:

    P.doktor ďakujem za odpoveď...a ešte sa chcem spýtať..že tie bolesti vaječníkou...vlastne je to preto že sa trebárs odďaľuje menzes...ďakujem za vašu trpezlivosť s nami ženami...otázka predošlá bola bolesti vaječníkou pri užívaní norethisteron...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, norethisteron pôsobí na viacerých miestach a úrovniach, jednak tlmí tvorbu pohlavných hormónov a zabraňuje zretiu folikulov a ovulácii, ďalším účinkom je schopnosť zastaviť maternicové krvácanie. Miestny účinok na sliznicu maternice vedie k prerušeniu krvácania z maternice, ktoré nie je viazané na menštruačný cyklus.

  • Menstruacia

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať beriem antikoncepciu aidee, styk a priateľom mame nechránený ale robí sa mimo mna. V nedeľu som zobrala poslednú tabletku z blistra a dnes mi prišla menstruacia. ráno krv červená a teraz už taká viac do hnedá. Môže to niečo znamenať ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie z vysadenia môže byť vo forme červeného, červenohnedého, či hnedého zašpinenia. Je to normálne. Odsledujte si to. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste plne chránená a môžete mať nechránený pohlavný styk s ejakuláciou. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň, 2 mesiace dozadu som začala brat ATB summamed kvôli pleti. Brala som ich 3dni, 4 dni prestávka a ďalšie 3 dni. Menštruácia mi prišla načas, avšak trvala skoro 2 týždne(7 dní trvala, potom dva dni nič a potom zase prišlo také stredne krvácanie) čo som dovtedy mala menštruáciu maximálne 5 dni. Ku koncu bolo to krvácanie už iba pri veľkej potrebe. Tak som išla k doktorovi, ktorý mi robil ster a teda iba cez telefon mi povedal že mam "masívnu" baktériu e.coli a teda že asi tým mohlo byt spôsobené to krvácanie. Predpísal mi ATB zinnat a probiotika. Probiotika som doužívala jedno balenie a kedže sa snažím atb vyhýbať nezačala som ich ešte brat nakoľko krvácanie odvtedy už žiadne nemám a ani iné príznaky.
    S mužom sa snažíme o dieta a aj preto som sa atb brat nechcela...A teraz mi menštruácia mešká 9 dní, myslíte žeby to mohlo byt spôsobené tou baktériu ? tehotenský test som si robila 2x a negatívny...Dá sa baktéria e.coli liečiť aj inak ako ATB? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, infekcia má vplyv na menštruačný cyklus, meškanie môže byť spôsobené infekciou. Osobne si myslím, že vplyvom užívania Sumamedu sa u Vás rozvinula bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná iba o vaginálnu infekciu E. Coli, ktorá sa v pošve nachádza bežne, ale je v "harmónii" s Lactobacilmi, a moč bol v poriadku, je vhodnejšie užívať lokálnu vaginálnu liečbu, v závislosti od výsledkov citlivosti na danú baktériu. Klasické probiotiká nemajú na pošvu žiadny vplyv. Jednoznačne odporúčam aplikáciu vaginálnych probiotík na úpravu pošvovej mikroflóry. Počas liečby je vhodná pohlavná abstinencia. Snaženie by som odložil až po preliečení.

  • Bolesť v podbrušku pri užívaní duphastonu

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, štvrtý deň užívam duphaston a tretí deň sa objavila bolesť v podbrušku, je to normálne? Je to bolesť podobná ako pri menštruácii. Keď neužívam duphaston, tak je ovulácia takmer bezbolestná. Duphaston užívam už druhý mesiac 15.-21. deň cyklu kvôli silnejšiemu menštruačnému krvácaniu a bolesť som pociťovala aj prvý mesiac, ale zmiernil menštruačné krvácanie. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, u niektorých žien Duphaston pomôže upraviť cyklus a žena nemá žiadne ťažkosti, u niektorých nedôjde k úprave cyklu alebo zmierneniu krvácania a u niektorých sú podobné prejavy ako u Vás, aj napriek tomu, že účinok sa dostaví. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí sa dá uvažovať o zmene preparátu na Utrogestan. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.