Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,986 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • menzes

    , Autor:

    Dobrý den, sem tam sa mi stane, že ked mi skončí menzes a v ten alebo druhý den mám styk, tak ešte slabo zakrvácam po styku. Môžu to byt ešte nejaké pozostatky menštruácie, kedže na prehliadky chodím a všetko mám absolutne v poriadku??Inokedy po styku to nemám, len tesne ako mi skončí menzes.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, špinenie môže byť ešte vplyvom končenia menštruácie. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Špinenie po menzese

    , Autor:

    Dobrý deň, pred rokom mi vyšla horšia cytologia - 1. predrak.stav + prítomnosť všetkých vysokorizikových typov hpv. V januári sa nález zlepšil , no hpv pretrváva . Pred 3 týždňami som bola na preventivke - sono úplne ok a cytoster tiež vyšiel v priadku , akurát este čakám na výsledky prítomnosti hpv, ale našťastie bez predrak.zmien. Takze vsetko sa javilo ok. Uz 4 roky riešim spinenie 5 dni pred menzesom. Lekarka o tom vie. V pondelok mi skončil menzes a dnes som na 10.dni cyklu a ostal mi bezovo - hnedý výtok. Slabý - pár kvapiek denne. Necítim žiadne bolesti . Momentálne mam Kovid (napriek tomu, ze som ockovana) a užívam cefixim / antibiotiká peroralne. Prosím Vás , co môže byt príčinou toho spinenia, ked sono aj cytologia boli ok? Mohla sa mi za 2,5 tyzdna vytvoriť cysta? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na menštruačný cyklus má vplyv viacero faktorov a okolností. U Vás môže zohrávať úlohu stres, infekcia, užívané antibiotiká, možný posun ovulácie a špinenie môže byť ovulačné,... ťažko sa takto vyjadriť. Odsledujte si to.

  • Výtok po pôrode trvajúci už 6 mesiacov

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, pán doktor.
    Som 6 mesiacov po pôrode, dcérka sa narodila v 39tt vyvolaným pôrodom kvôli hepatopatii v tehotenstve. Otehotnela som vďaka IVF kvôli veľmi nízkej hladine AMH vo veku 39 rokov. Už počas tehotenstva som mala výtok, ktorý mi nespôsoboval problémy a pripisovala som ho samotnému tehotenstvu. Po pôrode výtok neprestal, najskôr som ho pripisovala čisteniu maternice a pôrodných ciest, neskôr som myslela, že mi každú chvíľu príde menzes. Ten mi prisiel po cca 5 mesiacoch po pôrode, ale výtok nezmizol. Je hlienovitý ale redší, mierne sfarbený dožlta, nespôsobuje pálenie ani svrbenie, vôbec nič, len je. Neustále musím nosiť intimky, v lete do plaviek tampóny. Skúsila som Gynimun, Silvercaps tablety, minuly týždeň opäť Gynimun. Nič nepomáha… samozrejme, riešila som to so svojou gynekologičkou, ktorá pri kontrole nevidela nič, žiaden zápal ani nič podobné a kultivácia vyšla v poriadku. Odporučila mi preventívne probiotiká, ktoré som už aj predtým užívala. V minulosti (rok 2006) som mala robenú konizaciu krčka a porod mi vyvolávali medikamentozne a aj mechanicky (balónikom). Chcela som sa Vás opýtať, či ste sa s niečim podobným počas svojej praxe stretli, či by bolo vhodné nejaké ďalšie vysetrenie alebo je to bežné a neostava mi nič iné, len sa s tým naučiť žiť? Veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na trhu je viacero vaginálnych probiotík, skúsil by som ešte iné okrem už spomínaných. Ak boli výsledky vaginálnych a USG vyšetrení, ako aj výterov poriadku, nie je potrebná žiadna antibiotická ani antimykotická liečba. Takto je však veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to.

  • Duphast

    , Autor:

    P.doktor koľko dní môžem krvácať pri užívaní duphastonu..pri menzese...užívam 10 dní ...mám 50 rokou...čistú maternicu..dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je to individuálne u každej ženy. Za optimálnych okolností by malo mať krvácanie intenzitu aj dĺžku ako normálna menštruácia.

  • Menzes

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa spýtať..užívam duphaston od 16.dna ... desať dní...douzivala som poslednú tabletku v nedeľu...kedy by mal prísť menzes...lebo po menzesi mám volať doktorovi...ale zatiaľ nič...na desiaty deň som mala večer hnedý výtok ale iba málinko....a tak isto včera večer ale iba taký hlien do hnedá ale tak isto málinko..minimum...vaječníky ma bolia....duphaston mi bol naordinovaný lebo som dlho krvácala.....minulý mesiac som užívala norethisteron dva týždne..menzes mi došiel na tretry deň...ale mala som pri užívaní silné bolesti podbrušku..tak mi dal doktor vyskúšať duphast....mám 49 rokou..ďakujem...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, k menštruácii by malo dôjsť do 3 - 4 dní. Záleží od viacerých okolností a pravidelnosti menštruačného cyklu. Ste vo veku, kedy už nemusí byť menštruačný cyklus pravidelný. Odsledujte si to. Ak ste mali cyklus doteraz pravidelný, ak nedôjde k menštruácii do týždňa, kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Pomoc

    , Autor:

    som menzes 3.8 a teraz som mala dostať 28.8 nedostala som mam bolesť v oblasti pupka a maternice test ukazuje dve palicky co to znamena nemôžem od bolesti vidrzat

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak máte pozitívny tehotenský test, s najväčšou pravdepodobnosťou ste tehotná. Môže sa jednať aj o patologické tehotenstvo. Príčin bolestí môže byť viacero. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, prípadne gynekologickú pohotovosť.