Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • menstruacia

    , Autor: fragola

    Dobry den. Prosim vas ako sa prejavia zrasty v maternici ?? Musi mat zena nejake bolesti ? Vzdy som mavala menstruaciu slabu (cca 3 dni) ale po poslednej kyretazi je este slabsia..Jeden mesiac mam napr aj krv 2-3 dni nie vela ale mam a dalsi mesiac len slabucke spinenie. Na usg bolo vsetko v poriadku.Sliznicu predpokladam ze nizku nemam ked na 8 den cyklu bola 6 mm a doktor nevravel nic zle ale nerozumiem tomu preco napr dva mesiace mam aj krv a dalsi iba slabe spinenie bud do hneda alebo take do ruzova..Kde moze byt problem ?Alebo nemusi byt ziaden ?Dakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak nemáte žiadne ťažkosti, krátka menštruácia nie je problémom. Dĺžka menštruačného krvácania záleží od viacerých okolností a faktorov. Mnohé ženy by sa trojdňovej menštruácii potešili. Odsledujte si to, pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Spinenie po odstraneni polypu

    , Autor:

    Dobre ráno...14.7 v stredu mi.bol.odstraneny polyp na krcku maternice stym.ze uz 14 den špinim...lekar mi.polyp odstraňoval rovno v ordinácii bez akej kolvek anestezii...a vôbec to.nebolelo...dokonca mi.ho.ukazal popri odstraneni polypu mi uz urobil.aj cytologiu a o týždeň výsledky s histologie...nenasadil.mi.ziadne lieky vraj mam.cakat.so.menzesu a vsetko.sa.upravy...momentale ešte stále špinim len neviem.do.kedy ...bojim.sa.ze.po odstraneni polypu moja.menstruacia bude silna alebo ze mozem dostať aj nejakú infekciu...menzes mam.dostat 23.7...no.ja vždy špinim...myslite si ze je to.normalne?? Myslela som.ze ked mi to.odstrania spinenie zmyzne ..ba naopak.....aka.byva menstruacia po takom.zakroku??? Mám sa obávať velmi silnej.menstruacie alebo aj.moznej infekcii....ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie po odstránení polypu by malo ustáť do týždňa. Nepoznám však všetky okolnosti zákroku a realizovaných vyšetrení, preto je potrebné pri pretrvávaní ťažkostí navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý sa bude vedieť najobjektívnejšie vyjadriť a pomôcť Vám.

  • Gynekologické a menštruačné problémy

    , Autor:

    Dobrý deň, tak najskôr asi ozrejmím, že môj vek je 17 o pár mesiacov 18.
    Hlavným dôvodom, kvôli ktorému píšem je, že mi mešká menštruácia. Poslednú menštruáciu som mala 31.5.
    od vtedy ubehlo 46 dní a menštruácia stále neprišla.
    občasne mávam bolesti v podbrušku, ale to nejak nepopisujem ničomu. tehotenstvo vylúčiť môžem, keďže som panna. Od kedy mi mešká menštruácia, mávam aj problémy s močením. Cítim pocity pálenia, svrbenia. Snažím sa skúsiť počkať či sa náhodou menštruácia neobjaví a to je dôvod prečo som gynekológa nenavštívila. Začínam sa báť či tam nemôže byť nejaká cysta a či by som nemala gynekológa navštíviť čo najskôr. Za odpoveď ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Niekoľko možností ste sama spomenuli. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacia

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať beriem antikoncepciu aidee, styk a priateľom mame nechránený ale robí sa mimo mna. V nedeľu som zobrala poslednú tabletku z blistra a dnes mi prišla menstruacia. ráno krv červená a teraz už taká viac do hnedá. Môže to niečo znamenať ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie z vysadenia môže byť vo forme červeného, červenohnedého, či hnedého zašpinenia. Je to normálne. Odsledujte si to. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste plne chránená a môžete mať nechránený pohlavný styk s ejakuláciou. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Mozne tehu

    , Autor:

    Dobrý deň prajem chcem sa spýtať 1 Júla som mala ovuláciu ale styk s priateľom sme mali počas všetkých plodných dní populáciu aj deň ovulácie tak na 9 deň po ovulaci som si spravila tehotenský test a vyšiel ako keby veľmi veľmi slabo pozitivny na 12 ty deň po ovulácii som ráno mala na toaletnom papieri taký ružovkastý výtok a dnes má mierne pichá až také slabé tlaky v podbrušku a mám na dotyk boľavé prsníky aj citlivé bradavky ten výtok mohlo to byť uhniezdenie čiže Je tu možné tehotenstvo menštruácia má prísť zajtra ďakujem krásne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie. Za predpokladu pravidelného nechráneného pohlavného styku sa tehotenstvo nedá vylúčiť, nehodnotím to však na základe skoro vykonaných tehotenských testov, ktoré môžu byť falošne pozitívne.

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň, 2 mesiace dozadu som začala brat ATB summamed kvôli pleti. Brala som ich 3dni, 4 dni prestávka a ďalšie 3 dni. Menštruácia mi prišla načas, avšak trvala skoro 2 týždne(7 dní trvala, potom dva dni nič a potom zase prišlo také stredne krvácanie) čo som dovtedy mala menštruáciu maximálne 5 dni. Ku koncu bolo to krvácanie už iba pri veľkej potrebe. Tak som išla k doktorovi, ktorý mi robil ster a teda iba cez telefon mi povedal že mam "masívnu" baktériu e.coli a teda že asi tým mohlo byt spôsobené to krvácanie. Predpísal mi ATB zinnat a probiotika. Probiotika som doužívala jedno balenie a kedže sa snažím atb vyhýbať nezačala som ich ešte brat nakoľko krvácanie odvtedy už žiadne nemám a ani iné príznaky.
    S mužom sa snažíme o dieta a aj preto som sa atb brat nechcela...A teraz mi menštruácia mešká 9 dní, myslíte žeby to mohlo byt spôsobené tou baktériu ? tehotenský test som si robila 2x a negatívny...Dá sa baktéria e.coli liečiť aj inak ako ATB? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, infekcia má vplyv na menštruačný cyklus, meškanie môže byť spôsobené infekciou. Osobne si myslím, že vplyvom užívania Sumamedu sa u Vás rozvinula bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná iba o vaginálnu infekciu E. Coli, ktorá sa v pošve nachádza bežne, ale je v "harmónii" s Lactobacilmi, a moč bol v poriadku, je vhodnejšie užívať lokálnu vaginálnu liečbu, v závislosti od výsledkov citlivosti na danú baktériu. Klasické probiotiká nemajú na pošvu žiadny vplyv. Jednoznačne odporúčam aplikáciu vaginálnych probiotík na úpravu pošvovej mikroflóry. Počas liečby je vhodná pohlavná abstinencia. Snaženie by som odložil až po preliečení.