Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,329 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Problém

    , Autor: Nika27

    Dobrý deň.Prednedávnom som vám písala o mojom probléme,ktorý mám už dlho .Po preventívnej prehliadke mi bol zistený stredný až vysoký zápal krčka maternice.Kontrolne mi odobrali ster na K+C a na zaklade toho ze urcia liecbu.Pisali ste mi,ze ked mam zly vytok ze je dozlta a niekedy aj do zelena,ze urcite by malo nieco vyjst.Dnes som volala o vysledok,je negativny.A ked som sa opytala ze co s tym strednym az vysokym zapalom tak mi povedala ze je to len bezny zapal a dalej uz nic .Co si myslite o tom vy ? Mal by sa ten zapal ktory mi uz 3 roky po sebe po preventivnej prehliadke vychadza liecit ? Pretoze ja z toho dobry pocit nemam a ten vytok mi vadi.Nieje den zeby som intimku nenosila.Dakujem za vasu radu.S pozdravom

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak vyšiel negatívny výsledok z kultivácie z pošvy, užívajte vaginálne probiotiká večer pred spaním, realizujte si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Ak sa bavíme o cytologických výsledkoch, pri CIN 1 a CIN 2 alebo teda LSIL je odporúčané sledovanie a kontrola cytológie o 6 mesiacov až rok. Ak sú ale výsledky cytológie CIN 3 alebo CIN 4, je nutná bioptizácia vo forme konizácie. Vhodné by bolo aj očkovanie proti HPV. Keďže nepoznám presnú interpretáciu výsledkov, neviem sa Vám bližšie vyjadriť. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Hysterektomia

    , Autor: Iveta

    Pan doktor, može mať žena po abdominalnej hysterektomii problem so svalmi panvoveho dna, ktoré sposobuju ťah v medzierke medzi sedacimi svalami. v oblasti kostrče a konečnika? Najviac to citim počas dňa, v noci v kľude sa to ukľudni.Keby boli svaly uvoľnene da sa to zistiť aj USG vyšetrenim?Moj lekar ma vyšetroval vaginalne 4 tyždne po operácii. Tento problem vznikol asi v 6 tyždni po zakroku a trva už skoro 3 tyždne.Poslal ma na rehabilitaciu.ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, môže dôjsť k poklesu panvového dna. Odstránením maternice sa uvoľní priestor, ktorý zaberajú črevné kľučky. Spomínané ťažkosti nemusia mať priamy súvis s odstránením maternice. Takto sa Vám však neviem bližšie vyjadriť. Nárok na kúpeľnú liečbu a rehabilitácie máte, bolo by vhodné ju absolvovať.

  • Problém

    , Autor:

    Dobrý deň s manželom sme malí nechránený sex hneď po skončeni ms..týždeň do zadu teraz mám také slabšie pichanie v podbrušku...snažíme o babo.....

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pokračujte v snažení sa. Pri meškaní menštruácie aspoň 14 dní si realizujte tehotenský test.

  • Biele na klitorise

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať už týždeň má trápi biely klitoris, ktorý sa šúpe. A pri vchode do pošvy ma trápi svrbenie, pálenie a začervenanie. Natieram si to tri dni canestenom ale necítim žiadnu zmenu. Neviete mi poradiť o čo môže ísť? Ešte nikdy som taký problém nemala. Ďakujem za odpoveď. Pekný zvyšok dňa prajem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o rozvíjajúcu sa infekciu, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení určí možnú príčinu Vašich ťažkostí a určí ďalší postup.

  • Gynekologické a menštruačné problémy

    , Autor:

    Dobrý deň, tak najskôr asi ozrejmím, že môj vek je 17 o pár mesiacov 18.
    Hlavným dôvodom, kvôli ktorému píšem je, že mi mešká menštruácia. Poslednú menštruáciu som mala 31.5.
    od vtedy ubehlo 46 dní a menštruácia stále neprišla.
    občasne mávam bolesti v podbrušku, ale to nejak nepopisujem ničomu. tehotenstvo vylúčiť môžem, keďže som panna. Od kedy mi mešká menštruácia, mávam aj problémy s močením. Cítim pocity pálenia, svrbenia. Snažím sa skúsiť počkať či sa náhodou menštruácia neobjaví a to je dôvod prečo som gynekológa nenavštívila. Začínam sa báť či tam nemôže byť nejaká cysta a či by som nemala gynekológa navštíviť čo najskôr. Za odpoveď ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Niekoľko možností ste sama spomenuli. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.