Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
5,998 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Menstruacia

    , Autor:

    Dobrý den, chcela by som sa opýtať, mám taký problém .. v piatok mi skončila ms, v sobotu som mala pohlavný styk s priateľom a od nedele sa mi objavili bolesti v podbrušku a mierne krvácanie .. čo to môže byt

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, bolesti v podbrušku aj špinenie môže súvisieť s pohlavným stykom, možností a príčin môže byť viacero, napríklad ektrópium krčka maternice. Pri pretrvaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Menštruacia

    , Autor:

    Dobrý deň
    Pred pár dňami mi skončila menštruacia a dnes mi znova začala nepríde mi to ani trocha normálne napadlo mi či to nemôže byť spôsobené tým že beriem antikoncepciu asi 5 mesiac neviem čo mám robiť ďakujem za každú odpoveď a pomoc

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie nie je špinenie mimo pauzy ničím výnimočným. Odsledujte si to a pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ďakujem za radu

    , Autor:

    Dobrý deň, cestovala som do Švajčiarska dlhú cestu od prilchodu sem som bola v bazénoch, a potom som začala aj pociťovat deň na to pálenie v pošve, do toho sa pridal minimalny hnedý vytok s kúskami niečoho , ak to mam popísať vyzerá to ako keby, neaka kožicka , sú to malé kúsky, pálenie ma celkom prešlo ale ten hnedy vytok s tými kuskami ostava mam to uz druhý den. Menstruácia by mi mala začať o tri dni. Aky mize byt problém?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, môže sa jednať o vaginálnu infekciu, Canesten môžete používať, ale nemusí byt účinný. Takto Vám však viac nepoviem. Najlepšie by bolo gynekologické vyšetrenie, výter z pošvy a následná účinná liečba. Kým ešte nemáte menštruáciu, môžete skúsiť vaginálne výplachy, u nás je to Clogin, Rosalgin. Vo Švajčiarsku musia mať niečo podobné. Dobré sú aj vaginálne probiotiká. Nepoznám však aktuálny švajčiarsky trh a voľnedostupné prípravky. Odsledujte si to, možno to s menštruáciou vymizne. Osobne si ale myslím, že gynekologickému vyšetreniu sa nevyhnete. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte gynekológa v dohľadnej dobe.

  • Bolesti

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať mala by som dostať menzes ale už štvrtý deň mám strašne kŕče v podbrušku najviac na pravej strane a mám také do žltá výtok test som si robila ale nemala som tam nič ďakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, odsledujte si to, je možné, že sa menštruácia každým dňom dostaví. Štyri dni meškajúci menzes ešte nič neznamená. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade akýchkoľvek nejasností odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • rekonvalescencia po odstránení myómu

    , Autor: berrynka

    Dobrý deň,
    chcem sa spýtať, do akej doby sa krvácanie po laparoskopickom odstránení myómu považuje za normálne? Už je to 7my týždeň, čo som po zákroku, myóm mal 8 cm, uložený zvonku maternice, priebeh operácie bol bez komplikácií. Celý mesiac som sa snažila šetriť, krvácanie však bolo občas dosť silné, často aj s krvnými zrazeninami. Už sa zdalo, že to ustáva, no slabšie krvácanie je prítomné aj naďalej. Neviem zatiaľ ani odhadnúť, kedy je to menštruácia (pred zákrokom pár mesiacov meškala a cca 3 týždne pred operáciou som špinila). Kedy by sa to malo upraviť?
    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, špinenie po odstránení myómu môže byť prítomné, nie však dlhodobé. Keďže nepoznám bližšie okolnosti, neviem sa Vám objektívne vyjadriť. Ak od operačného výkonu kontinuálne krvácate až 7 týždňov, navštívte Vášho obvodného gynekológa, eventuálne zdravotnícke zariadenie, kde bol výkon realizovaný.

  • polypózne endometrium

    , Autor:

    Dobrý deň, mám 47 rokov a minulý rok mi gynekológ diagnostikoval polyp na maternici. Behom mesiaca som podstúpila zákrok, kde mi ho v rámci jednodňovej chirurgie odstránili. Tento rok pred mesiacom som dostala silný menzes, ktorý neutíchal a po troch týždňoch silného krvácania som musela podstúpiť kyret maternice. Potom krvácanie ustalo. Po histologických vyšetreniach - údajne mám polypózne endometrium - mi môj lekár navrhol, aby som začala brať Mistru (neberiem ju primárne ako antikoncepciu). A tak som ju začala brať v prvý deň hneď nasledujúceho menštruačného cyklu po zákroku. Nerobí mi to zatiaľ veľmi dobre, ale bojím sa, že by sa situácia s neustálym krvácaním zopakovala. Nikdy som počas svojho života žiadnu antikoncepciu nebrala. Neviem, či to môže mať súvis, ale teraz ani nemám žiaden sexuálny život, pretože mi pred troma rokmi umrel manžel, počas manželstva som HAK nebrala, hoci pravidelne sme cca 2 krát týždenne mali pohlavný styk. Nikdy som tieto problémy pred tým nemávala. Teraz mávam bolesti takmer každý cyklus a to krvácanie býva vyčerpávajúce. Chcem sa preto spýtať, je to naozaj nutné prosím brať Mistru v prípade tej diagnózy, ktorú mi stanovil histolog? Nedá sa to riešiť nejakým iným spôsobom? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak u Vás pretrváva silná menštruácia, ktorá Vás vyčerpáva a anemizuje a hormonálna antikoncepcia Vám nerobí dobre, vzhľadom k okolnostiam je vo Vašom prípade vhodné porozmýšlať o definitívnom riešení Vašich ťažkostí a to operačnom odstránení maternice. Nepoznám však úplne všetky okolnosti, preto je sa najvhodnejšie poradiť s Vašim obvodným gynekológom, ktorý Vás pozná najlepšie.