Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,086 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Zápal?

    , Autor: katherin8412

    Dobrý deň! 3.1. mi skončila ms ktorá bola normálne po 30 dňoch no kratšia a s bolesťami a nevoľnosťou po celu dobu čo zvyčajne mávam len v prvý deň. Potom jeden deň bez výtoku ďalší slabo ružový žiadny, opäť slabo ružový aj s výraznou chvíľkovou bolesťou v podbrusku a od vtedy nic a ostali len slabé bolesti, nevoľnosť a pocit tlaku v podbrušku. Bola som u zastupujúcej dr. lebo môj doktor je pn vyšetrila ma a pýtala sa počas vyšetrenia, či keď zatlačila bolí, bolelo ale len ako bežne pri tlaku ... a konštatovala že je to zápal ... dala mi atb ...môže to byť zápal? Info: dojčím dcéru ... má 1 rok a2 mesiace... Či si mám robiť baby test? Ďakujem
    katherin8412

    Príspevky: 1
    Registrovaný: Pia 10.Jan. 2014 9:29

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    tehotenský test si urobiť môžte, ale podľa príznakov sa jedná o zápal. Ak to potvrdila vaša lekárka, nerozumiem prečo máte pochybnosti. Do pár dní užívania ATB by bolesti mali postupne ustupovať.

Podobné otázky

  • Myslíte, že je to zápal?

    , Autor: Maleficent69

    Dobrý deň. Už niekoľko mesiacov sa liečim na E. Coli, stále neúspešne. Antibiotiká mi nezaberajú, všetko iba zhoršujú. Tak mi bolo nariadené aby som iba brala probiotiká. Začala sa mi však v hlienovitom, priesvitno-žltom výtoku objavovať trocha svetločervenej krvi. Mám aj strašné bolesti v podbrušku, ako keby kŕče spojené so zápalom(tak to cítiť). Často chodím na wc(vyšetrenia z urológie však boli vždy dobré). Pociťujem aj pálenie a svrbenie v oblasti konečníka.

    V túto chvíľu beriem každé 3 dni nejaké lieky, teraz Gynella Silver Caps. Bolo mi nariadené, aby som ich užívala pomaly menej a menej často. Napriek tomu sa mi začali bolesti. Menštruáciu som mala minulý týždeň, menštruácia mi akoby vždy zlepší celý stav, mám menej príznakov. Nerozumiem tomu.


    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za daných okolností ešte odporúčam realizovať výtery z krčka maternice na chlamýdie, mykoplazmy, ureaplazmy a trichomonas vaginalis. E. Coli môže byť v pošve prítomná, nemusí to byť však pravá príčina ťažkostí.

  • Nepravidelná menstruacia

    , Autor: Emsss

    Dobrý deň, mám 18 rokov a gynekologický problém v podobe nepravidelnej menštruácie. Menstruacia mi nechodí každý mesiac, ale niekedy len každé dva alebo tri. Niekedy sa mi dostaví iba hnedý zapáchajúci výtok. Ale tento mesiac trvá tento hnedý výtok už dva týždne a do toho pred týždňom začalo sem tam aj krvavé spinenie ale velmi slabé. Pred cca troma týždňami som mala jemný zápal močových ciest. Moze tento hnedý zapáchajúci výtok signalizovať aj vaginalny zápal? Alebo sa jedna čisto o menštruačné spinenie?

    Co sa týka nepravidelného cyklu, pred rokom som bola na vyšetrení, kde mi lekár povedal ,že do 18 by sa to malo ustáliť, ale stále to je rovnake ako predtým. Mám nízku váhu, stresujúci životný štýl a nepravidelný spánok, cvičím často silové tréningy s vysokými váhami. Strava tiež nie je ukazkova. Môžu byt práve toto naozaj dostatočne príčiny pre nepravidelnú menštruáciu?
    Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na menštruačný cyklus má vplyv viacero faktorov, najmä stres, životný štýl, fyzická aktivita, stravovanie, … Všetky z Vami uvedených okolností majú vplyv na menštruačný cyklus a jeho neprsvielenosť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnotiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Zápal?

    , Autor: michala2703

    Dobrý deň, chcela som sa opýtať, už asi 4. deň mám bolesť v oblasti pošvy,svrbenie. Cez deň to nie je cítiť vôbec ale k večeru sa to opakuje už štvrtý večer po sebe. Skúšala som sa natierať krémom ale nepomáhalo. K tomu mám aj biely výtok ktorý ale vôbec nepachne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o počínajúcu vaginálnu infekciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, aplikovať si vaginálne probiotiká, prípadne Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, kde sa na základe realizovaného vyšetrenia a výteru z pošvy nasadí potrebná liečba a určí ďalší postup.

  • Gynekkologické problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať moja gynekologička mi predpísala vaginálny krém Dalacin v 2 % môžem si ho dávať aj keď mám svoje dni? Alebo až keď mi skonči menštruácia? A v mojich výsledkoch sa objavila Gardnerella,Candida,Streptococcus je to nejaký zapáľ? Ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, máte v pošve infekciu. V prípade, že máte pozitívny nález Gardnerelly, bude potrebné preliečenie Entizolom. V prípade kandidózy zase bude potrebné aplikovať vaginálne antimykotiká. Počas menštruácie však vaginálna liečba nemá zmysel, vonkajšie rodidlá si však natierať môžete, ak máte ťažkosti so svrbením zvonku. Pri nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa, postupujte podľa jeho odporúčaní.

  • Gynekologické problemy

    , Autor: daska-2

    Dobrý večer prajem, chcem sa spýtať po pohlavnom styku som začala krvácať, išla som ku gynekologičke a tá mi z vyšetrení zistila, že mám v tele nejakú pohlavnú infekciu neviem presne ako sa to volá, a dala mi antibiotika Doxyhexal200 a mám také bolesti v podbrušku také kŕče ako pred menštruáciou, a ešte mám aj hnačky môže to byť tými antibiotikami alebo tým, že mám v tele zápal? A ešte mi zistila že mám v moči viac bielkovín, to je zlé? A keď teraz beriem aj antibiotika aj antikoncepciu tak antikoncepcia účinná nebude kvôli antibiotikám.? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že sa jedná o chlamýdie. Užívané antibiotiká Doxyhexal nepatria do skupiny antibiotík, ktoré znižujú účinok hormonálnej antikoncepcie. Ak užívate tabletky hormonálnej antikoncepcie pravidelne , tehotná by ste byť nemali. Bolesti v podbrušku, ako aj hnačky môžu predstavovať vedľajšie, či nežiadúce účinky. K bielkovinám v moči sa Vám neviem bližšie vyjadriť. Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.