Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,685 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Prosím o radu

    , Autor: mooonuska

    Dobrý deň,
    chcela by som Vás poprosiť o radu, keďže mám už dlhodobo trvajúce problémy. Mám 21 rokov a asi také posledné tri mesiace ma trápia problémy gynekologyckého charakteru a problémy s močovými cestami. Už pred tým sa mi bežne stávalo, že sa u mňa bežne prejavila mykóza, ktorá mi ale pri použití canestenu alebo mykomaxu do dvoch dní úplne prešla. Asi pred tromi mesiacmi to začalo tiež takouto mykózou, po týždni sa mi prejavil silný zápal predpokladám močových ciest, bolo to strašné neustále nutkanie močiť, bola som stále doma, pila som urologické čaje, rôzne brusnicové tabletky proti zápalom a neviem čo všetko, trvalo to asi 3 týždne s týmito močovými cestami, zo zúfalstva som šla aj k homeopatičke, ktorá mi teraz nasadila takú liečbu. V priebehu minulého týždňa sa mi to začalo ako tak ukludňovať . No ako by toho nebolo málo hneď v pondelok 8.januára som dostala silný zápal/ mykózu. Dala som si od pondelka na to už canesten krém aj tebletku(ktorá sa zavádza do pošvy), neprešlo. Potom mi v lekárni poradili mycomax tabletku na prehltnutie tak som si dala aj tú. Spodné partie si pretieram z čaju z repíku a používam aj cansesten mastičku a stále mi to nechce prejsť. Neviem čo je so mnou , ale už som zúfalá. Keď som si dávala asi pred mesiacom robiť vyšetrenie moču výsledky boli negatívne.Doktorka povedala, že ten problém s moč. cestami bude asi gyn. charakteru ale ten tiež nevedel. Gynekológa by som chcela aj zmeniť, pretože mi nepomohol ani v minulosti s problémami, ktoré som mala. Ešte by som chcela dodať, ze kvôli hematologickým problémom so zrážanlivosťou krvi nemôžem uživať antikoncepciu ani nič hormonálne. S partnerom som už dva a pol roka, pohlavný styk máme buď nechránený ale dávame si pozor ( aj ked viem, že veľmi riskujem), ale posdledné dva sme mesiace sme začali intenzívnejšie používať kondómy, môže mi aj toto nejako prekážať. Budem rada za akúkoľvek Vašu radu ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    z vášho opisu vyplýva, že ste už naozaj skúsili kadečo ale postrádam informáciu o kultivačnom vyšetrení pošvy. Ide o vyšetrenie bakteriálnej kolonizácie pošvy, a je nevyhnutné pri pretrvávajúcich problémoch, pretože je možné, že nepôjde iba o mykózu ale o združenú infekciu , na ktorú bežné antimykotika ako mykomax či canesten nemusia zaúčinkovať. Je nutné zistiť či ide infekciu a ak áno, čo ju spôsobuje.

Podobné otázky

  • Bolesť v podbrušku

    , Autor: Bambuľka z

    Dobrý večer prajem
    Chcem sa opýtať či sú nejaké príznaky toho že môžem mať cistu, stáva sa mi že pri pohlavnom styku s manželom pociťujem prudku až ostrú bolesť v podbrušku, pričom následne musíme pohlavný styk prerušiť aby sa mi bolesť upokojila, zvykne sa mi bolesť vrátiť aj ráno, takým ostrým pichnutím kedy musím aspoň päť minút počkať kým mi to prejde. Som po troch spontánnych pôrodoch. Bola som s tým problémom aj u svojho lekára ale pomoci som sa bohužiaľ nedočkala. Odbil ma s tým že ak má to teraz neboli tak to nemám riešiť že tam má horšie prípady a poslal ma preč, bez žiadnych vyšetrení. Od vtedy som u neho viac nebola a mám menšiu nedôveru voči lekárom že ma zase pošlú preč. Preto vás prosím o radu ako túto situáciu riešiť a čo by mi mohlo tieto bolesti spôsobovať. Menštruáciu som mala vždy pravidelnú až teraz po treťom pôrode sa mi trošku zmenila tým že mi vždy nastúpi ináč a aj bolesti sa začali prejavovať po treťom pôrode, ktorý som mala v decembri 2019. Vopred veľmi pekne ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, určite je u Vás potrebné gynekologické vyšetrenie, vrátane gynekologického palpačného a ultrazvukového vyšetrenia, bez ktorého sa nedá ďalej pohnúť. Takto sa Vám, bohužiaľ, neviem bližšie objektívne vyjadriť. Ak nie ste spokojná s Vašim aktuálnym obvodným gynekológom, máte samozrejme právo na zmenu lekára. Odsledujte si to.

  • Polycysticke vajecniky

    , Autor: D.o.m.i

    Dobry den pan doktor, prosim o radu. Pred dvoma tyzdnami som bola u p. DR. s tazkostami spojenymi zrejme s chrbticou, ale musela som aj ku gyn. Pani donktorka mi povedal, ze mam vsetko ukazkove po gyn stranke. Po dvoch tyzdnoch som sla ku gyn opakovane, kedze som mala mykozu. Pri vykonavani sona povedala p. Doktorka ze naznakom sa mu zda, ze mam polycysticke vajecniky. Je mozne, ze jeden krat mam vsetko ok a druhy krat naznak polycystickych vajecnikov v tak kratkom casovom rozpati? Som zufala, pretoze sa planujeme snazit o dieta, a teraz na to furt myslim. Dakujem pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe jedného USG vyšetrenia sa diagnóza polycystických vaječníkov stanoviť nedá. Ak nemáte žiadne ťažkosti, pokojne sa snažte otehotnieť.

  • pálenie

    , Autor: Zlatka33

    Dobrý deň pán doktor, prosím o radu. Pred niekoľkými dňami som išla k doktorovi, lebo ma pálilo pri pošve aj pri konečníku. Zo sterov zistil mykózu, tak mi predpísal Nystatin Galvex a fungicidin masť. Avšak pálenie neprestávalo, doktor mi nariadil vysadiť to. Medzitým som dostala aj menštruáciu. A prekonala som aj urolog.problém, vybrala som Biseptol. Teraz mi lekár predpísal Gynoflor a ja som si kúpila Beliema krém. Pálenie stále pretrváva a ja neviem ako ďalej. Ďakujem za vybavenie. Pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri pretrvávaní ťažkostí je vhodné navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám eventuálne urobí ďalší výter z pošvy a nasadí potrebnú liečbu.

  • Svrbenia

    , Autor: Lolu

    Dobry deň p. doktor

    V decembri som sa liečila antb. Doxyhexal nakoľko mi vysla ureoplazma. Preliečili sme sa aj s manželom. Počas liečby som uživala aj probiotika gynimum aj zvnutra aj vaginalne. Odvtedy mi pretrvavaju tazkosti okolo posvoveho vchodu, niekedy svrbenie a palenie , po styku je to aj bolestive. Bola som na kontrolnom vytere ktory bol v poriadku. Lekarka mi odporucila repik a masť cicatidrinu, nakolko bolo vidiet podrazdenie zvonka.
    Prosim o radu ako postupovat , ci cakat ci to neprejde alebo navstivit kozne, resp.ako zmiernit podrazdenie. / antikoncepciu mam Ornibel/. Ďakujem!
    Je uz 6 tyzdnov od ukoncenia liecby a svrbenie a citlivost

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero, nemusí sa jednať iba o infekciu. Môže sa jednať aj o vedľajšie účinky vaginálneho hormonálneho krúžku. Lokálne si môžete skúsiť aplikovať Canesten krém. Cicatridina sprej alebo krém si môžete aplikovať. Takto je ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ada

    , Autor: Adat

    Dobry den chcem sa spitat co to somnou moze byt uz pomali štvrti den zomna viteka voda ci vitok neviem ani ako to nazvat zltej farby musim si davat vlosku lebo by som bez toho bola cela mokra kazd chvylu si musim menit vlosku lebo uz som aj vistipana jak male deti ked su vypareni. Pocitujem hlavne vecer ze ma neskutocne srby vakina strasne neprijemne to je prosim o radu dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne máte vaginálnu infekciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.