Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,341 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Surne

    , Autor: Evulik123

    Dobrý deň pán doktor užívam antikoncepciu Leverette 8 mesiacov pravidelne plus mínus hodinka občas hodinku niekedy 3-4 zjem mliečne výrobky a konzumujem ich veľmi pravidelne ma to nejaký dopad na funkčnost antikoncepcie a ešte otázka v akom časovom odstupe je najlepšie jest mliečne výrobky ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, mliečne výrobky nemajú vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, ak samozrejme nedôjde k hnačke, či zvracaniu. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Surne

    , Autor: Evulik123

    Dobrý deň pán doktor užívam antikoncepciu Leverette už takmer rok moja menštruacia trvá 5 dni je to normálna dĺžka počas užívania HAK? Mám totižto strach či nemôže byt antikoncepcia neúčinná keďže väčšinou slečny ktoré poznám majú počas užívania hak menštruáciu 3 dni ….ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie sa tehotenstva obávať nemusíte. Počas užívania sa môže vyskytovať špinenie individuálne u každej ženy inak, nemusí sa vyskytovať vôbec, môže trvať iba pár dní ale aj počas celého cyklu, hlavne v začiatkoch užívania. Záleží aj od preparátu hormonálnej antikoncepcie. Nemusíte sa obávať. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Surne

    , Autor: Evulik123

    Dobrý večer pán doktor užívam antikoncepciu 7 mesiacov včera večer som začala nový blister teda prvú tabletku po pauze mala som ju zjesť o 21:00 ale nedalo sa a tak som ju zjedla o hodinku a pól neskôr hneď ráno som mala nechránený pohlavný styk je možné že by som bola tehotná ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, jeden a pol hodinový posun v užití tabletky hormonálnej antikoncepcie nemá vplyv na jej účinok. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Súrne

    , Autor: Evulik123

    Dobrý deň pán doktor beriem antikoncepciu leverette pravidelne už 8 mesiacov ale piatok 13 augusta som večer vypila miešaný drink ktorý obsahoval grepfruit čo som si uvedomila až neskôr zhruba o hodinku a pól na to som zjedla tabletku a o ďalšiu hodinu som mala nechránený sex a taktiež aj ráno ovplyvnil tento drink účinnosť tabletky a nemôžem byt tehotná ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva malá. Nemusíte sa obávať. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Problémy s antikoncepciou

    , Autor: blue4211

    Dobrý den. Velmi surne Vás prosím o odbornú radu. Problémy s menštruačným krvácaním mi začali, keď som prestavala kojiť moje druhé dieta. Jedného dňa sa mi na končiaci piaty den menštruácie spustilo strašne silne, ale že strašne silne krvácanie. Trvalo niekoľko dalších dlhých dni, doktor mi pichol injekciu predpísal lieky a po niekoľkých dňoch skončilo. Na další mesiac som vás opäť dostala velmi silne, až extrémne silne krvácanie bez akýchkoľvek bolesti. Ultrazvuk dopadol v poriadku, preventívna prehliadka ako aj výter z krčka bol tiež v poriadku. Domtor to pripisoval hormónom. Bola som chudokrvna, slaba, tak som nasadila antikoncepciu Bellara. Po 13tej tabletke sa mi však spustila mestruacia. Bola silnejšia, ale určite nie taká silná, ako predtým. Krvácanie prestalo keď som dobrala poslednú tabletku, po par dňoch prislo ešte z vysadenia ďalšie, už slabé a kratšie krvacanie. Takto to prebiehalo 5 mesiacov. Následne mi doktor vymenil antikoncepciu za Triregol. Prvý mesiac, opäť krvacanie. Na druhy mesiac som spolu s antikoncepciou začala užívať kvapky Gynex. Menstruacia sa už konečne dostavila až po poslednej tabletke. Následne další mesiac som však už gynex nebrala, a krvácanie sa opäť dostavilo po 13 tabletke antikoncepcie, tak som potom brala gynex ďalšie tri mesiace a potom už sa do konečne upravilo. Po roku a pol sme skúsili opäť nasadiť Bellaru, keďže potrebujem upraviť plet. Hneď prvý mesiac som dostala krvácanie myslím po 12tabletke. Tak som začala opäť brat gynex, další mesiac krvácanie prislo až po 20’tabletke, teda ešte som mala jednu v baleni. Čo je velmi zvláštne, keď som v polovičke balenie antikoncepcie, bolia má prsníky, mam nafúknuté brusko, bolesti pri pohalvnom styku. Úplne priznaky aké som mávala počas ovulácie. Prosím vás, je možné aby som ovulovala počas bránia antikoncepcie??? Môže byt že mi antikoncepcia nesadla??? Alebo sa moje hormóny po druhom, teda treťom (jedno tehotenstvo bolo predčasne ukoncene) zblaznili??? Čo by ste mi odporúčali?? Antikoncepciu by som len velmi nerada vysadila. Ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je ovulácia blokovaná, spomínané ťažkosti však počas užívania hormonálnej antikoncepcie môžete mať. Takto je veľmi tažké sa objektívne vyjadriť, bez poznania všetkých potrebných informácií, okolností, výsledkov vyšetrení. Podstatný je aj vek. Špinenie či krvácanie je počas užívania hormonálnej antikoncepcie pomerne časté, hlavne v začiatkoch užívania. Nie každej žene sedí každý typ hormonálnej antikoncepcie, niekedy žena vystrieda aj tri preparáty a až ten posledný je najvhodnejší. Niekedy pomôže dočasne úplne vysadenie hormonálnej antikoncepcie, realizácia hormonálneho profilu, vylúčenie inej príčiny krvácania. Takto Vám však viac pomôcť neviem.

  • Môžem byť tehotna?

    , Autor: Koniková

    28. 01. 2020 (16:54) , Autor:
    Dobrý deň chcela by som sa s vami poradiť ohladom tabletky “po” užila som ju 16h po nechránenom pohlavnom styku (na základe toho že sme si s partnerom neboli istý či to dal iba mimo mňa alebo aj do mňa) deň po užití tabletky mi začali plodné dni a o 5 dní na ovolúciu som dostala krvácanie (trvalo viac ako 2 dni) mohla aj napriek tomu tabletka zabrať? Cca po týždni od skončenia krvácania ma raz boleli kríže a tri krát brucho inak nič. Môžem byť tehotna? Surne potrebujem váš názor..? Ziadam iba o odpoved ano alebo nie. Z vášho nazoru mozem byt alebo nie? Prosim odpovecte

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, tabletka mohla zabrať. Jednoznačnú 100%-nú odpoveď ohľadom tehotenstva Vám ale teraz nedá nikto.