Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
8,971 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Meškanie

    , Autor: Anna

    Dobrý deň mám otázku ak som nevzala poslednú tabletku z blistra (Belara) to je 21 deň a menštruácia sa mi ešte nedostavila. Väčšinou sa mi dostaví na 4 deň zajtra to bude 5 deň čo sa mi nedostavila môžem byť tehotná? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri vynechaní poslednej tabletky za predpokladu pravidelného užívania predchádzajúcich tabliet a predpokladu, že ste v deň vynechania tablety nemali pohlavný styk, tehotenstvo nepredpokladám. Ak sa menštruácia nedostaví do pár dní, alebo budete mať nejaké pochybnosti, navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Meškanie menzesu

    , Autor:

    Dobrý deň pani doktorka potrebujem poradiť. Prvý krát som začala minulý mesiac piť antikoncepciu tak ako mi bolo povedané 1deň menzesu začať piť tabletky. No len mala som s priateľom pohlavný styk pred 3ma týždňami dopila som tablety a menzes som mala dostať do 7mych dni no nedostala som a stále čakám mala som len také špinenie nič viac a pomaly končí tento mesiac a menzes nikde myslíte že je to s dôsledkov tých tabletiek a organizmus že sa mi mení alebo že môže ísť o otehotenstvo prosím vás o radu ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa menštruácia, v tomto prípade krvácanie z vysadenia, môže objaviť iba vo forme slabého špinenia. Nemusíte sa obávať. Hlavne v začiatkoch užívania je to pomerne časté. Odsledujte si to.

  • Môžem byť tehotná ?

    , Autor:

    Dobrý deň , chcela by som sa opýtať či je normálne že mi mešká menštruácia 3 dni. Antikoncepciu (KarHleight)beriem 1,5 roka až 2 roky - pravidelne. S priateľom sme mali nechránený pohlavný styk, urobil sa mimo mňa ( možno bol malý únik). Za poslednú dobu som som schudla a mám diétu. Môže byť tým spôsobené meškanie ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri užívaní hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu, ale o krvácanie z vysadenia, ktoré je navodené spádom hormónov počas obdobia neužívania tabliet. Krvácanie z vysadenia sa väčšinou dostavuje 3.-5. deň pauzy, ale nemusí sa dostaviť vôbec. Odsledujte si to. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva veľmi malá

  • Zabudnutá tabletka

    , Autor:

    Dobrý deň, zabudla som si zobrať antikoncepciu o 19:00 ako zvyčajne a spomenula som si až o 15 hodín o 10:00 ráno, v ten deň som užila tabletku zvyčajne o 19:00 ale mala som dva nechránené styky. Je 15 hodinové meškanie závažné?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste užili tabletku hormonálnej antikoncepcie po viac ako 12 hodinách od času obvyklého užitia, účinok hormonálnej antikoncepcie môže byť oslabený. V takomto prípade sa odporúča užívanie doplnkovej hormonálnej antikoncepcie (kondomu) najbližší týžden. Ak ste mali nechránený pohlavný styk v tom čase, riziko tehotenstva tu je.

  • Meškanie s tabletkami

    , Autor:

    Dobrý deň, užívam antikoncepciu Belara 3 mesiac. Bežne užívam tabletky o 18:00. Tento týždeň sa mi bohužiaľ stalo, že som si dávala tabletky až okolo 19:00-19:30. Mala by som 7 dní používať aj inú ochranu alebo to nemá vplyv na účinok antikoncepcie ? Mám pokračovať v užívaní o 18:00 alebo až 19:00? Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hodinový, či dvojhodinový časový rozptyl nemá vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, nemusíte sa obávať. Nemusíte užívať doplnkovú formu antikoncepcie. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie v čase, ktorý Vám vyhovuje, či už 18:00 alebo 19:00 je prakticky jedno.

  • Meškanie menstruácie

    , Autor: Tana

    Dobrý deň. Uzívam Hak a teraz mám 7 dňovú pauzu. Menštruáciu som vacsinou dostávala na 2-3 deň alebo aj vo 4tý deň ráno. Dnes je už však 4 deň a stále nič. Mám obavy, či nemôžem byť tehotná. Ak mi menštruácia nepríde mám si robit tehu test? Bojím sa ze bude pozitívny. Alebo to je len pozitívny vplyv HAK?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v prípade, že užívate tablety hormonálnej antikoncepcie pravidelne, by ste tehotná byť nemali. Odsledujte si to a pokračujte v užívaní hormonálnej antikoncepcie podľa plánu. Niekedy sa krvácanie z vysadenia pri užívaní hormonálnej antikoncepcie nemusí dostaviť, alebo je len vo forme dňového špinenia, to je počas užívania hormonálnej antikoncepcie pomerne časté, neznervózňujte sa. Sama však nevysadzujte hormonálnu antikoncepciu. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.