Dobrý deň.
Chcela by som Vás poprosiť o radu, ako si mám získať náklonnsť syna môjho druha?
Je to 4 ročný chlapec, z môjho pohľadu veľmi rozmaznávaný. Môj priateľ ho má v striedavej starostlivosti a vyhovuje mu úplne vo všetkom. Bývali sme spolu v mojom byte, ale preto, že jeho malý chcel sa od nás odsťahovali. Klame otcovi, že ho vraj bijem po ritke, pritom som nikdy naňho ani nezvíšila hlas a uprednostňovala som ho pred vlastnými deťmi. Každý deň som vymýšľaľa preňho program, aby sa u nás cítil dobre, venovala som mu veškerú pozornosť. Veľmi mi záleží na tom, aby sme spolu opäť žili, nakoľko čakáme spolu bábätko. Jeho otec však nechce, vraj dokedy nebude jeho malý chcieť, nevráti sa k nám. Vôbec neberie ohľad na naše dieťatko, jeho syn je celý jeho svet. Veľmi Vás prosím, ako si ho mám získať?
Ďakujem Vám za skorú odpoveď. Veľa času na získanie jeho priazne už nemám o 3 mesiace sa mi narodí dieťatko.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno sa vám to podarí, ak ho budete rešpektovať ako dieťa z predchádzajúceho vzťahu vášho partnera. No nie som si istá, či to bude rýchly proces.
Možno by bolo dobrou alternatívou, keby bol váš partner so synom a v čase, kedy je chlapec s jeho matkou, keby bol s vami - taká dvojitá striedavá starostlivosť.
Chápem, že je to pre vás zložité a asi neľahké, keďže čakáte spoločné dieťa a zrejme si želáte, aby ste ho vychovávali spolu pod jednou strechou, aby vám bol partner oporou, aj dieťatku atď.
Asi by som nepovedala, že máte niečo riešiť s tým malým chlapcom. Ak, tak potom s jeho otcom, vaším partnerom. Predsa on rozhoduje o tom, čo urobia oni obaja, kde budú bývať, ako budú žiť a aké miesto v ich živote budete mať vy.