Mám 6 ročnú dcéru predškolského veku, ktorá má vždy za potrebu mať otázky nasl. typu:
"Ty ma už ani neľúbiš." "Vymeníš ma za..../meno kamaráta/, "Ak budem mať súrodenca,mňa už nebudeš ľúbiť"???.atď..atď..Cez víkend mi povedala, že ma nenávidí, pretože som sa hrala s jej bratrancom a ona práve upratovala svoju izbu, tak mi povedala:"Naschvaľ si ma poslala upratovať aby si mohla Dominikovi..toto a toto. Dotklo sa ma to. Mám pocit akoby sme boli najhorší rodičia.
Žijeme v harmonickom maželstve, hádky nie sú na dennom poriadku, dcére sa venujeme, hráme, rozprávame, voľný čas trávime AJ s ňom, vždy, či je to nakupovanie, alebo výlety. Zapájám ju do varenia, pečenia, upratovania, denne viackrát jej vravíme: "Ľúbim Ťa" a predsa.....kde robíme chybu??? Za odpoveď ďakujem.(pozn. ocko sa jej venuje viac,ja som ako každá iná žena v domácnosti, máme veľký rodinný dom, varenie,upratovanie, chodím aj na nočné smeny...)

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno len dáva najavo, že jej chýbate. Možno je len neistá, či je naozaj milovaná. Možno sa len z nejakého dôvodu potrebuje uisťovať, či naozaj ju ľúbite, či naozaj ju nevymeníte atď.
Bolo vo vašej alebo manželovej rodine nejaké dieťa, ktoré muselo žiť v ústavnej starostlivosti, bolo adoptované, žilo u príbuzných, opustila ho matka alebo rodičia alebo skoro zomreli? Skúste trochu popátrať, niekedy najmä ak je to v rodine téma, o ktorej sa nehovorí, deti prinášajú takýmto spôsobom toto tajomstvo na povrch. Ale niekedy to je záležitosť iba osobnej psychológie toho dieťaťa.
Podobné otázky
• TEO
, Autor: Registrovaný používateľ
MOJ SYNCEK BUDE MAT 3 ROKY.NECHCE IST K MANZELOVEJ RODICII AJ BYVAJU BLIZKO.KED POSLEM SYNA U BABKY STALE PLACE.ALE DRUHA VEC MOJI RODICIA BYVAJU MIMO,TIEZ MOJHO SYNA TAM VARUJE,ALE MI NECHYBA A NEPLACE.PRECO???????????????????
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nuž, to by ste vy mohli vedieť lepšie, že prečo...
Niekedy deťom pomáha, keď vedia, že rodičia sú ďaleko a nemôžu sa k nim len tak ľahko dostať a tak sa za nimi ani nepýtajú a toľko nesmútia. No ak vedia, že domov je to len kúsok, že to je len za rohom, pýtajú sa radšej domov.