dobry den, mam priatela, kt. ma z 9rocne prveho manzelstva rocnu dceru. Tyzden ked je u nas sa s priatelom stale hadame koli jej spravaniu. Ja si uvedomujem ,ze nemam pravo zasahovat do ich vztahu,ale nepaci sa mi ked sa nami 9rocne dievca cvici a dava nas do pozoru.*Priatel jej vsetko toleruje- tym, ze nebola u otca naucena po sebe si upratovat tak ju musim stale napominat nech vyhodi papier do kosa a pod (musim jej to pripomienkovat ja , lebo priatel mi povie ze jemu sa to neche , ze ju nechce tyrat..) aj so spanim.. povie ej o 20.30 pojde spat a ona je schopna natahovat cas aj do 21.30..a nic jej nepovie. Na svoj vek nieje samostatna ,lebo je naucena , ze vsetko za nu urobia druhy..(nevie prejst sama cez cestu, lebo sa stale musi s otcom drzat za ruku).. Chcem byt pasivna a nevsimat si to ale jednoducho sa to neda,kedze zijeme v jednej domacnosti.. zaujima ma ci 9rocne dieta sa musi neustale s rodicom vodit za ruku, ci by nemali byt nejake pravidla ..problem je v tom , ze vsetko co navrhnem je dla priatela tyranie jeho dcery ..dakujem za radu

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Samozrejme, že dieťa potrebuje nejaké pravidlá, medze, hranice, ktoré by malo dodržiavať a ktoré nie sú týraním dieťaťa. Veď aj v škole sa musí prispôsobiť určitým pravidlám, ktoré platia a ktoré od nej vyžadujú učiteľky, družinárka atď. Prílišná benevolentnosť nie je dieťaťu na úžitok.
Konflikt je ale medzi vami dospelými a mali by ste si ho nejako riešiť, hľadať spôsoby, ako a čo vyžadovať, čo nie je až také podstatné, kedy povoliť a kedy trvať na tom, čo treba urobiť.