Dobrý deň, asi položím otázku, ktorú dáva mnoho rodičov. Dcéra mala v januári 6 rokov.
Stále spáva s nami v spálni - posteľ má pri našej manželskej. Stále mi tvrdí, že sa bojí (ja jej to aj verím, tiež som sa ako dieťa bála spať sama, často som prebdela celé noci potiac sa pod perinou aj ako desaťročná). Keď sa jej opýtam, čoho sa bojí, povie, že nevie. Nechce ani v tej spálni zaspávať sama, hoci by som jej nechala svietiť, pustila rozprávku... Ja som to aj chápala, ale teraz sa mi už zdá veľká na to, aby stále spávala s nami. Detská izba je vedľa spálne. Môže byť motiváciou nová posteľ do detskej? Alebo jej mám dovoliť aby spala tak ako doteraz? Mám to nechať na ňu?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Pomohla by vám nová posteľ, keď ste mávali strach v detstve? Nerobila by som si o tom ilúzie. Úzkostné dieťa zvyčajne neuplatíme ničím.
Skôr to chce asi trpezlivé a láskavé vedenie k tomu, aby skúšala. Aby skúsila vydržať, aby skúsila urobiť niečo, čo by jej pomohlo, aby si vyrobila, nakreslila také postavy, ktoré by ju chránili pred tým, čoho sa bojí... Možno by ste sa mohli dohodnúť, že bude zaspávať vo svojej izbe a vy tam budete s ňou, kým nezaspí a že v noci môže hocikedy prísť za vami, ak sa jej to nebude pozdávať, ak sa bude báť, ak bude chcieť cítiť vaše teplo...
No na druhej strane je ťažké spať preč od tých najbližších, spať sama, síce neďaleko ale nie dosť blízko...