Dobry den,
mam 5,5 mes. zdrave dvojicky. Asi od 2 mes.spi kazdy v inej izbe, lebo sa budia na svoj plac. Ja spim s dcerou a muz so synom v inej izbe.
Nas problem je v tom, ze inak ako nosenim a hojdanim na rukach nezaspia. Hlavne vecer alebo v noci.Cez den sa niekedy podari ich uspat v kresielku alebo hladkanim, ale vecer sa neda. Hlavne dcera je taky placuci typ, dost si vynucuje vsetko hlasnym placom a jedom.
Uz sme ju skusali nechat zaspat samu v postielke, no po 15min.placu sme ju uspali na rukach, lebo sa budil uz aj spci syn.
Cez den som s nimii sama, spia 3-4x, takze ich uspavam na rukach, to je najrychlejsie, aby som stihla uspat oboh, aby sa vyspali, inak su unaveni.V kociku v byte nezaspia, iba vonku.Skusali sme vsetko.
Co by ste nam poradili?Uz maju svoju vahu, 7,5kg a je to dost narocne.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Kolísanie, teplo, ktoré dieťa cíti z matkinho tela, matkina vôňa, to všetko vytvára v dieťatku pocit bezpečia a istoty a to je zrejme aj jedne z dôvodov, prečo mnohé deti túžia a dožadujú sa v tomto malom veku uspávania na rukách. To je samozrejme náročné pre toho, ktoich uspáva.
Môžete sa pokúšať o hľadanie podobných, no pre vás o niečo menej náročných spôsobov uspávania, napr. jemné pohojdávanie na fitlopte s dieťaťom v náručí (treba ale dbať na také umiestnenie lopty, aby ste sa neskotúľali aj s bábätkom a mohli pohodlne a bezpečne si sadnúť aj vstať), využívanie veľkej šatky, ktorá vám trochu odľahčí, atď.
Môžete ale tiež skúšať postupne dieťa naučiť na zaspávanie v postieľke, chodiť k nemu po pár minútach, keď začne mrnčať a upokojiť ho, potom znovu odísť a znova prísť, keď mrnčí a upokojiť ho a toto opakovať, až kým nezaspí. Dieťaťu zvyčajne trvá niekoľko dní, kým si zvykne. No môže sa stať, že sa mu takéto niečo nebude pozdávať a začne kričať ešte skôr, než odídete, no je vhodné to vyskúšať.