prosím o radu moja 6 ročná dcera mi prezradila ,že jej 12 ročný brat ukazoval čo robia frajery ,,bozkaval ju na usta a dal jej prst do jej dieročky ,,neviem v akom rozsahu myslím si že bolo to iba raz a ja neviem či to mám riešiť sama nejakym rozhovorom alebo syna spovedať ako to bolo? alebo navštíviť psychologa.Ako to môže vplývať na moju 6 roč.dceru. som z toho sklamaná a neviem si rady.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Rozhodne treba synovi pokojne vysvetliť, že takýto spôsob kontaktu nie je medzi deťmi a ani medzi súrodencami primeraný. Môžete sa ho spýtať, čo ho viedlo k tomu, aby to sestre nielen povedal, ale aj ukázal.
Možno je načase, aby sa so synom otec začal rozprávať o dospievaní, o sexuálnej sile, o tom, ako ju zvládať a ovládať atď.
A s dcérkou sa treba tiež porozprávať, ako sa s tým má, či je v poriadku, či má nejaké otázky a treba jej povedať, že takéto dotyky nie sú vhodné medzi deťmi a ani medzi súrodencami.
No hlavne dcéru netreba nejako strašiť alebo robiť z toho katastrofu. Deti si "ukazujú" svoje prirodzenia a občas aj akoby napodobňujú sexuálny styk, ale zväčša len navonok, bez skutočného spojenia.