Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

odbornik3
16,885 otázok , odbornik3

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • dobrý deň

    , Autor: odbornik2

    dobrý deň chcela by som sa spýtať, koľko asi trvá kým zistím, že som tehotná?? Už mi 2 dni mešká menštruácia a mala som nechránený pohl. styk. aj ked sa nezdalo že by nám "ušlo" ale nechcem to nehať na náhodu, ako by som to čo najrýchlejšie mohla zistiť? Ďakujem

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    kúpte si tehotenský test a spravte si ho, tie drahšie sú už pozitívne v čase vynechania menštruácie.

Podobné otázky

  • Ziadna menstruacia

    , Autor: Paulina55

    Dobry den pan doktor, beriem antikoncepciu Belara uz dva roky a predtym som brala Logest 4 roky (obe poctivo a pravidelne, ani jedna vynechana). Minuly mesiac som mala velmi slabu menstruaciu asi 1 den a tento mesiac som nemala ziadnu menstruaciu. Robila som si tehotensky test RapiClear a vysiel negativny. Je to normalne ze menstruacia neprisla?Mozem byt tehotna? mam nadalej uzivat antikoncepciu? (zajtra si mam dat prvu tbl). Vopred Vam dakujem za Vas cas a radu. Pekny den

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    áno je to normálne, pri dlhšom užívaní antikoncepcie dochádza k potlačeniu rastu sliznice maternice a nedochádza k menštruácii, je to priaznivý účinok antikoncepcie. Pokračujte v užígvaní.

  • zmenený cyklus

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň mám 24 rokov a užívala som antikoncepciu TRI REGOL počas 4 rokov teraz som ju úplne vysadila a môj menštruačný cyklus sa zmenil na 20 dňový. Chcem sa opýtať či sa to upraví a za aký čas sa telo očistí od tabletiek? Ďakujem vopred za odpoveď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    telo sa "očistí" od tabliet po vysadení poslednej tablety, takže tento kratší cyklus nie je závislí od tabliet, je to Váš prirodzený menštruačný cyklus.

  • Meškanie menštruácie, bežná vec, alebo závažný problém?

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať. Mešká mi menštruácia už je to 47. deň od posledného krvácania, doteraz som to nebrala vážne pretože môj menštruačny cyklus bol večne nepravidleny s výnimkou, keď som užívala hormonálnu antikoncepciu a ešte asi 4 mesiace po jej vysadení, kt. som musela absolvovať, pretože som prekonala embóliu do pľúc. Minulý mesiac som čakala až 43 dní na krvácanie, ale aspoň ma boleli prsia, mala som ich napnuté, čo zrejme signalizovalo, že som stále v druhej fáze a telo je už z toho unavené, lenže teraz nič. Žiadne signály, akurát mám rôzne chute a posledné dni som sa rozjedla...Keď navštívim moju gynekologičku s takýmto akútnym problémom, tak mi povie, že ma objedná o tri mesiace alebo si mám zaplatiť prednostné vyšetrenie, preto sa pýatam Vás, tehotná erím, že nie som, ale takéto nepravidelne a hlavne oneskorene krvacanie, mala by som nejako riešiť? pred pár dňami som užívala aj vaginálne tablety canesten a masť funingicidin. Mohlo aj toto ovplyvniť môj stav? Srdečne Ďakujem za skorú odpoveď.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    bolo by veľmi nebezpečné ak by ste otehotnela po embolii do pľúc, tehotenstvo je 2x rizikovejšie z embólie ako hormonálna antikoncepcia.
    Spravte si tehotenský test, tehotnosť je najčastejšou príčinou vynechania menštruácie.
    Bolo by vhodné endokrinologické vyšetrenie, aby sa zistila eventuálna hormonálna príčina porúch cyklu. Častou príčinou je vynechanie ovulácie, ktoré je napríklad u nadváhy, takže príčina nemusí byť iba gynekologická. Canesten a fungicidín cyklus nijako neovplyvňujú.

  • duphaston

    , Autor: odbornik2

    uživala som duphaston koly uprave menzesu od 14dna do 25.po akom case mi ma dojst menzes?tieto tabletky aj skratia menzes?dakujem za odpoved.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    po ovulácii (cca. 12.-14. deň cyklu) dochádza ku tvorbe žltého telieska na vaječníku a k produkcii progesterónu. Ak u ženy nedochádza k ovulácii, alebo žlté teliesko nefunguje správne, je vhodné podať progesteron vo forme lieku (duphaston, provera, utrogestan). Ak nedojde k tehotnosti tak funkcia žltého telieska po 8.-10. dňoch začne klesať a dojde k menštruácii - lebo klesne hladiny progesterónu a sliznica maternice sa neudrží a odíde. Po vysadení duphastonu by malo dojsť k odkrvácaniu sliznice (menštruácii) do 5 maximálne 10 dní, ak k tomu nedojde tak sú dve možnosti:
    1. tehotnosť
    2. tzv. perzistujúce žlte teliesko - Vaše telo stále produkuje progesterón kvoli cyste žltého telieska.

    Progesterón v forme lieku može skrátiť a zoslabiť menštruáciu hlavne u žien, ktoré majú dlhodobo cyklus bez ovulácie - tieto ženy nemali vlastný progesterón a sliznica maternice rástla do veľkých rozmerov. Takže považujte za menštruáciu aj slebé krvácanie.

  • Dlha menstruacia, - Duphaston

    , Autor: odbornik2

    Dobry den prajem, Mam 37 rokov, zdravu 2-roc.dcerku, rodila som sekciou. Nadvahu nemam. Po pôrode som kojila 15 mes., menstruacia mi prisla 11 mesiacov po pôrode, bola vsak o nieco silnejsia a o dost dlhsia ako pred tehotenstvom. Pred tehotenstvom som mavala menzes 5-7 dni, stredne silny, teraz (stav doteraz pretrvava) je to cca 4-5 dni silnejsi menzes, a potom este 5-6 dni slabs - posledne dni este spinenie, takze spolu cca 10-11 dni. Gynekolog mi predpisal Duphaston na upravu tohto stavu. Tehotna nie som, o 2. dietati momentalne tiez neuvazujem, najskôr tak o dva roky. Prosim o Vas nazor na tento liek ako liecbu môjho problemu - vysetrenia krvi nepreukazali chudokrvnost, vsetky krvne i pecenove testy mam v poriadku (kedze z pribaloveho letaka nemam najlepsi pocit, a na fore Mama a ja su väcsinou citatelky ktore ho uzivaju pretoze chcu otehotniet, tak mam z toho zmiesane pocity. Este som ho nezacala uzivat, uzivanie mam vyratane na zac.sept.) Vopred vdacne dakujem.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    ak neplánujete dieťa a nefajčíte, tak by bola pre Vás ideálna liečba antikoncepcia. Ale predtým je potrebné veľmi podrobné vyšetrenie, často takéto dlhšie krvácanie má organickú a nie hormonálnu príčinu (myom, polyp, zápal).
    Ak sa tieto príčiny vylúčia, ideálna bude hormonálna antikoncepcia so silným gestagénom.