Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

odbornik3
16,885 otázok , odbornik3

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • otazka

    , Autor: odbornik2

    Dobry den chcem vas poprosit o radu,zacala som brat antikoncepciu yazz.Beriem ju tak ako to pisu v pribalovom letaku bez vynechania a ked som ju zacala brat v prvy den menstruacie tak mi ju neako ta tabletka zastavila a mala som len neake spinenie,O 24 dni som mala zas dostat a mala som zas len spinenie.Tak neviem ci ju mam vysadit alebo navstivit gynekologa lebo sa mi to nezda normalne.Dakujem za radu.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    je to úplne normáne, pri antikoncepcii býva slabšia menštruácia.

Podobné otázky

  • otazka

    , Autor: katulienka223

    Dobrý deň,
    regulon beriem približne 3,5roka posledne mesiace som nemala krvácanie, ale iba veľmi jemné špinenie. Menštruácia mi mala začať včera, ale zase prišlo iba špinenie a dnes mi to aj skončilo. Chcem sa spýtať o čo môže ísť, môže to byť tou antikoncepciou?

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    áno je to priaznivý účinok antikoncepcie,s liznica maternice dorastá iba do malej výšky a pri menštruácii nekrvácate.

  • zvyseny prolaktin

    , Autor: odbornik2

    Dobry den.Chcela by som sa opytat s cim moze suvisiet moj problem.Mam problem s menstruaciou nie az neako dlhdobo ale mam.Z hormonalneho profilu mi bol zisteny mierne zvyseny prolaktin.Ja som mala da s apovedat skor pravidelnu msstruaciu myslim v tom,ze mi od mojich 14 rokov kedy mi zacaal prisla kazdy mesiac okrem jednehoa si ked som mala 15 rokov.Minuleho roku v auguste mi menstraucia neprisla a bol to uza si 46 den cyklu prisla mi az po injekcii vyvolavacej a prisla mi po injekcii kazdy mesiac a tento mesiac zas akosi meska.Na mierne zvyseny prolaktin som brala lieky Medocriptine 2,5 dvakrat po pol tabletke.Prvy cyklus ked som este braa lieky prisla i menstruacia az na 36 den druhy cyklus na 30 a tento mesiac zatial nic.Preto sa chcem opytat mohlo by s ato upravit alebo mi tie lieky nezabrali alebo ked tak zabrali ale len a jeden mesiac?Ako je mozne,ze len z nicoho nci mam teraz take problemy.Chodim uz aj ku endokrinologovi stitnu zlazu mam uplne v poriadku.A este mi povedali,na zaklade vysledkov z krvi na hormony,ze vzhladom na to,ze som mala na 8 den cyklu nizky progesteron,ze u mna nedochadza si k ovulacii.Krv mi brali 3 krat ale ja mam vysledky iba z 8 dna a z toho vychadzal aj endokrinolog a aj gynekolog.Mam z toho velke obavy a som z toho aj nestastna,ze tak skoro mam problemy s ovulaciou a to ma iba 19 rokov.Druha otazka da sa neako vyliecit to aby som mala ovulaciu?alebo budem musiet byt stale na liekoch,ktore beru zeny ak nemaju ovulaciu,ked budem chciet otehotniet?Nadvahu nemam hoci som pribrala par kil ale snazim sa byt stale v pohybe cvict a tak.Prosim Vas mohli by ste mi neako poradit.Potrebujem este neake vysetrenia?dakujem

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    čo sa týka prolaktínu, je to zložité, lebo jedno vyšetrenie ešte nič nehovorí, hlavne preto, že jeho hladiny reagujú na mnoho faktorov, a menia sa počas dňa pomerne rýchlo.
    Riešenie pre Váš problém je nasledovné - ak ešte neplánujete dieťa, liekom voľby je určite antikoncepcia (má pre Vás veľmi doležité účinky - ak nemáte progesterón, tak ste vlastne celý čas vystavená iba estrogénom, ktoré sú takto samostatne nebezpečné), ak plánujete teraz aktuálne otehotnieť, tak liekom voľby zatiaľ je gestagén na druhú fázu cyklu (cca. od 14. dňa) na pol roka.

  • žiadna menštruácia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,
    antikoncepčné tabletky užívam roky. 2roky som užívala jednu, potom 3roky Logest, rok som mala prestávku (začali mi strasne opúchať nohy a nevedeli mi nič zistiť na vyšetreniach a pýtali sa ma, či som začala užívať antikoncepciu, ale ja som prestala po 5rokoch), rok som mala pauzu a teraz som prosila Gynekológa, nech mi predpíše antikoncepciu z ktorej sa mi nebudú nalievať nohy vodou a nepriberiem. Odporučil mi YAZ. Užívam ho 1rok a jasné, že som pribrala, opúchajú mi nohy a som celá naliata vodou. Chcela som ju už vysadiť, ale nechala som si ju ešte.
    V sobotu som mala dostať menštruáciu a neprišla mi, mám bolesti ako pri menštruácii, ale nič. Vzdy som mala menštruáciu v ten istý deň a nikdy mi nemeškala. Čo sa mohlo stať? kedže beriem antikoncepciu už roky a pravidelne.
    Ďalšia otázka smeruje tiež k vám s velkou prosbou....čo robiť, resp. akú antikoncepciu si vybrat, aby som vzdy nepribrala 10kg a mala uplne naliate nohy...čo odporúčate?
    ĎAKUJEM VELMI VELMI PEKNE

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    Yaz má močopudné účinky a opuchy by nemal robiť, lepšia antikoncepcia na toto neexistuje.
    Vynechaná menštruácia u antikoncepcie býva, hlavne pri dlhodobom užívaní, sliznica maternice sa stiahne tak, že nedochádza ku krvácaniu, je to priaznivý účinok antiknocepcie.

  • otazka

    , Autor: odbornik2

    Dobry vecer mozem po uzivany po 3mesiacou dufhastonu mat slabsiu menstruaciu pricom mavam dost silnu .3den menzesu a druhy nebol taky silny ako mavam zajtra je 4den a menzes uz utichol .dakujem za radu ci to je sposobene tymi tabletkami dufhaston,Lebo 1-2 mesiac uzivania dufhastonu bol menzes silny prvy den dost

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    áno Duphaston može zoslabi´t menštruačné krvácanie.

  • Menštruácia

    , Autor: mimina389

    Dobrý deň, práve som vám písala ale neviem či vám správne odoslalo správu. Ak vám prišla moja otázka tak to považujte za bez predmetné. Mám 24 rokov a 15 mesačnú dcérku v decembri minulého roka som zistila že som opäť tehotná bola som na potrate. Menštruáciu som potom dostala 12.januára, potom 12. februára a teraz som mala dostať 12.marca ale nič neprišlo,len mám také bielo hnedé špinenie trocha zapácha.Mala som nechrnený pohlavný styk ked som mala neplodné dni. Ale neviem či som si ich dobre vyrátala. Mne to vyšlo že plodné dni som medzi 20.februárom až do 28 februára. Je to správne?Neviem ako si to mám správne vypočítať.Ak ste moju otázku dostali tak to považujte za bezpredmetné . Dakujem

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    základná otázka je, či teraz chcete dieťa, alebo znovu pojdete na potrat. Ak neplánujete graviditu, tak si dajte čo najskor predpísať antikoncepciu, aby ste znovu neotehotnela. Antikoncepcia Vám aj upraví cyklus.