Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.
16,885 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Noretisteron

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, pán doktor.Ešte som sa zabudla spýtať k tomu Noretisteronu.Ovulácia prebieha normálne,alebo to može Noretisteron zmeniť.Nie že by som chcela ďalšie dieťa,skor naopak.Nateraz nám stačia dve baby :-)).Užívam ho od 16. dňa cyklu desať dní,ako som písala.Ďakujem,viem že som sa mohla spýtať naraz,ale zabudla som...Miriam

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    ak nechcete deti, miesto norethisteronu si dajte predpísať antikoncepciu, zrovná krvácanie a budete chránená. Dokonca existuje antikoncepcia s obsahom norethisteronu, ktorá je výborná na nepravideľné krvácanie.

Podobné otázky

  • predmenstruacne krvacanie

    , Autor: odbornik2

    Dobry den,
    snazila som sa najst odpoved na moje otazky v predchadzajucich diskusiach, ale marne.
    Mam 26 rokov. Od 17 rokov som pouzivala antikoncepciu s niekolkymi prestavkami. Poslednykrat so ju brala od 06/2009 - 02/2010. Nikdy som s menstruaciou nemala vaznejsie problemy, no posledny polrok sa to zmenilo. Menstruacia je bolestivejsia, niekedy az neunosne, prve dva dni je ovela silnejsia ako obvykle a zvyknem mat aj akoby hrudky zrazenej krvi. Neviem ci to spravne pomenujem, ale viac ma trapi akoby predmenstruacne krvacanie. Menstruaciu som zvykla mat na cca 28 den. V poslednom obdobi sa krvacanie dostavilo skor a to LEN po milovani s mojim partnerom. Napr. v case 23 dna periody som po milovani zacala dost krvacat (akoby mi zacala menstruacia), to trvalo tak den, potom len mierne spinenie, az kym mi nezacala menstruacia na 28 den, ktora bola velmi silna a niekedy aj dlhsia. Ine problemy pocas ostatnych dni nemam, len niekedy citim akoby napatie v podbrusku.
    Posledny rok som mala dost hekticky, same zmeny a dost velke vytazenie,tri mesiace som si liecila zapal na plucach.
    Pocas letnej dovolenky som brala Noretisteron na oddialenie menstruacie,po tom sa menstruacne problemy este zvyraznili.
    Rada by som vedela Vas nazor, kedze som sa uz docitala rozne informacie, nerada by som robila zbytocnu paniku.
    Samozrejme sa chystam aj k svojmu gynekologovi o par dni.napriek tomu ma zaujima Vas nazor.
    Dakujem pekne

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    ak krvácate po styku, potom je určite potrebné dokladné vyštrneie, može ísť o chorobu krčka maternice.

  • Krvacanie

    , Autor: odbornik2

    Srdecne zdravim,pan doktor ,prosim o radu. Dlhodobo som uzivala lutenil pre silne krvacania,ktory to aj upravil ale po case prisli problemy aj napriek uzivaniu lutenilu tak mi ho lekar vysadil, co spustilo este vacsiu pohromu krvacam alebo lepsie lejem , lekar mi dal noretisteron, zabral ale co dalej je zrejme ze bez hormonov sa nepohnem. Mam 42 co by ste odporucil? po kyrete mam zdiagnostikovanu hyperplaziu.Beriem lieky na vysoky tlak. Daaaaaakujem . Pekny den.

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    hyperplázia súvisí so začiatkom prechodu, zrejme už nemáte ovuláciu. Vhodné je dlhodobé užívanie hormonálnych preparátov pre ženy v prechode (napríklad cyclomenorette) až do úplneho prechodu.

  • meštruácia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý večer,Chcela by som sa spýtať či je normálne, keď som dostala menšt. na 43. deň od poslednej a prečo to asi tak bolo.Už som Vám písala,že som brala pol roka naskor Duphaston,a potom Noretisteron kvoli veľmi silnej a bolestivej menštr.Teraz,keď som bola na prev. prehliadke, mi to doktorka vysadila a povedala,že mám prísť po troch mesiacoch.Tá prev. prehl. bola na 17. deň cyklu a špinila som po nej 2 dni./k doktorke som nešla,veď to prešlo/Je to normálne.Ešte sa mi to nestalo.Iba keď som bola tehotná a to teraz nie som.Keď mi meškala,robila som si aj test. Vopred ďakujem a prajem pekný deň...Miriam

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    po vyšetrení možete zašpiniť, to je normálne.
    Posun cyklu býva, je to prejav vynechania ovulácie, čo sa stáva každej žene.

  • Noretisteron

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,pán doktor.Som 19 mes.po porode.Prvú menštruáciu som mala deviaty týždeň po porode.Antikoncepciu neužívam.Cyklus mám tak 30-32 dňový.Mávam docela silnú menštruáciu,ktorá trvá tak 5 dní.Býva to také,že to tak ako keby "šuchne" zo mňa a niekedy mi to ani nezadrží vložka.Pred siedmimi rokmi mi bola laparoskopiou diagnostikovaná endometrióza,maličké ložisko asi 2x2xmm.Pri kontrolnej laparoskopii to bolo v poriadku.Užívala som tusím Logest.Teraz mi doktorka nasadila prvý krát injekciiu AGL,tuším.Potom každý mesiac som užívala Duphaston od 16.dňa desať dní 2x1 tabl,po 2 mesiace.Potom mi to zmenila na Noretisteron tak isto.Posledná menštr. prišla rovnako,ale iba dva dni.Jeden bol silný a druhý len tak došpinenie.Ja by som strašne chcela vedieť čo vlastne ten Noretisteron v mojom tele robí?Ma to zaujíma.Asi mi to mala vysvetliť moja doktorka,ale nikdy som sa jej na to nespýtala.Prepáčte za také obsiahle.Ďakujem za odpoveď aj čo bola ohľadne dcéry.Ďakujem...Miriam

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    Norethisteron je podobný ako duphaston je to gestagén, avšak má silnejšie účinky a robí atrofiu endometria, ktoré rastie menej a preto je krvácanie slabšie.