Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.
16,885 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • menstruacny cyklus

    , Autor: odbornik2

    dobry den pan doktor,asi posledne 4 mesiacemam cyklus asi tak 35-36 dnovy,na preventivnej prehliadke som to vravela svojej gynekologicke a ta mi hned predpisala tabletky duphaston-2 krat 1/2tabletky denne.kedze by som este chcela otehotniet.chcela by som sa spytat ci ich mam zacat hned uzivat alebo az neskor ked zacneme planovat tehotenstvo.dieta by sme chceli az na buduci rok. a este by ma zaujimalo ak by som si nedala tie tabletky na upravenie cyklu ci by som mala problem otehotniet ak mam cyklus 35 dnovy.je to problem?uz sa mi raz podarilo otehotniet aj pri takomto nepravidelnom cykle.dakujem pekne

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    Váš cyklus je naprosto v poriadku, na druhej strane Duphaston tehotnosti neškodí.

Podobné otázky

  • zmenený cyklus

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň mám 24 rokov a užívala som antikoncepciu TRI REGOL počas 4 rokov teraz som ju úplne vysadila a môj menštruačný cyklus sa zmenil na 20 dňový. Chcem sa opýtať či sa to upraví a za aký čas sa telo očistí od tabletiek? Ďakujem vopred za odpoveď

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    telo sa "očistí" od tabliet po vysadení poslednej tablety, takže tento kratší cyklus nie je závislí od tabliet, je to Váš prirodzený menštruačný cyklus.

  • Meškanie menštruácie, bežná vec, alebo závažný problém?

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať. Mešká mi menštruácia už je to 47. deň od posledného krvácania, doteraz som to nebrala vážne pretože môj menštruačny cyklus bol večne nepravidleny s výnimkou, keď som užívala hormonálnu antikoncepciu a ešte asi 4 mesiace po jej vysadení, kt. som musela absolvovať, pretože som prekonala embóliu do pľúc. Minulý mesiac som čakala až 43 dní na krvácanie, ale aspoň ma boleli prsia, mala som ich napnuté, čo zrejme signalizovalo, že som stále v druhej fáze a telo je už z toho unavené, lenže teraz nič. Žiadne signály, akurát mám rôzne chute a posledné dni som sa rozjedla...Keď navštívim moju gynekologičku s takýmto akútnym problémom, tak mi povie, že ma objedná o tri mesiace alebo si mám zaplatiť prednostné vyšetrenie, preto sa pýatam Vás, tehotná erím, že nie som, ale takéto nepravidelne a hlavne oneskorene krvacanie, mala by som nejako riešiť? pred pár dňami som užívala aj vaginálne tablety canesten a masť funingicidin. Mohlo aj toto ovplyvniť môj stav? Srdečne Ďakujem za skorú odpoveď.

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    bolo by veľmi nebezpečné ak by ste otehotnela po embolii do pľúc, tehotenstvo je 2x rizikovejšie z embólie ako hormonálna antikoncepcia.
    Spravte si tehotenský test, tehotnosť je najčastejšou príčinou vynechania menštruácie.
    Bolo by vhodné endokrinologické vyšetrenie, aby sa zistila eventuálna hormonálna príčina porúch cyklu. Častou príčinou je vynechanie ovulácie, ktoré je napríklad u nadváhy, takže príčina nemusí byť iba gynekologická. Canesten a fungicidín cyklus nijako neovplyvňujú.

  • Skrátený menštruačný cyklus a výtoky

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,

    mám 24 rokov, bezdetná, stáleho sexuálneho partnera, menštruačný cyklus zvyčajne trvajúci 26 - 30 dní, trvanie menštruácie 7-8 dní. Neberiem antikoncepciu. Posledná menštruácia začala pred 20 dňami a prebehla bez problémov. Asi týždeň pred ňou som dostala mykózu, na ktorú som si kúpila v lekárni krém Jenamazol (problémy prestali). Asi tri dni po skončení menštruácie som začala mať tmavo-hnedý výtok, mala som pocit, akoby sa mi mykóza vrátila, tak som vyskúšala ešte čipky Canesten. Po troch dňoch ich užívania sa mi výtok z tmavo-hnedého zmenil na oranžovo-hnedý (zápach výtoku nie je žiadny, alebo len slabučko kyslý). Myslela som si, že sa to zhoršilo a tak som zvyšok čipiek nedobrala (mala som 6-dňové balenie). Ďalšie dva dni zostal výtok oranžovo-hnedý a na tretí deň mi opäť začala menštruácia (na 20. deň menštruačného cyklu). Ešte som nemala takýto skrátený cyklus, ale viem, že sa to môže stať. Viac ma trápia tie výtoky predtým. Môže to znamenať nejaký zápal, poprípade závažnejší problém? Pohlavný styk som od začatia problémov nemala. K svojmu gynekológovi pôjdem až po skončení menštruácie, tak by ma zaujímalo, čo môžem očakávať.

    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    myslím, že to špinenie s mykozou nesúvisí, ale bez vyšetrenia sa nedá zistiť o čo presne ide (zdroj krvácania - buď krčok, alebo sliznica maternice).
    Je potreba navštíviť gynekológa.

  • Čo to znamená?

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň. Potrebovala by som poradiť. V decembri som vysadila antikoncepciu, pretože by sme chceli druhé dieťatko. Odvtedy sa mi rozhádzal menštruačný cyklus /22dní, 25 dní, 27 dní/. Teraz mi to meškalo asi 9 dní. Urobila som si test, prvýkrát bol pozitívny, o tri dni ďalší negatívny a na deviaty deň som menzes dostala. Mám s tým ísť k svojej gynekologičke?
    Ďakujem.

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    nie je potreba ísť ku gynekologičke, mohlo ísť o včasný potrat, zopakujte si test, ak ostane negatívny, tak sa nič nedeje.

  • Nepravidelný menštruačný cyklus

    , Autor: odbornik2

    Dobry den,
    rada by som sa informovala aku velku ulohu vlastne zohrava menstruacny cyklus pri otehotneny.
    Moj problem je ze cyklus som nemala nikdy pravidelny preto som od 17tky uzivala antikoncepciu ktora mi mala cyklus ustalit, dnes mam21 a ked som bola naposledy pri gynekologicke s tym ze uz treti mesiac mam neustale krvacanie alebo spinenie poslala ma domov s tym ze antikoncepciu mi zrusila...pretoze mi je vraj zbytocna...ze ja riaden cyklus nikdy mat nebudem...
    podla coho sa vsak mam riadit ked raz krvacam tri mesiace v kuse a potom dalsieho pol roka ani neviem co to vlastne menstruacia je?
    je teda pravidelny cyklus dolezity (tak ako mi to doteraz kazdy vravel)?
    alebo je uplne jedno ci vobec nejaky mam?
    za odpoved vopred dakujem

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    je potrebné dokladné vyšetrenie vrátane endokrinologického, aby sa zistila príčina nepravideľného cyklu.
    Nájdite si iného gynekológa, ak to vaša lekárka nechce rieši´t.