Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
18,818 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Adriana20

    Zdravím, mám otázku ohladom vysadenia HK konkrétne dezirett nakoľko plne kojím 3 mes. syna ,brala som ju 2 mesiace ale odkedy som ju začala brať mi velmi začali padať vlasy, sestrička u môjho gynekológa mi povedala že mam dobrať do konca blistra a potom uvidím ale povedala že začnem krvácať, antikoncepciu neberiem už 3tí deň a menštruaciu ani žiadny výtok zatiaľ nemám, neviem či je to dobré či zlé mam obavy. Mám navštíviť radšej svojho gyn. alebo mám čakať?

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    vlasu určite nepadajú z antiknocepcie, v šestonedelí je to veľmi časté, pretože počas tehotnosti vlasy vypadávajú výrazne menej, a po pôrode sa to zhorší.
    Pri dojčení nemusíte ani po vysadení tabliet krvácať, je to normálne.

Podobné otázky

  • vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Pekny den prajem, chcem sa vas spytat, ked budem mat pohlavny styk v tyzdni ked neberiem tabletky a nechcem uz brat dalsie balenie, cize chcem antikoncepciu vysadit, mozem otehotniet? Ako dlho pred vysadenim antikoncepsie nestmiem mat pohlavny styk? Dakujem

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    to je dobrá otázka. K tomu sa okamžite hodí protiotázka, prečo vysadzujete antikoncepciu ak máte pohlavný styk a nechcete byť tehotná.
    Podľa klasických učebníc spermie muža prežívajú v tele ženy 3 dni. Ale sú niektoré práce, ktoré tvrdia, že prežijú aj týždeň až 14 dní.
    Znamená to teoreticky, že by sa dočkali ovulácie v ďalšom cykle. Takže vlastne by ste sa mala nejako chrániť už po vysadení poslednej tablety, lebo cca. za 14 dní ďalšieho cyklu možete mať ovuláciu. Ak by ste za 7 dní nasadila antikoncepciu, tak ovulácii zabránite.

  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobry den,

    prosim Vas chcem sa opytat ci je potrebne po vysadeni antikoncepcie pockat nejaky cas a az potom sa snazit otehotniet. Citala som, ze aspon tri mesiace treba na ocistenie organizmu, ale gynekologicka mi povedala ze netreba cakat ak je nizkohormonalna. Uzivam Chloe.
    Dakujem.

  • vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý deň, vysadila som na jeden mesiac antikoncepciu po 5 mesačnom pravidelnom užívaní, po mesiaci som dostala menštruaciu, ale je iná, skôr ako špinenie, ktoré trvá už týžden, mám rovnaké príznaky ako pri bežnej menštruacii, bolesti v podbrušku, nafúknuté brucho dokonca pocit tvrdeho brucha...je to normálne po vysadení antikoncepcie?

    dakujem
    Lucia (21)

  • vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý deň, na začiatku januára som prestala užívať antokncepciu, ktorú som úžívala cca 2 roky. Po dobratí poslednej tabletky som dostala menštruáciu a odvtedy som menštruáciu ešte nedostala, a tak by som sa chcela spýtať do akej doby sa dostaví menštruácia po vysadení antikoncepcie? ďakujem

  • Vysadenie antikoncepcie-tehotenstvo-akné

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý deň pán doktor, chcela by som poradiť ohľadom vysadenia antikoncepcie. Antikoncepciu som začala spočiatku užívať z dôvodu škaredého akné, ale neskôr aj kôli tomu, aby som neotehotnela. Antikoncepciu Minerva užívam 5 rokov a po 3 rokoch som ju dočasne vysadila lebo som chcela zistiť či sa akné vráti a moje obavy sa splnili.Teraz by sme sa chceli pokúsiť s partnerom o bábätko, ale mám obavy kôli akné. Chcela by som vás porposiť o radu čo by som mala urobiť alebo čo by som mala absolvovať kedže predpokladám, že moje akné je na hormonálnom podklade,ak ovšem správne dedukujem. Za radu vopred ďakujem. marcela13