Tehotná v jeseni: Prechádzky s bruškom majú veľa benefitov

Redakcia | 27. september 2021
tehuľka v jeseni

Jeseň nás núti zvoľniť a babušiť sa. Ak ste však tehotná, potrebujete sa držať v kondícii. Ideálne sú pre vás prechádzky.

Či už ste pred otehotnením športovali, alebo nie, ani v tehotenstve sa neprestávajte hýbať. Nemusíte začínať so žiadnymi namáhavými športmi. Najlacnejším a zároveň najideálnejším je obyčajná chôdza.

Chôdza v tehotenstve má mnoho benefitov:

  • chôdza zmierňuje únavu, zápchu, vznik kŕčových žíl a nespavosť
  • zlepšuje činnosť imunitného systému
  • znižuje riziko preeklampsie a tehotenskej cukrovky
  • udržiava optimálnu hmotnosť
  • tlmí stres
  • zmierňuje bolesti
  • navodzuje lepšiu náladu
  • zlepšuje dýchanie a činnosť svalov, čo sa pri pôrode rozhodne zíde

Prechádzky pomáhajú tehotným mamičkám

Ak ste sa predtým všade len vozili autom či MHD a s intenzívnymi prechádzkami iba začínate, robte tak 15 až 30 minút 3 dni v týždni. Postupne si prechádzky predĺžte na 60 minút na cca 5 dní v týždni.

Informujte o tom aj svojho gynekológa, ktorý najlepšie pozná váš zdravotný stav. Nezabudnite na kvalitnú obuv, vhodné oblečenie a riaďte sa aj svojimi pocitmi. Ak sa necítite nedobre, zbytočne neriskujte. 

Manuál pre tehotnú ženu
Prečítajte si tiež:

Manuál pre tehotnú ženu

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: