Kvalitnejší sex vďaka mindfulness

Michaela Klamová | 21. november 2021
kvalitnejší sex

Či už ste narazili na úskalia alebo je váš intímny život uspokojujúci, vedomý a vnímavý prístup vám môže pozitívnym spôsobom obrátiť život naruby.

Pojem mindfulness, ktorý by sme mohli preložiť ako „všímavosť“ či „byť pri zmysloch“, si získava mnoho pozornosti. Ide o vnímavý stav mysle, pri ktorom ste takpovediac tu a teraz, vnímate, kde ste, čo sa okolo vás deje, celým svojím telom a neulietavate v myšlienkach k zajtrajšiemu obedu či nedopísanému mailu.

Mindfulness - tu a teraz

To, čo bolo kedysi pre nás v detstve prirodzené – vnímanie sveta všetkými zmyslami, je v dospelosti pod tlakom povinností niekedy náročné. Ani nevieme kedy a ako, ale odrazu ideme väčšinu svojho života na „autopilota“. A práve preto život nevonia, nechutí a neteší nás tak ako kedysi – pretože ho nevnímame úplne. Hlavu nám zamestnáva hromada iných vecí.

Mindfulness, teda snaha sústrediť sa, vnímať a naplno prežívať danú chvíľu, si vyžaduje vašu snahu a pravidelný tréning, no zmení život nielen vám, ale aj vášmu okoliu. Bude z vás lepší človek, rodič i partner. 

Mindfulness a sex

Jednou z oblastí, kde sa oplatí mindfulness uplatňovať, je váš intímny partnerský život. Mnoho žien je počas sexu mentálne neprítomných – či už premýšľaním, čo zajtra variť, sústredením sa na to, či v tejto polohe dobre vyzerajú alebo fantazírovaním so snahou inak nudný sex trochu zlepšiť. Sexuálny život partnerov nie je statický, vyvíja sa spolu s partnermi a väčšina párov zažije časy, keď pre jedného či oboch prestane byť naplňujúci.

Či už ste narazili na úskalia alebo je váš intímny život uspokojujúci, vedomý a vnímavý prístup vám môže pozitívnym spôsobom obrátiť život naruby.

Pomôcť by vám mohlo zopár tipov:

  • 1. Určite si zámer, prečo chcete mať sex – lepšie spoznať svoje telo, zblížiť sa s partnerom, odbúrať stres... Keď začnete premýšľať nad tým, koľko to ešte bude trvať, alebo čo si potom oblečiete, pripomeňte si, prečo ste tu.
  • 2. Minimalizujte rušivé elementy. Stačí pípnutie telefónu a vaše myšlienky sú preč. Vypnite mobily, uistite sa, že deti spia a umývačka sa nebude o pár minút dožadovať otvorenia.
  • 3. Vypustite všetky myšlienky. Čokoľvek, čo potrebujete urobiť, môže počkať. Ak myšlienky prídu (a ony prídu), nenechajte sa nimi znervózniť a nechajte ich plávať.
  • 4. Počas sexu nerozmýšľajte nad sexom. Nekontrolujte neustále svoj „výkon“, či sa partnerovi páči to či ono, či nie je načase zmeniť polohu... Užívajte si to, čo práve je.
  • 5. Skenujte svoje telo – skontrolujte, či sú vaše svaly uvoľnené, či nekrčíte čelo, nezatínate sánku, nemáte napnuté brucho...
  • 6. Sledujte svoj dych – dýchajte zhlboka a plynule smerom do brucha.
  • 7. Rozprávajte sa s partnerom o sexe otvorene, prirodzene a bez ostychu.
  • 8. Nezatvárajte oči a nesnívajte.

Odmenou vám bude nielen kvalitnejší sexuálny zážitok, ale aj prehĺbenie vzťahu s vaším partnerom. Sústrediť sa na seba navzájom vám dá možnosť lepšie sa pochopiť, znova sa do seba zamilovať a intenzívnejšie prežívať spoločné chvíle.

Zdroj: www.thegoodtrade.comfurthermore.equinox.com

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: