Neskracujte spánok svojho dieťaťa

Redakcia | 22. september 2021
nepokojný spánok

Aj kvôli tomuto môže spať menej!

Vyžarovanie z mobilov, tabletov či počítačov dokáže skrátiť spánok detí o 18 až 21 minút!

Možno na vás táto informácia nepôsobí nejako hrozivo, ale ak to prerátame za týždeň, je to skrátenie spánku o viac, ako dve hodiny a to je pre dieťa vo vývine veľa. Večerné sledovanie televízie a hranie rôznych videohier je tiež spojené s horšou kvalitou spánku.

Odborníci radia odstrániť z detskej izby všetku elektroniku

Mozog dieťaťa by si mal automaticky spojiť posteľ s tým, že sa v nej spí, preto by to mala byť jediná činnosť, ktorú v nej deti robia. K dôvodom, kvôli ktorým môže mať elektronika za následok horší spánok, patrí jasné svetlo obrazoviek, zvuky či rôzne efekty v čase, kedy sa organizmus potrebuje upokojiť a pripraviť na oddych. 

Mnohé deti sa dožadujú televízie v detskej izbe. Určite NIE

 Toto rozhodnutie je veľmi nešťastné a ak sa sledovanie tv stalo súčasťou ich večerného zaspávania či "uspávania", ide o veľmi zlý návyk.  Nielen kvôli nepríjemnému svetlu a elektronickému smogu. Dieťaťu sa dostáva pred spaním aj obrazový a zvukový chaos, ktorý spôsobí nepokojný spánok. Prítmie, prečítanie rozprávky a upokojenie dieťaťa pred spánkom mu umožní, aby si jeho telo lepšie oddýchlo.  

U starších detí je bežným javom zaspávanie s mobilom pri hlave napichnutom ešte v nabíjačke. Browsovanie do neskorých nočných hodín a sledovanie často i nevhodného obsahu, nemajú rodičia celkom pod kontrolou. Riešením je rodičovská kontrola v mobile, alebo sa večer mobily odložia na spoločné miesto, kde si ich každý člen rodiny ráno nájde (vrátane rodičov, idú príkladom).

Zvykli sme si, že technológie sú súčasťou našich životov už od útleho veku. Je však dôležité regulovať ich používanie a využívanie, pretože v tomto prípade platí sto percentne, že sú síce dobrým sluhom, ale zlým pánom. Doprajme si spánok bez technológií a ráno bude oveľa príjemnejšie!  

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: