Domáce úlohy nemusia byť prospešné
Poznáte to. Uponáhľaní z celého dňa prídete domov, vaše dieťa malo náročný deň v škole, krúžky a teraz rýchlo na domáce úlohy..
Iste, povinnosti si treba plniť, ale nie je to niekedy na úkor voľného času našich detí? Aj deti si potrebujú oddýchnuť a často namiesto príjemného času pri večeri, kedy by sme sa mali spolu porozprávať, ako sme trávili deň, sedíme nad učebnicami a snažíme sa z posledných síl dorobiť s nimi domáce úlohy.
Detský MOZOG potrebuje ODDYCH!
Dokonca sa táto chvíľa začala nazývať aj novodobá večera 21. storočia. Majú teda domáce úlohy v dnešnej dobe ešte význam? Revízia 180 výskumných štúdií Harrisa Coopera, psychológa a neurológa z Duke University, ukázala, že prínosy domácich úloh pre deti závisia od ich veku.
Pre stredoškolákov sú prospešné len vtedy, ak trvajú menej ako dve hodiny denne, ale v prípade žiakov základných škôl majú neraz viac negatívnych vplyvov ako pozitívnych.
U detí 1. stupňa základných škôl domáce úlohy umocňujú negatívny postoj voči škole.
Priveľa úloh má škodlivý vplyv na psychiku i návyky detí.
Na niektorých školách preto domáce úlohy úplne zrušili, bolo to napríklad na istej škole v New Yorku a nasledovali ju aj ďalšie školy. Mnohí odborníci tvrdia, že deti by do veku 11 rokov nemali dostávať žiadne domáce úlohy a radšej by mali tráviť čas niečím, čo by skutočne ocenili a pričom by si oddýchli.
K zodpovednosti treba tieto mladšie deti viesť iným spôsobom. Napríklad zaobstarať im domáce zvieratko, o ktoré sa budú musieť starať. Deti v tomto veku totiž ešte nedokážu pochopiť, že čas si treba plánovať a nejaký si nechať aj na plnenie povinností.
Domáce úlohy tiež nezlepšujú pamäť ani tvorivosť, výkonnosť, či správanie detí, ako sa občas traduje. Naopak, pozitívny vplyv na ne má dostatok spánku. National Sleep Foundation dokonca uvádza, že deti trpia nedostatkom spánku práve kvôli domácim úlohám.
ODMENY: Sú užitočné alebo škodlivé?