5 tipov pre lepšiu produkciu spánkového hormónu

Michaela Klamová | 15. november 2021
spánok detí

To, čo (ne)urobíte pred spaním má vplyv na kvalitu spánku a zaspávanie.

Hladina melatonínu sa počas dňa mení. Ráno je nízka, večer stúpa a vrcholí v noci. Rásť začína dve hodiny predtým, ako pocítime ospalosť.

Lepší spánok detí

Pomocou jednoduchých krokov môžete maximalizovať hladinu melatonínu u svojho dieťaťa a pomôcť mu tak k lepšiemu spánku.

  • 1. Vystavenie prirodzenému svetlu pomáha telu nastaviť vnútorné hodiny tak, aby bdelo počas dňa a spalo v noci. Pustite do izby svetlo hneď, ako sa zobudíte a cez deň trávte čo najviac času vonku na dennom svetle.
  • 2. Keď sa blíži večerný režim, znížte intenzitu umelého osvetlenia. Ideálne je osvetlenie s možnosťou tlmenia alebo môžete využívať menšie lampy namiesto hlavného osvetlenia.
  • 3. Hodinu až dve pred spaním platí prísny zákaz svietiacich obrazoviek. Televízor a tablet vymeňte za knižky a audiorozprávky.
  • 4. Vo večerných hodinách nepodávajte dieťaťu ovocie, džúsy ani sladené nápoje.
  • 5. Na večeru je vhodné kuracie a morčacie mäso, mlieko či zelené fazuľky. Obsahujú aminokyselinu triptofán, ktorú telo využíva na výrobu melatonínu. 
Zdroj: motherandbaby.co.uk

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: