Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,690 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menštrucia

    , Autor:

    Dobrý večer, posledná menštruácia mi skončila 30.1.2021 ale pár dní po menštruácií som mala hnedkasté špinenie, trvalo to približne týždeň (nie neustále, prestalo a po dni sa zase objavilo a tak ďalej). Mám kalendár ktorý mi približne vypočíta ovulaciu ale ovulácia podľa hlienu tiež meškala asi týždeň. Možno kvôli tomu , že som este po menštruácií špinila. 21.2.2021 som mala dostať menštruáciu a 20.2.2021 sme mali nechránený prerušovaný styk. Menštruácia mi teraz mešká 7dní. Môže meškať kvôli neskoršej ovulacií alebo sa môže jednať aj o tehotenstvo?
    Približne 24 (4 dní po styku) som mala ako keby krv na nohavičkách, ale nezačala som krvácať. Mám len biely výtok bez zápachu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, prerušovaný pohlavný styk nie je antikoncepcia, takže tehotenstvo sa vylúčiť nedá. Odsledujte si to. Tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Dlhá menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň,
    prosím vás na Silvestra som užila tabletku Escapelle. Po dvoch týždňoch som bola u gynekológa na kontrolu a všetko bolo v poriadku. Doktor mi predpísal na moje požiadanie hak. Menštruáciu som mala dostať 22.1., meškala mi 5 dní takže začala 27.1. V ten deň som začala brať aj hak. Menštrúcia je slabšia ako býva a je to už 9.deň a posledné dva dni ešte stále ráno slabo krvácam ale len ráno. Je možné, že je to spôsobené z užívania hak? Alebo je to následok z užitia Escapelle? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je to normálne. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej anrikoncepcie.

  • slaba menštrucia

    , Autor:

    dobrý večer, dnes som dostala menštruciu, ktorá meškala 5 dní.Zo začiatku bola silnejšia ale teraz je dosť slabá. Tehotna by som podla tehotenskych testov byť nemala,kedže je to už 3 menštruacia od ako som mala petting. dakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na menštruačný cyklus má vplyv viacero faktorov. Ak sa Vám dostavila menštruácia po 5 dňoch meškania, nemusí to znamenať vôbec nič. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacia

    , Autor:

    Dobry deň. Chcela by som sa opýtať ohľadom môjho problému. Menstrucia mi meškala 10 dni, s partnerom sme mali len chránený pohlavný styk. Po 10 dňoch som začala mat kŕče v bruchu ako pri menštruácie. Zatiaľ je to len špinenie s kŕčmi ako pri menštruácii v prvý deň? Je to normálne?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, menštruácia môže meškať z rôznych príčin. Odsledujte si to. V prípade pretrvávania ťažkostí ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vyvolavacia injekcia

    , Autor: Lenkaa

    Dobry den, z dovodu meskajucej menstruacie (14 dnove meskanie, mam nepravidelny cyklus) mi bola podana vyvolavacia injekcia. Na siesty den sa dostavila menstrucia, o nieco slabsia ako obvykle ale s beznou dlzkou. Je mozne, ze aj napriek menstruacii po tejto injekcii, by som bola tehotna? Posledny pohlavny styk som mala pred 6 tyzdnami. Gynekologicke vysetrenie presne mesiac po styku. Domace tehotenske testy boli vsetky negativne. Vopred dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, štandardne pred podaním injekcie na vyvolanie menštruačného krvácania musí byť možné tehotenstvo vylúčené, či už z krvi alebo ultrazvukom. Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • meskanie

    , Autor: hryzelinka

    Dobry den.
    Menstruacia mi vynechavala pravidelne, prv som bola len na vyvolavackach, no v januari tohto roka mi doktor nasadil Lutenyl kvoli hormonalnej poruche na upravenie cyklu a aj kvoli tomu, ze na opakovanom sone zistil, ze mam malu maternicu. Lutenyl som dobrala v juli, pricom pocas jeho brania menstrucia nebola vzdy uplne pravidelna, ale vzdy sa dostavila. V auguste menstruacia normalne prisla. 3. septembra som mala nechraneny pohlavny styk, no partner ,,vyvrcholil" inam, 5. septembra som dostala menstruaciu o trosku silnejsiu ako v poslednych mesiacoch. Tento mesiac mi meska menstruacia pat dni. V poslednych dnoch som bola prechladnuta, castejsie som mocila, podbrusko ma pobolieva, mavam aj slaby vytok. Ake je riziko tehotenstva alebo mi menstruacia meska kvoli prechladnutiu alebo Lutenyl cyklus neupravil a moja hormonalna porucha pretrvava?
    Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,m
    do úvahy pripadajú všetky spomínané možnosti. Liečba Luthenylom po jeho vysadí nemusí navodiť pravidelný cyklus, taktiež pri nechránenom pohlavnom ste mohli otehotnieť a taktiež môže meškanie menštruácie spôsobiť ochorenie.