Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
5,992 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Ascorutin

    , Autor:

    Dobry vecer, chcem vyskusat ascorutin na silné krvácanie. Kedy ho mam zacat uzivat? A kolko tabliet treba denne a ako dlho uzivat? Ďakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, liek sa užíva obvykle v dávke 2-3x denne 1-2 tablety. Tablety sa užívajú nezávisle na jedle, vždy v celku a zapijú sa dostatočným množstvom tekutiny. Dĺžka liečby je individuálna, môže trvať aj niekoľko týždňov. Odsledujte si prípadné zmeny alebo pozitívne účinky na krvácanie.

Podobné otázky

  • Silné krvácanie

    , Autor:

    Dobry den, ked mam menzes, prvy den mam bolesti a krvacam v podstate normálne, druhy den bolesti ustúpia, avsak zacnem silno krvacat, ale trvá to cca pol dna kedy musim kazdu hodinu menit vlozku, v podstate najlepsie je zostat radsej doma. Potom sa krvácanie zmierni, a treti den uz je slabé, 4-5 den uz len spinenie. Je to normálne? Ascorutin je vraj dobry pri silnom krvacanii, alebo caj zo žihľavy, je to pravda? Ďakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, Ascorutin vyskúšať môžete, rovnako tak aj žihľavový čaj, niekedy sa zvykne podať ešte Dicynone, ale ani jedno nezaručuje upravenie alebo zmiernenie krvácania. Menštruačné krvácanie je individuálne, niekedy je vhodné počas menštruácie užívať železopreparáty, ak je krvácanie silnejšej intenzity, organizmus sa vie skompenzovať skôr.


  • Silne krvácanie

    , Autor:

    Dobrý večer, potrebujem poradit, mavam silny menzes, vzdy jeden den mavam dost silne krvácanie. Daju sa kupit nejake volno predajne lieky na zníženie krvácania? Ďakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, môžete vyskúšať užívať Ascorutin alebo piť žihľavový čaj, niekedy sa zvykne podať do žily ešte Dicynone, ale ani jedno nezaručuje upravenie alebo zmiernenie krvácania. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia

    , Autor: Andrea

    Dobrý deň. Som po konizacii, druha menštruácia po mi neprišla, tak mi moj gynekológ pichol vyvolavacku a po 4 dňoch mi prišla menstruacia dnes. Ale silna, dost krvacam, vlozky menim často. Kupila som si v lekarni Ascorutin, nevyzerá že by mi to pomahalo. Je to normálne že silno krvacam, alebo mam ist ráno za lekárom? Ďakujem.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, špinenie po výkone sa nepovažuje za normálnu menštruáciu. Ak hovoríme o tom, že Vám neprišla prvá riadna menštruácia od výkonu a bola Vám podaná injekcia na vyvolanie menštruácie, je možné, že krvácanie bude silnejšie. Treba si to odsledovať. Nepoznám však všetky okolnosti, preto sa neviem dostatočne objektívne vyjadriť. Ak by menštruačné špinenie neustávalo a trvalo viac ako týždeň, navštívte Vášho obvodného gynekológa, rovnako ako aj v prípade nejasností alebo iných ťažkostí.

  • dlha ale slaba menstruacia

    , Autor: Barbiewiky

    Dobru den . chcela by som sa opyta ohladom Menstruacie . mam 22 rokov prvu Menstuaciu som dostala v 15-tke od kedy ju mam stale ju ma pravidelne da sa povedat presna ako hodinky . nemeskala mi vobec a trvala pat dni no posledny mesiac som zacala uzivat tabletky ascorutin na predpis koznej lekarky , prisla mi o tyzden skor . mala som ju len styri dni skoncila mi a o tri dni neskor som ju dostala znovu , nie je silna ale trva mi uz 9 dni . mavam pri nej aj obcasne bolesti ako pri normalnej menstruacii . nebola som ani prechladnuta , ani inac chora . taktiez ani tehotna nie som . ak mi neskonci cym skor urcite pojdem k lekarovi . len sm sa chcela opytat ci je to nieco vazne ? alebo si robi telo nejaku ocistu ? Dakujem za odpoved . s pozdravom Barbora

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň,
    ascorutin skôr proti krvácaniu, čiže nemyslím si , že by to malo súpvisieť s ascorutínom, ak by ťažkosti pretrvávali navštívte radšej lekára
    s pozdravom

  • príliš dlhá a silná menštruácia

    , Autor: tinum

    Dobrý deň,pani doktorka!
    Mám 40 rokov. Pred pol rokom sa mi skrátil menštruačný cyklus z 28 na 21 dní, ale menštruáciu som dostávala pravidelne a mala zvyčajný priebeh. Pred dvomi mesiacmi som ale mala slabú a veľmi krátku menštruáciu a nasledujúca menštruácia bola veľmi dlhá-trvala tri týždne a z toho dva týždne nezvyčajne silná. Šla som k lekárke, ale kedže som nikdy nemala pohlavný styk, tak povedala, že príčinu môže zistiť len ultrazvukom. Pracujem v zahraničí a tu sa na ultrazvuk musím objednať do nemocnice a oni zašlú termín vyšetrenia. Žiaľ dlho sa čaká, tak termín som dostala až na 15.9. P.doktorka povedala, že počkáme na ďalšiu menštruáciu. Tú som dostala už po desiatich dňoch a trvala 10 dní. Šla som znova k lekárke, ale povedala, že možno sa to vracia do normálu a bez ultrazvuku mi nevie povedať príčinu. teraz som dostala menštruáciu po troch týždňoch, ale už trvá 16 dní, na začiatku nezvyčajne slabá, ale teraz 10 dní veľmi silná, až zo mňa odchádzajú veľké kusy sliznice. Čo môže byť príčinou? Mám obavy, lebo septembrové vyšetrenie je ešte ďaleko. Ďakujem.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň,
    ťažko povedať , môže sa jednať o nejaké premenopauzále krvácanie alebo i iné ochorenie , a je pravda , že príčina sa väčšinou dá presnejšie určiť naozaj len UZV. Musíte vyčkať na ultrazvuk
    zatiaľ skúste aspoň ascorutin a nejaké železo ,a by ste nebola anemická z krvácania
    s pozdravom