Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,136 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Otázka

    , Autor:

    Dobrý mam 17rokov. Chcela by som sa spýtať ako je to môžme keď som dlho nemala menštruaciu sú tomu aj 4 mesiace, a dostala som nakoniec a už mi trvá 3 týždne je to v poriadku? Za odpoveď ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za takýchto okolností navštívte Vášho obvodného gynekológa. Nepoznám síce všetky okolnosti, ani to, či bol menzes predtým pravidelný, ale takto dlhé menštruačné krvácanie už treba riešiť.

Podobné otázky

  • Meškajúca menštruácia

    , Autor: Miška1251

    Dobrý deň pan doktor.15marca 2021 som mala sekciu...menštruácia mi chodila ako švajčiarske hodinky...ale sa to všetko pokazilo v novembri. Teraz je apríl a mala som mať menštruáciu pred 2 týždňami a zatiaľ neprišla...marci som mala presne ...v februári mi tiež meškala 2 týždne. A teraz znova mi mešká...lekár mi povedal že keď iná možnosť nebude nastaví mi hormóny...ale ja si to pchať do seba nemienim nakoľko som voľakedy brlaa antikoncepciu. Ešte to som sa chcela spýtať viem že sa stabilizuje aj rok po sekcii ale ja už neviem či je toto normálne u mňa. A inak je aj čudné že bolesti mám aj v noci aj hoci kedy cez deň a menštruácia nikde. Prosím poraďte čo to spôsobuje alebo či je to ešte normálne po sekcii. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, dôležité je aj to, či ešte kojíte. Za predpokladu, že kojíte, je daný stav pomerne normálny. Ak nekojíte, záleží od USG nálezu, ako aj od ostatných okolností. Po pôrode, či už spontánnom alebo cisárskym rezom môže dôjsť aj k znepravidelneniu menštruačného cyklu. Bližšie sa Vám však takto neviem objektívne vyjadriť, keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, nálezy, výsledky vyšetrení, ... Menštruačný cyklus je otázka hormónov, preto sa na jeho úpravu používa hormonálna liečba. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Slabá menštruácia

    , Autor: PR

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, dnes v noci mi začala menštruácia, ale je dosť slabá oproti mojím terajším. Mala som prvý pohlavný styk v sobotu minulý týždeň (chránený) ako asi každá žena som v ten deň krvacala ale krvacala som aj obdeň (pytala som sa na to a ze vraj to môže byť ešte stále čistenie zo soboty) dnes som dostala menštruáciu presne na čas ako mi mala prísť ale je dosť slabá a neviem prečo. Mam za sebou veľmi stresové obdobie + som skoro cely týždeň kvôli stresu nespávala, zle sa stravovala a mala som oslabenú imunitu co sa mi vyhodil herpes až 3 krát na perach. Preto som nasadila väčšiu dávku vitamínov. Vedeli by ste mi povedať prečo je ta menštruácia tak slabá? Môže to byť tým stresovým obdobím? Hlavná otázka je môžem byť tehotná? Mali sme chránený pohlavný styk a nemala som ani plodné dní. Dosť ma to znepokojuje a dostávam sa ešte do väčšieho stresu keď neviem co so mnou je. Vopred ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na menštruačný cyklus má vplyv viacero faktorov, stres, zmena životosprávy, pohybová aktivita, ... Začali ste pohlavne žiť, čo má za následok tiež isté zmeny v organizme. Podľa mňa sa nemusíte obávať. Za predpokladu, že ste mali chránený pohlavný styk, tehotenstvo nepredpokladám. Odsledujte si to.

  • Embilia a dlhé silne krvácanie

    , Autor: Stevi89

    Dobrý večer p. Doktor,

    Chcela by som sa opýtať. 20.1.2022 som dostala kovid. 3.2.2021 som skončila na CP kde mi diagnostikovali pľúcnu emboliu. Od tohto dňa som si pichala fraxiparin forte 12dni. Potom som prešla na tabletkovú formu Xanieva 15mg 1-0-1 ….

    Ako mi diagnostikovali pľúcnu emboliu tak som brala 2,5mesiaca Antikoncepciu. Hneď 3.2. som ju vysadila v polovičke užívania. Dostala som za pár dni mensteuaciu. Bola slabá a krátka.

    Moja otázka na vás je tá že 1.3 som dostala znova menštruáciu začala normálne ale na 4den som začala strašne krvácať aj veľké zrazeniny 3-8cm až do dnes. Doktor mi pichol nejakú injekciu v piatok 4.3 a aj dnes 7.3. Stále krvacam. Prosím o radu čo mám robiť ? Čo sa môže stať ? Je to normálne pri Xanieve aby som takto krvácala ? Ako dlho to bude trvať ? Veľmi sa bojím. Že lieky vzhľadom na to že mám emboliu mi nemôže dať, iba injekciu.

    Veľmi pekne ďakujem za vašu radu a pomoc.

    Pekný večer
    Peťa

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, silnejšie krvácanie môže byť spôsobené preparátom Xanirva, ktorý pôsobí tak, že potláča faktor zrážavosti krvi a znižuje náchylnosť na tvorbu krvných zrazenín. Nahromadená krv z maternice sa z pošvy uvoľní a môže vychádzať vo forme krvných zrazenín. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Postupujte podľa odporúčaní ošetrujúcich lekárov.

  • Menstruacne problemy.

    , Autor: daska-2

    Dobrý, ja sa chcem spýtať beriem antikoncepciu vyše troch rokov a vždy som mala krvácanie z vysadenia aj keď som bola chorá, nikdy sa nestalo že by som nemala krvácanie. A v auguste som bola očkovaná 2 dávkou a odvtedy mám problémy, september oktober som mala este normálne no od novembra 2021 som to mala tak že dva krát som krvácala a dva krát nie, neviete čo to mohlo spôsobiť? Bola som z toho zúfala že to bolo takto išla som za mojou doktorkou a spravila mi len vyter a nasla mi minulý mesiac z výterov črevnú baktériu samozrejme som sa preliečila mala som antibiotiká a včera som normálne krvácala len mi bolo neskutočne zle bola to migréna spojená s krvácaním, je to v poriadku že som vracala a že ma bolela a bolo mi tak strašne zle? Neviem či to mohlo spôsobiť to že tie 2 mesiace som nekrvácala, je to možné? A ak by sa to zopakovalo o mesiac tak doktorka mi môže napísať niečo od bolesti? A nemám žiadnu cystu ani nič podobne, ako píšem zmena nastala až keď som sa dala zaočkovať, síce beriem lieky na tlak ale to beriem od septembra tak pochybujem že by to mohlo byť z toho, a ešte otázka teraz vo februári mám ísť na 3tiu dávku očkovania, môžem ísť alebo to mam odložiť? Mňa hlavne zaujímalo prečo mám krvácanie každé 2 mesiace či je to v poriadku. Ďakujem pekne za rady.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie nemusí každý mesiac dôjsť ku krvácaniu z vysadenia, je to pomerne bežné. Naopak, niekedy sa môže vyskytovať špinenie aj počas celého cyklu. Očkovanie môže mať vo všeobecnosti vyplav aj na menštruačný cyklus, takže nevylučujem aj tento vplyv. Odsledujte si to. Podľa mňa sa očkovať môžete nechať. Nevylučujem tiež, že sa u Vás začali prejavovať vedľajšie alebo nežiadúce účinky preparátu hormonálnej antikoncepcie a že bude potrebné zmeniť preparát hormonálnej antikoncepcie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Otázka

    , Autor: Tomto

    Chcem sa ešte opýtať a je možné že som mohla otehotnieť aj keď som mala snim sex guma ostala vo mne a sedela som na nom a chvíľu ho mal vo mne a guma bola tieu vo mne ale neurobil sa… prepáčte za otázky pekný večer

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak sa nedostal ejakulát do pošvy a cez krčok do maternice, ani nedošlo k pretrhnutiu, či poškodeniu kondómu, tehotná nebudete.