Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,213 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Gynekológicke problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň chcem sa spýtať beriem macmiror complex 500 vaginálne kapsuly nakoľko mám črevnú baktériu v pošve beriem to už 4 dní a teraz ma začalo bolieť v podbrušku také kŕčovité bolesti môže to byť z toho zápalu? Po dobrati mám ešte brať gynoflor.Bolesti začali dnes ráno a v noci som sa budila 2 x na malú potrebu. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, E. Coli môže spôsobiť okrem gynekologických ťažkostí aj urologické, teda zápal močových ciest. Spomínané bolesti v podbrušku nemusia byť bolesti maternice, ale bolesti močového mechúra. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vás eventuálne odošle na urológiu.

Podobné otázky

  • Krv v moči po pohlavnom styku

    , Autor: Dea/1

    Dobrý deň. Posledné mesiace ma trápia gynekologické problémy z ktorých som už zufala. Dlhodobo som užívala antikoncepciu Bellara (4 roky) myslela som si že bolesti ako bolesť pri sexe, krv v moci HNEĎ po sexe, opuch,svrbenie a iné, boli spojené s ňou. Antikoncepciu som vysadila a prešli sme s priateľom na inú formu - kondom. Opuch prestal aj bolesť ustúpila, ale pribudla krv v moči hneď po pohlavnom styku. Akonáhle ( skôr ako do 10 minút) idem na wc a mám pálenie pri močení a kalny červený moc. Akonáhle pijem veľa tekutín prejde to samé, do 2 až 3 dni to odznie samé. Stáva sa mi to najmä po mokrom orgazme (neviem či to môže mať nieco s tým spoločne). S priateľom sme pobehali urológiu, no nič nenašli. Jedine mi predpísali antibiotiká. Gynekológ mávol rukou že netuší čo ro je a so smiechom odpovedal že si mám nájsť iného partnera. Dufam, zw od vás takúto odozvu nedostanem. Vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu (pálenie pri močení, krvavý moč po jeho mechanickom podráždení vplyvom pohlavného styku, ako aj únik moču vplyvom orgazmu) sa jedná o urologický problém, pravdepodobne s močovým mechúrom. Predpokladám, že Vám cystoskopia realizovaná nebola, kedy by sa kamerou pozrelo do močového mechúra, či sa nenájde zdroj krvácania, prípadne čo môže stáť za opisovanými ťažkosťami. Takto sa Vám neviem viac objektívne vyjadriť.

  • Mykoza a dojčenie

    , Autor: Vejka182

    Dobrý deň. Chcem Vás poprosiť o radu. Dojčim 9 mesačného synčeka ale problém je v tom že mam gynekologické problémy....svrbenie ... pálenie. V lekárni mi povedali ze krem Canesten mi neodporúčajú pretože by sa muselo dojčenie ukončiť. Tak mi lekárnik dal Rosalgin. Prosím poraďte mi ohľadom krému, Canesten sa naozaj nemôže užívať počas dojčenia keď sa oplikuje len lokalne?
    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, počas aplikácie, či užívania Canesten krému, či vaginálnych tabliet sa má kojenie prerušiť. Canesten Vám však nemusí pomôcť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám realizuje výter z pošvy na kultivačné vyšetrenie a na základe výsledku sa nasadí potrebná liečba a určia potrebné obmedzenia. aj čo sa týka kojenia. Vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom si realizovať môžete. Rovnako tak si môžete realizovať kúru vaginálnymi probiotikami.

  • Gynekologicke zapaly

    , Autor: Becky

    Dobrý deň. Dlhodobo mám gynekologické problémy, bolesti v podbrušku, svrbenie, hlienovitý výtok - niekedy aj s krvou. Podstúpila som dve operácie, zobrali mi oba vajickovody a jeden vajecnik kvoli cyste. Moje problemy vsak pretrvavaju, opakovane sa nakazil aj partner. V poslednej kultivacii bola pozitivna e.coli a stafylococcus aureus. Užívala som už betadine, macmirror, rozne masticky a cipky na kvasinky, nic mi nepomohlo. Uzivam aj lactofeel kazdy druhy den. Preliecili sme sa s partnerom aj na ureaplasmy - 20 dní doxyhexal. Viete mi ešte niečo poradiť? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri pretrvávaní ťažkostí, aj napriek preliečeniu, je vhodné realizovať kontrolné stery na mykoplazmy, ureaplazmy, chlamýdie, ako aj na trichomonas vaginalis. Zopakovať sa môže aj štandardné kultivačné vyšetrenie pošvy. Vaginálnych probiotík je na trhu viacero. Vhodné je užívať vaginálne probiotiká denne, aj dlhodobejšie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologicke problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý mám baktériu E.coli v pošve je normálne že mám bolesti v podbrušku skôr kŕče, je mi na zvracanie občas a že mam hnačky? To liečbe to zmizne? Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hnačky a nevoľnosť s prítomnosťou E.Coli v pošve veľmi nesúvisí. Bolesti v podbrušku, štípanie, či pálenie v pošve sa vyskytovať môžu. Ak však máte tráviace ťažkosti, skôr by som aktuálne bolesti v podbrušku pripisoval tomu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Vhodné je vylúčiť aj infekciu COVID-19, ktorá môže robiť aj Vami popisované ťažkosti. Pri pretrvávaní tráviacich ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára, ktorý Vás eventuálne odošle na gastroenterológiu.

  • Gynekologické problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem, ja sa chcem spýtať beriem pár dní vaginálne čípky gynoflor, ale včera som mala pohlavný styk, priateľ pracuje v Zahraničí a na SR chodí len raz za čas, tak len kvôli tomu viem že asi vtedy by nemal byť pohlavný styk, mohlo to nejako narušiť to užívanie tabliet? Chcem vedieť či je to účinne, a môžem ďalej pokračovať v užívaní? A chcem sa spýtať okrem toho mi dnes moja gynekologička povedala že z výterov zistila že mám črevnú baktériu a treba ju preliecit, ze budem nejaký liek brat od štvrtka teda od zajtra, a môžem brať aj jedno aj druhe potom? Neviem zatiaľ aký liek to bude či antibiotika alebo nejaká masť, len či sa to bude môcť brať naraz teda kombinovať z ďalším liekom, ktorý budem mať, za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak bola zistená prítomnosť E.Coli alebo enterococcus faecalis v pošve, Gynoflor prestaňte užívať, začnite si aplikovať predpísané liečivo a po jeho doužívaní pokračujte v aplikácii Gynofloru.