Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
14,909 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvacanie

    , Autor: Katka 23

    Dobry vecer prajem , chcela by som Vas poprosit. Mam dobru kamaratku , ma 40 rokov , od mladosti ma hormonalny problem , nedostane menstruaciu bez antikoncepcie. V 17 rokov dostala prvy krat aj posledny , odvtedy uziva antikoncepciu. Oznamili jej , ze antikoncepcia ma 3 fazovu , jej nahradza vajecniky abude mat problem z otehotnenim. 23 rokov uziva antikoncepciu , menstruaciu ma tak 3 dni. Len stalo sa jej , ze cely mesiac oktober krvacala- spinila , jej gynekologicka , bola PN a ona nesla zastupujucej , pockala si na svoju. Samozrejme , ze urobila chybu. Krvacala- spinila cely mesiac oktober , potom sa to samo zastavilo a na druhy mesiac november dostala uz normalne menstruaciu. Ku svoje gynekologicke sa dostala az teraz v decembri. Bola vysetrena a gynekologicka povedala , ze je v poriadku. Medzi recou jej ale povedala , ze to mohlo byt z viacerych dovodov prechladnutie , tehotenstvo... Prosim Vas , je mozne , ked ma hormonalne problemy a uziva antikoncepciu , uz dlhe roky aby zostala tehotna ?
    Dakujem Vam.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo málo pravdepodobné. Obvodný gynekológ vie jednoznačne vylúčiť tehotenstvo odberom krvi na beta HCG.

Podobné otázky

  • Čo za tým je..?

    , Autor: Kik@

    Dobrý deň prajem,
    Pred rokom mi praskla cista na vaječníku a mala som tiež aj pleseň v pošve a mala som tie isté problémy ako aj teraz= vždy niekoľko dní po menštruácii krvacam a mam dostatok vytokov, občas slabé bolesti v podbruchu. Krvacanie a vytoky mam aj pravidelne počas plodných dní. Môže ísť znova o cistu?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie počas plodných dní sa môže vyskytovať, jedná sa o ovulačné špinenie, či krvácanie. Čo sa týka výtokov, pošva aj za normálnych okolností produkuje sekrét. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Slabé krvácanie

    , Autor: Timea9

    Dobrý večer, chcela by som vás poprosiť o radu, som po druhom cisárskom reze, ubehlo 8 mesiacov z toho 4 mesiace som kojila. Potom som dostala hneď na to menštruáciu, odvtedy som jeden mesiac menštruáciu mala a jeden nemala. Na kontrole popôrodných steroch mi vyšla cytológia 2-3. Tento týždeň má čakajú opakovane stery po 6. Mesiacov. Lenže medzitým som začala minuly týždeň krvácať, bol to len ružový výtok, na další deň piatok zas nič a v sobotu zas len slabá krv najviac po toalete. Krv je svetlej až červenej farby. Doteraz to trvá a stále je to rovnaka slabá intenzita, bolesť podbrušku, krížov a citlivé prsníky. Tak som včera navštívila svoju gynekologičku, ktorá má vyšetrila a ani na ultrazvuku nevidela žiadny problém . Zobrala mi len stery. Je to už 12 dni a s niečim takým som sa ešte nestretla, vždy som mala silnú menštruáciu. Ďakujem za akúkoľvek radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, menštruačný cyklus môže byť po pôrode, aj u žien, ktoré už nekoja, nepravidelný. Celkom nerozumiem výsledkom cytológie, ale ak ste mali výsledok CIN II.-III, je potrebné zvážiť realizáciu konizácie. Určite je potrebné stery z krčka zopakovať. Príčin špinenia, či krvácania u Vás môže byť viacero, krvácať môžete z pošvy (napríklad pri poranení), z krčka, či z dutiny maternice. Takto bez poznania výsledkov vyšetrení, vaginálneho nálezu, ako aj ostatných informácií, či okolností sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Ak Vám už boli realizované kontrolné onkocytostery z krčka maternice, veľmi dôležitý je výsledok. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý sa vie najobjektívnejšie vyjadriť, v prípade potreby Vás vie odoslať na vyššie pracovisko do nemocničného zariadenia.

  • Ablácia endometria

    , Autor: slakuz

    Dobrý deň prajem. Prosím Vás, chcela by som sa spýtať či sa na SK, a kde, vykonáva ablácia endometria. Mám 47 rokov a velmi silné menštruačné krvacanie v dôsledku veľmi vysokého endometria. Už 3 krát mi bola robená kyretáž, výsledky všetky negatívne, ale na rast endometria kyretáž nemala žaden pozit. vplyv. Môj gyn. ma na hysterektómiu neodporúča, nakoľko fyzickú príčnu na to nevidí, pre možné ostatné následky na kvalitu života ženy po nej. Aký je Váš názor na tento typ zákroku, myslím abláciu. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hoci nepoznám žiadne bližšie informácie, nálezy a okolnosti, do úvahy ešte prichádza zavedenie hormonálneho vnútromaternicového telieska, ktoré by zabraňovalo rastu endometria. Porozprávajte sa o tejto možnosti s Vašim obvodným gynekológom.

  • Ornibel a menštruácia

    , Autor: Mamulienka007

    Dobrý deň. Chcem sa opýtať nikde nevidím ani v pribalovom letáku a ani na internete či má niekto skúsenosť s dlhšim ciklom menštruácie po nasadení ornibel antikoncepčného krúžku. Každá píše , že mala kratšiu menštruáciu ,alebo iba výtok . Ja mám už 7 deň a neviem či to je dobre . Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie, či už tabletkovej alebo vaginálneho krúžku, hlavne v začiatkoch užívania, sa môže vyskytovať krvácanie prakticky aj počas celého cyklu. Nejedná sa však o menštruáciu. Je to pomerne časté, organizmus si musí na dávky hormónov zvyknúť. Malo by sa to postupne upraviť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Špinenie

    , Autor: NikaDurdy

    Dobrý deň,

    Momentálne beriem gynoflor po liečbe premnoženého streptokoka (liečil sa macmirorom). Zobrala som už 6 tabliet a posledné dva dni mám vždy ale len doobeda keď sa mi vylučuje tabletka špinavý ružový až hnedý výtok. Môže to byz nejaké krvácanie z tabliet alebo len ovulácia, ktorá to spôsobuje? Už som v minulosti počas ovulácie aj krvacala a býva zväčša bolestivá. Ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať aj o ovulačné špinenie, prípadne zvyškami Macmiroru. Ružový výtok môže byť však spôsobený aj Gynoflorom. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.