Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,821 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Probiotiká

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor

    Rada by som si upravila mikroflóru v pošve. Brala som viacero probiotík, ale infekcia sa mi po roku vrátila. Je lepšie brať probiotiká perorálne ? Alebo ak máte nejaké recenzie aké probiotiká do pošvy sú podľa Vás najúčinnejšie? ( kojím) Vopred ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, perorálne užívané probiotiká sa do pošvy nedostanú a nemajú žiadny vplyv na pošvovú mikroflóru. Na trhu je viacero preparátov vaginálnych probiotík. Skúste si najprv realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne začnite s apilikáciou vaginálnych probiotík. Je vhodné si kúru vaginálnymi probiotikami realizovať aspoň 3 krát ročne.

Podobné otázky

  • Výtok po pôrode trvajúci už 6 mesiacov

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, pán doktor.
    Som 6 mesiacov po pôrode, dcérka sa narodila v 39tt vyvolaným pôrodom kvôli hepatopatii v tehotenstve. Otehotnela som vďaka IVF kvôli veľmi nízkej hladine AMH vo veku 39 rokov. Už počas tehotenstva som mala výtok, ktorý mi nespôsoboval problémy a pripisovala som ho samotnému tehotenstvu. Po pôrode výtok neprestal, najskôr som ho pripisovala čisteniu maternice a pôrodných ciest, neskôr som myslela, že mi každú chvíľu príde menzes. Ten mi prisiel po cca 5 mesiacoch po pôrode, ale výtok nezmizol. Je hlienovitý ale redší, mierne sfarbený dožlta, nespôsobuje pálenie ani svrbenie, vôbec nič, len je. Neustále musím nosiť intimky, v lete do plaviek tampóny. Skúsila som Gynimun, Silvercaps tablety, minuly týždeň opäť Gynimun. Nič nepomáha… samozrejme, riešila som to so svojou gynekologičkou, ktorá pri kontrole nevidela nič, žiaden zápal ani nič podobné a kultivácia vyšla v poriadku. Odporučila mi preventívne probiotiká, ktoré som už aj predtým užívala. V minulosti (rok 2006) som mala robenú konizaciu krčka a porod mi vyvolávali medikamentozne a aj mechanicky (balónikom). Chcela som sa Vás opýtať, či ste sa s niečim podobným počas svojej praxe stretli, či by bolo vhodné nejaké ďalšie vysetrenie alebo je to bežné a neostava mi nič iné, len sa s tým naučiť žiť? Veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na trhu je viacero vaginálnych probiotík, skúsil by som ešte iné okrem už spomínaných. Ak boli výsledky vaginálnych a USG vyšetrení, ako aj výterov poriadku, nie je potrebná žiadna antibiotická ani antimykotická liečba. Takto je však veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to.

  • Opakovana mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň som 3 mesiace od pôrodu..už dva roky má trápia kvasinkove infekcie cez tehotenstvo som to mala v jednom kuse..a teraz zase ale strašne silné to je už som z toho zúfalá gynekológ vravel že mu mám až v pondelok zavolať kedy má zoberie najprv ma chcel zobrať 20teho ale to som už začala naliehať že naozaj sa to nedá vydržať tak že v pondelok mám zavolať a že uvidíme čo sa dá s tým robiť... Pán doktor ja už nevládzem s týmto žiť veď je to hrozne stále dokola ja to preliecim a znova a už ani mastičky nezaberajú ale tak hrozne to páli a svrbí že sa to nedá... Prosím vás z čoho toto môže byť že sa to stále dokola vracia veď to není už zdravé sex už pomaly nemám lebo vždy keď mám tak to mám zase..

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o bakteriálnu vaginózu. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a aplikujte si v pravidelných intervaloch vaginálne probiotiká. Vhodné bude realizovať aj rozšírené kultivačné vyšetrenie na chlamýdie, mykoplazmy a ureaplazmy. Pri potvrdení infekcie bude potrebné preliečiť aj partnera.

  • Dlhodobe problemy

    , Autor:

    Dobrý deň. Už dlhodobo mám problémy, so svrbením a pobolievaním podbruška a krížov. Liečila som sa už všetkým možným, niečo mi zaberalo, niečo skoro vôbec. Jediné čo mi zabralo na dlhšie bola kúra CANDIVAC-om. Potom som sa ním liečila viac krát ale už nezaberal. Vybrali sme s partnerom aj doxyhexal 20 dní na ureaplasmy. Teraz posledný cyklus som brala gyno pevaryl - ten mi celkom dobre zabral. Po menštruácií sa však problémy vrátili. Divné je, že v kultivácií sa nikdy nepotvrdia kvasinky. Je možné že aj napriek tomu spôsobojú kvasinky môj problém? Ani výtok nemám klasický kvasinkový, je skôr hustý, hlienovitej konzistecie a priesvitný - niekedy s krvou, hlavne po ms. Teraz som zase vybrala 4 tablety canestenu + používam mastičku imacort a dnes sa už cítim oveľa lepšie.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je možné, že sa u Vás jedná o bakteriálnu vaginózu. Opakovaným a častým užívaním systémových antibiotík, či vaginálnych preparátov dochádza k narušeniu prirodzenej vaginálnej mikroflóry. Skúste si realizovať pravidelné kúry vaginálnymi probiotikami na podporu vaginálnej mikroflóry. Vhodné sú aj kontrolné rozšírené kultivačné vyšetrenia na chlamýdie, mykoplazmy a ureapalzmy.

  • Canesten 1 deň

    , Autor: Michaelaa....

    Dobrý deň, pred pár týždňami som dostala mykózu. V lekárni mi na to odporučili tabletku Canesten 1 deň. Keďže som medzitým dostala menštruáciu, tabletku som si dala až po jej skončení. Už prešli 3 dni od užitia, nepociťujem svrbenie ani pálenie ale mám hustý hrudkovitý výtok. Chcem sa opýtať, či je to po tejto tabletke normálne alebo sa mi mykóza nevyliečila, ba možno aj zhoršila? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, biely až bieložltý hustý hrudkovitý fluór je typický pre kandidózu. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia zhodnotí nález a určí ďalší postup. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Vhodná je aj kúra vaginálnymi probiotikami.

  • Entizol a Gynazol

    , Autor:

    Dobrý deň, môžem mať počas perorálneho brania Entizolu vodnatý výtok(konzistencia moču, ovulácia vylúčená) ? Mierny zápach, bezfarebný. Dala som si včera večer aj krém Gynazol. Je to normálne tým že sa čistím alebo to niečo iné signalizuje?
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, výtok máte pravdepodobne z Gynazolu. Odsledujte si to. Po skončení liečby odporúčam realizovať aj kúru vaginálnymi probiotikami.