Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,380 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • svrbenie

    , Autor:

    dobrý den,pán doktor...mám 3 roky neskutočné svrbenie velkých pyskov,také ze ma to az kazdu noc budi...z gynekologickeho hladiska som vraj ok,všetko mám v poriadku...som zufala.neviem co mám robit..dakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto je veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Môže sa jednať o alergiu na spodné prádlo, o ochorenie lichen, o vaginózu, ... Ak Váš obvodný gynekológ minul všetky možnosti, je vhodné Vás odoslať na Vyššie pracovisko.

Podobné otázky

  • Pálenie po pohlavnom styku

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Môj partner mal ešte v decembri obojstranný zápal ucha,bral rôzne antibiotiká.Preslo mu to na zápal nervu v krčnej chrbtici cca v januári dostal lieky od bolesti a tu nastal asi náš problém.Mali sme nechránený pohlavný styk ( sme spolu už veľa rokov) a zhruba 2-3 dni nato sa mu objavili pupienky na penise,mal ho červený, citlivý.Dala som mu moju masticku clotrimazolum a pomohla mu. Ja som mala problém že hneď po styku má nepríjemne pálilo v pošve.Na ďalší deň mne už nič nebolo.Vytok,svrbenie, pálenie nemám až do chvíle kým zas nemáme styk. S ochrannou nie je problém ak bez ochrany tak ja tesne po styku pálenie a partner má na ďalší deň zas červený a citlivý penis. Skúsili sme byť zhruba 3 týždne bez styku a vtedy samozrejme žiadny problém.
    Na preventívnej prehliadke som bola v októbri 2020.
    Čo to môže byť? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj keď nemáte potvrdenú mykózu, či zápal, môže sa u Vás jednať o vaginózu. Vplyvom antibiotík môže mať partner oslabenú imunitu a táto kombinácia môže spôsobovať dané ťažkosti. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká. Partnerovi odporúčam rovnako užívanie probiotík a vitamínov. Po pohlavnom styku realizujte toaletu.

  • Svrbenie prsníka pred menštruáciou

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor,
    mám deň alebo dva pred menštruáciou a už asi týzdeň pociťujem jemnú bolesť a tlak v prsníkoch, čo sa u mňa pri niektorých cykloch objavuje, ale zároveň na pravom prsníku z boku pociťujem jemné svrbenie, nič výrazné alebo extra nepríjemné. Nie je to pod prsníkom. Bradavky ma nesvrbia. Miesto nie je začervenané, zapálené ani tvrdé. Nenahmatala som si žiadnu hrčku. Keď sa tam trocha poškriabem, tak mám pocit, akoby som videla jemné začervenania, okrúhle ako vyrážka, ale je to ťažko rozoznať. Keď sa pokožka upokojí, tak tam v podstate nič nevidím. Stalo sa mi to už druhýkrát, ale nepamätám si, či to bolo pred menštruáciou. Po sprchovaní si to natieram bežným telovým mliekom. Svrbenie nepociťujem počas celého dňa, ale niekoľkokrát za deň si to uvedomím. Vo štvrtok ma čaká usg prsníkov. Ak by tam bol nejaký problém, bude to na usg vidieť? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, prsníky zvyknú byť pred menštruáciou citlivejšie. Svrbenie môžu spôsobovať aj potničky. Spomeňte to pri USG vyšetrení prsníkov.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa na Vás obrátiť s mojim problémom. Nedávno som mala zápal močových ciest, čo viedlo k menštruácii 4x do mesiaca. Moja gynekologička mi dala antibiotiká ktoré som užívala týždeň. Neskôr som dostala další zápal, vag. mykózu, ktorú mávam z antibiotík často. Kúpila som si v lekarni canesten kombi, tabletu som užila a používam aj krém. Už som nepociťovala žiadne bolesti svrbenie alebo pálenie, s priateľom sme teda mali pohlavný styk keďže som si myslela že je všetko už v poriadku. Na druhý deň som spozorovala oranžový výtok, dnes mierne krvácanie. Menštruáciu mám mať až o približne dva týždne. Začínam mať obavy, ked som bola na vyšetrení u svojej gynekologičky robila sono a všetko bolo v poriadku len mi zistila ten zápal močových ciest. Myslite že to môže byť niečo vážnejšie? Mám strach že to môže byť niečo s krčkom maternice. Vopred ďakujem pekne za odpoved a radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík sa u Vás mohla vyvinúť vaginóza. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká a odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkosti navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Streptokok

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Pisala som už svoj problém. Pálenie, svrbenie atď.
    Prišli výsledky z pošvoveho steru. Bolo mi povedané že mám Streptokoka a vybrať si antibiotiká z lekárne +nejaké probiotiká (nič viac). Antibiotiká Unasyn 375mg.
    Mám 2 otázky.
    1. Aké probiotiká? Je ich mnoho, tablety, čapiky, gel?
    2. Účinnosť antikoncepcie Belara a týchto antibiotík?
    Po prípade na čo si dať pozor. Ďakujem veľmi pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v lekárni máte na výber viacero probiotík, či už orálnych, alebo vaginálnych. Je vhodné užívať aj klasické aj vaginálne probiotiká. V zásade všetky majú obdobné zloženie, v lekárni Vám určite poradia. Unasyn príliš neznižuje účinnosť hormonálnej antikoncepcie, má hlavne vplyv na iné lieky. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Ureaplasma

    , Autor:

    Dobrý deň. Už som vám písala ohľadom mojich problémov ale v skratke mam uz 2 roky takmer neustale bolesti v podbrušku, krížoch, výtok, svrbenie... pred rokom som podstupila operaciu, kde mi odstranili cystu a jeden vajickovod. Teraz po dvoch rokoch som sa dopracovala k diagnoze - ureaplasma urealyticum ktora mi pravdepodobne robi tieto problemy, pretoze vsetky ostatne kultivacie boli v poriadku. Dostali sme s partnerom na 10 dni dalacin 300 3x denne... kedze priatel ich zle znasal boli mu zmenene na azitromycin. Ja som uz 10 dni vybrala ale problemy pretrvavaju - mozno su trošku miernejšie. Ostali mi ešte priatelove nedobrate atb dalacin tak som si ich dala este aj dnes na 11 den... neviem ale ci to ma este nejaky vyznam, ci si len zbytocne nezatazujem organizmus. Aky je vas nazor? Je potrebne zmenit atb? Mala by som znovu navstvit gynekologa alebo mam skusit este pockat? Uzivam aj probiotika - celkove a aj lokalne - lactofeel.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, užívaním antibiotík sa môže prehlbovať vaginóza, ktorá môže spôsobovať aj spomínané ťažkosti. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, ani nález operačný nález, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Ak pociťujete ťažkosti naďalej, navštívte Vášho obvodného gynekológa.