Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,700 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý večer,už 2 roky užívam antikoncepciu a však mám problém s výtokom,minulý rok mi boli brané aj stery ale všetko bolo ok,nič ma nepáli a ani ma nič nesvrbí,občas cítim kyslosť,môže sa jednať o to že je to len zvýšená produkcia hlienu pri braní antikoncepcie? vopred ďakujem za vašu odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, môže sa jednať iba o zvýšenú produkciu vaginálneho sekrétu, ale môže sa jednať aj o vaginózu. Ak nemáte žiadne ťažkosti, odsledujte si to. Môžete si skúsiť realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a odporúčam aj užívanie vaginálnych probiotík.

Podobné otázky

  • Mykoza

    , Autor:

    Dobrý deň, pred 3 dňami mi začalo svrbenie, zo začiatku zo mňa šiel biely tuhý výtok, teraz keď som si tam dala prst tak tam boli malé hrudky. Asi pred týždňom som bola u lekára na preventívnej a zmeral mi ph ktoré bolo mierne zvýšené (5.0) a bolo zvýšené pravdepodobne zo stresu a z veľkého pojedania sladkého. Za pár dní mám dostať menštruáciu a u lekára nie je voľný termín. Moja otázka je, či za predpokladu týchto príznakov sa môže jednať o bakerialnu vaginózu alebo kvasinkovú infekciu? Výtok nejak nepachne po rybách ale je taký kyslastý. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa u Vás jedná skôr o kandidózu. Skúste obmedziť sladké. Počas menštruácie nemá zmysel nasadzovať vaginálnu liečbu. Ak však ešte nemáte menštruáciu, môžete užiť voľnopredajné preparáty, napríklad Canesten. Po skončení menštruácie pri pretrvávaní ťažkostí bude nutné navštíviť obvodného gynekológa a nasadiť liečbu. Odporúčam si pravidelne realizovať kúry vaginálnymi probiotikami.

  • Krvavý výtok

    , Autor:

    Dobrý deň už dlhšie užívam antikoncepciu belara,o týždeň mám dosťať menzes,a teraz mám už 4 deň krvavý výtok,môže isť o problém s antikoncepciou? ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu ako takú, ale o krvácanie z vysadenia. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže špinenie vyskytovať prakticky počas celého cyklu. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Mykóza?

    , Autor:

    Dobrý deň, pár dní mám taký krémový hustý výtok, sem tam cítim nejaké podráždenie, bola som na vyšetrení a všetko že je okay len že mám mierne zvýšené ph (5.0 mám dojem) . Poslednou dobou som jedla veľa sladkého zo stresu. Môže to spôsobovať nejaký diskomfort s hustým výtokom alebo sa jedná o mykózu? Lekár mi odporučil zakúpiť si Fermalac. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, konzumácia sladkého zlepšuje podmienky pre rozvoj mykotického ochorenia. Pošva však aj za normálnych okolností produkuje sekrét, ten však žene nerobí ťažkosti. Ak boli výsledky negatívne, nemusí sa u Vás jednať priamo o mykózu, ale nevylučujem rozvoj vaginózy. Môžete si skúsiť realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a veľmi vhodná je aplikácia vaginálnych probiotík v pravidelných kúrach, ako Vám aj bolo doporučené.

  • Výtok a zápal

    , Autor: MajaN84

    Som dojčiaca žena ma trápi vaginálny zápal, kde moja lekárka predpisuje len liek macmiror alebo antibiotika zinat 500,o ktorom vie, že nepomáha, ale podľa jej slov dojčím, tak to inak liečiť nemôže. Mam bolesti celého tela, puchnu mi kĺby a už vyše rok mam výtok, pôrodom sa všetko zhoršilo. Som kvôli autoimunitnemu ochoreniu sledovaná na endokrinológii, zatiaľ bez liečby, hodnoty sú vždy len hraničné. Syn má 15 mesiacov a chcem ho naďalej dojčiť. Naposledy som mala znova Gardnerella vaginalis, Mycoplasma hominis a Ureaplasma sp. Bola som aj na urogynekologii kde ma poslali znova k mojej gynekologičke keďže podľa urogyn. Sumamed 500 a macmiror nevyliecia ureoplazmu a mykoplaznu.Lekarka kí znova dala macmiror a na tie plazmy bude výter robiť až o 2 mesiace keďže až vtedy bude iste ci to ešte mam. Naozaj je nemožné vyliečiť vytok a zápal v pošve keď dojčím? Už vyše roka mam bolesti a výtok. Musím prestať dojčiť alebo amma zmeniť lekára? Probiotika beriem pravidelne už pár mesiacov orálne a aj vagínalne. Veľmi pekne ďakujem za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúsil by som liečbu tetracyklínmi. Najčastejšie sa používa doxycyklín. Vaginálne probiotiká si aplikujte naďalej, pri liečbe tabletkovými antibiotikami užívajte aj klasické probiotiká. Zastavenie, či prerušenie dojčenia po 15 mesiacoch by som nevidel tragicky. Ak bude prevyšovať, prínos

  • Mykóza kvasinky

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Poposila by som Vás o velmi cennú radu keďže som už velmi zúfalá. Mám 29rokov. A dlhé roky bojujem z opakovanými mykózami ktoré sa mi nonstop vracajú naspeť a ničia mi tým moj sexuálny život. Ktorý nemám skoro vôvec. Zdá sa mi že mám mykózu stále. Vačsinou keď mi lekár zobere kultiváciu mám veľmi premnožené kvasinky. Niekedy kombinácia kvasinky aj baktérie. Lieky ktoré mi gynekológ predpíše mi iba utlmia ale vôbec nevyliečia. Ťažkosti ktoré ma trápia sú pálenie, svrbenie, biely hrudkovitý výtok, ale aj suchosť z vonku takže mám to vždy podráždené a mám pocit že sa musím stále natierať. Ťažkosti po dobratí liekov mám za pár dní zase naspeť. Už naozaj neviem čo mám robiť. Už som skúsila asi všetko čo sa dá. Výplachy, krémy, vaginálne probiotiká, antibiotiká aj antimykotiká. Je mi to trápne chodiť naozaj každý mesiac gynekológovi pretože ma naozaj tak často tie mykózy mám. Lieky ktoré som naposledy užívala sú vačsinou tak 1mesiac odstup medzi užívaniami: Mycomax, Gynazol, Gyno-Pevaryl, Bactroban, Flucosandoz, Macmiror guločky aj krém. Ale aj z lekárne: Lactofloor, Canesten, Gyntima vag.probiotika, Gynimun vag. probiotika. Viac krát som si prešla liečbou z Wobenzymom na dlhšiu dobu napr na 2mesiace 3x5 tabliet. Ale bez výsledku. Aj liečbou Candivac.A to sú iba niektoré z liekov ktoré som užívala.
    Mala som aj baktériu ureaplazmu ktorá je preliečená antibiotikami Doxyhexal. Pri ďalšej kontrole som ju už nemala.
    Som po chirurgickom zákroku február 2020
    Periuretrálna cysta 7x10mm s homogénnou echoštruktúrou v oblasti vonkajšieho ústia uretry cystická rezistencia volne pohyblivá. Pri chirurgickom zákroku bola iba vypustená a rozbor cysty mi nedali.
    Keď som si čitala na internete o kvasinkách.
    Našla som či nemám skúsiť protikvasinkovú diétu a vynechať múku, cukor, mlieko. Alebo k akému lekárovi ísť dermatovenerologovi alebo gastroenterologovi? Či mi tam neporadia z kvasinkami aj otom čo môžem a nemôžem jesť aby sa mi to stále nevracalo naspeť. Poprosím vás čo by som mala alebo nemala užívať aké lieky?
    Chcela by som vas poprosiť ako mám ďalej postupovať. Za vaše rady vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zmena stravy má vplyv na kvasinkové ochorenia. Spomínanú diétu dodržiavať môžete, môže Vám to pomôcť. Nevylučujem tiež, že sa u Vás vyskytuje porucha imunity. Pri užívaní takého množstva prípravkov a preparátov, aj napriek užívaniu vaginálnych probiotík, sa v kombinácii s imunitným deficitom mohla rozvinúť vaginóza. Dermatológ Vám môže predpísať prerparáty, ktoré si môžete aplikovať zvonku, príčinu problému a gynekologické ťažkosti to však nevyrieši. Vyhľadal by som skôr imunológa a skontroloval, či nie je problém práve tam. Vaginálne probiotiká môžete užívať naďalej, najlepšie v kúrach. Dôležité je aj vyšetrenie moču, či sa nejedná o skrytú bezpríznakovú uroinfekciu, ktorá by mohla narušiť vaginálnu mikroflóru a napomôcť rozvoju infekcie.