Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Opakované problémy(zápaly/infekcie?)

    , Autor:

    Dobrý deň, asi pred rokom som dostala pálenie v pošve pri močení, abnomálny výtok a taktiež bolavé zapálené vyrážky vo velkom počte, čo však jasne nebolo akné. Verdikt bol kvasinková infekcia, a na tie vyrážky mi povedali že to nieje herpes ale zapálené folikuly..(Neviem presne čo to je a ako je možne že sa mi to neustále vyhadzuje.)Dostala som medikáciu aj orálne aj vaginálne antib. Tiež fungicidin,flucinar a na tie vyrazky wartec na ich vypálenie, vag.probiotiká a ešte premasťujúci krém. Na chvíľu zlepšenie a potom sa to vrátilo. Naposledy mi ešte bol odporučený aj Wobenzym vo velkych davkach poctivo som ho užívala asi skoro 3 týždne a potom som prestala lebo to bolo fakt vela(asi 5x3?) Stále sa to vracia, liečim to chvílku je faj a zase. Obmedzuje ma to aj v pohlavnom styku, tak som to zobrala aj ako skúšku že či by to pomohlo. Nie, či mám či nie stav je rovnaký, dokonca sa mi stáva že vždy to príde po menštruácii, neviem či je pošva tak citlivá že ju vložky a všetko podráždia a preto nastane zhoršenie..Tiež som skúsila sa umývať len čistovou vodou, bez zmeny. Jediné čo sa asi zmenilo za pol roka že tie zapálené vyrážky sa vyhodia len zriedka ale stále na tých miestach kde zvykli byť, tak pri zhoršeni pociťujem pálenie a svrbenie presne ako keď tie vyrážky začínajú, tie miesta sú ako vyšúchané a objavuje sa to z ničoho nič. Ale vyrážka sa tam neobjaví. Vracia sa to asi každý mesiac začína to pálením pri močení a tatiež zvonku až také svrbivé pálenie a o deň/dva už začne hrudkovitý žlto-zelený výtok so zápachom. Používam výplachy a taktiež vag.probiotiká tie si dávam tak pár dní kým necítim úľavu. Tiež ma niekedy z ničoho nič začnú bolieť pysky na dotyk ale len jedna strana. Teraz skúšam užívať aj orálne ženské probiotiká. Momentálne sa nemôžem dostaviť ku gyn. tak sa chcem spýtať či neviete čo by to mohlo byť a prečo sa to stále vracia. Taktiež mi ešte ostal wobenzym mám ho doužívať? A ohladne vag. probiotík som skúšala ich užívať dlhodobejšie naposledy to bolo asi vyše týždňa a potom som ich vyssdila kvôli zápachu kt.spôsobujú ale chcela by som si zasa nasadiť takuto liečbu ale ozaj na dlhšie. Mám a môžem to skúsiť napr. mesiac vkuse a vysaditť len počas menštruácie? Mohlo by to môjmu stavu pomôcť? Aké testy s vyšetrenia by po prípade boli potrebné? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ešte by som vylúčil chlamýdiovú a ureaplazmovú infekciu, ktorá môže spôsobovať podobné ťažkosti. Nutné je potom preliečiť aj partnera. Užívaním veľkého množstva antibiotík dochádza k porušeniu vaginálnej mikroflóry a vzniká vaginóza. Dôležité je aj kultivačné vyšetrenie moča, či pôvod ťažkostí nie je práve tam. Vaginálne výplachy, ako aj vaginálne probiotiká užívajte naďalej, týždeň je však krátka doba. Realizujú sa aj niekoľko týždenné kúry. Samozrejme počas menštruácie sa liečba vynechá. Wobenzym môžete užívať naďalej. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie ani okolnosti, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť.