Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,822 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Problemy

    , Autor:

    Ahojte chcela by som sa opýtať či ma niekto skúsenosť z : tri dni mi meškala menstrucia strašne ma.bolieva hlava menstrucia skončila a už druhý deň mi je zle od žalúdka nedokážem poriadne nič zjesť som stále unavená náladova to ja nezvyknem biť.Chodievam viac na wc aj cikat a ešte ma začalo preháňať

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemusí sa jednať o gynekologický problém. Na menštruačný cyklus má vplyv viacero faktorov, môže sa jednať aj o infekčné, bakteriálne, či vírusové ochorenie. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí kontaktujte Vášho obvodného lekára.

Podobné otázky

  • Krvácanie a problémy po kyretazi

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa opýtať som 4 deň po kyretazi ( z dôvodu dlhého silného krvácania), a stále dosť silno krvacam , je to normálne po kyrete? Taktiež ma začali bolieť prsia a strašne páliť zaha ( pred tým som takéto potreby nemala) Na kontrolu mám ísť do 2 týždňov od vykonania kyretu. Je tento stav normálny alebo treba ísť k dr skôr ako tie dva týždne. Bolesti brucha ani vaječníkov nemam

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie by malo trvať do týždňa. Intenzita by mala byť charakteru menštruácie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, prípadne zdravotnícke zariadenie, kde bol výkon realizovaný.

  • Krvacanie mimo cyklus

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať, nedávno som zmenila HAK (momentálne užívam Zoelly) a menstruacia mi meškala mesiac, neskôr som cielene menštruáciu oddialila kvôli dovolenke. Menštruáciu som dostala pri užívaní placebo tabliet a trvala približne 7 dní, potom som pár dní špinila. Nedávno sme mali s priateľom pohlavný styk počas ktorého nastalo silné krvácanie. Odvtedy trochu špiním a dnes som mala mierne krvácanie s miernymi bolesťami v podbrušku. Menštruacia mi pritom skončila len pred 10 dňami. Môže to byť zo zmeny HAK, po prípade tým, že som nemala menštruáciu 2 mesiace? Už pol roka mám problémy s krvácaním mimo cyklu z HAK, bola som aj na vyšetreniach a moja gynekologička mi vždy povedala že je všetko v poriadku, dokonca som bola v auguste na ročnej prehliadke a vždy bolo všetko ok. Prosím o radu, začínam byť naozaj znepokojená keď moje problémy trvajú tak dlho.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, či krvácanie mimo cyklu môže vyskytovať. Samozrejme, pri zmene preparátov sa môžu takéto ťažkosti vyskytovať, organizmus si musí zvyknúť. Ak však vedľajšie, či nežiadúce účinky prevýšia očakávaný pozitívny účinok, je vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie.

  • Výtok po pôrode trvajúci už 6 mesiacov

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, pán doktor.
    Som 6 mesiacov po pôrode, dcérka sa narodila v 39tt vyvolaným pôrodom kvôli hepatopatii v tehotenstve. Otehotnela som vďaka IVF kvôli veľmi nízkej hladine AMH vo veku 39 rokov. Už počas tehotenstva som mala výtok, ktorý mi nespôsoboval problémy a pripisovala som ho samotnému tehotenstvu. Po pôrode výtok neprestal, najskôr som ho pripisovala čisteniu maternice a pôrodných ciest, neskôr som myslela, že mi každú chvíľu príde menzes. Ten mi prisiel po cca 5 mesiacoch po pôrode, ale výtok nezmizol. Je hlienovitý ale redší, mierne sfarbený dožlta, nespôsobuje pálenie ani svrbenie, vôbec nič, len je. Neustále musím nosiť intimky, v lete do plaviek tampóny. Skúsila som Gynimun, Silvercaps tablety, minuly týždeň opäť Gynimun. Nič nepomáha… samozrejme, riešila som to so svojou gynekologičkou, ktorá pri kontrole nevidela nič, žiaden zápal ani nič podobné a kultivácia vyšla v poriadku. Odporučila mi preventívne probiotiká, ktoré som už aj predtým užívala. V minulosti (rok 2006) som mala robenú konizaciu krčka a porod mi vyvolávali medikamentozne a aj mechanicky (balónikom). Chcela som sa Vás opýtať, či ste sa s niečim podobným počas svojej praxe stretli, či by bolo vhodné nejaké ďalšie vysetrenie alebo je to bežné a neostava mi nič iné, len sa s tým naučiť žiť? Veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na trhu je viacero vaginálnych probiotík, skúsil by som ešte iné okrem už spomínaných. Ak boli výsledky vaginálnych a USG vyšetrení, ako aj výterov poriadku, nie je potrebná žiadna antibiotická ani antimykotická liečba. Takto je však veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to.

  • Bolesť v podbrušku, vyrážky a svrbenie

    , Autor:

    Dobrý deň, mám opakovane ten istý problém. Približne na 17-20 deň cyklu mám silné bolesti v podbrušku (rovnako ako pri ovulácii, ktorú ale zvyknem mať normálne na cca 14. DC). Deň na to bolesť postupne ustáva, ale začnem mať silnejší výtok (bez sfarbenia a zápachu) a pridá sa svrbenie a malé pysky a okolie je posiate malými červenými bodkami a niekedy cítim aj mierny opuch. Ten priebeh je stále presne taký istý, tak keď pocítim tú silnú bolesť a je to pár dní po ovulácii, už viem čo ma čaká. Stáva sa mi to aj 3-4 krát do roka. Bola som s tým problémom párkrát u gynekológa, ale v podstate mi nijak nepomôže. Výter je vždy v poriadku, sono tiež a jemu to pripadá len ako silná ovulácia. No mne je to veľmi nepríjemné, lieky na mykózu nezaberajú a väčšinou sa to vyrieši až tým, že dostanem menštruáciu, tak to počas nej zmizne. Z čoho to podľa Vás môže byť? Aké vyšetrenie by som mohla ešte absolvovať? A je možné že to je z ovulácie? Alebo je možné, že mám občas ovuláciu dvakrát počas jedného cyklu a vtedy sa objavia tie problémy? Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, podľa opisu je pravdepodobné, že ťažkosti sú spôsobené hormonálnymi výkyvmi, ktoré majú kožný prejav. Zaujímavé je, že sa to u Vás vyskytuje sporadicky. Ovulačný a menštruačný cyklus sú dva samostatné cykly, ktoré na seba nadväzujú. Môže sa však stať, že prejdú dva ovulačné cykly počas jedného menštruačného, je to málo pravdepodobné, ale vylúčiť sa to nedá. Skúsiť môžete aplikáciu voľnopredajných intímnych gélov, či krémov. Za úvahu by mohlo stáť užívanie hormonálnej antikoncepcie.

  • Gynekkologické problémy

    , Autor: Daska

    Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať moja gynekologička mi predpísala vaginálny krém Dalacin v 2 % môžem si ho dávať aj keď mám svoje dni? Alebo až keď mi skonči menštruácia? A v mojich výsledkoch sa objavila Gardnerella,Candida,Streptococcus je to nejaký zapáľ? Ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, máte v pošve infekciu. V prípade, že máte pozitívny nález Gardnerelly, bude potrebné preliečenie Entizolom. V prípade kandidózy zase bude potrebné aplikovať vaginálne antimykotiká. Počas menštruácie však vaginálna liečba nemá zmysel, vonkajšie rodidlá si však natierať môžete, ak máte ťažkosti so svrbením zvonku. Pri nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa, postupujte podľa jeho odporúčaní.