Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,700 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • MS

    , Autor:

    Dobrý večer prajem
    Mala by som jednú otázku
    Mám pravidelnu MS hormonálne problémy som mala v minulosti (2017rok cca)ale nebolo to až také vážne bola mi nasadená antikoncepcia ale nakoľko mi nerobila dobre tak som ju vysadila. Môj problém momentálne je že špiním 2dni s priateľom máme nechranený sex stále. Do menzesu mi ostavajú 4dni nikdy predtým som to nemala žeby som špinila a tak neviem či to môže byť aj začinajúce tehotenstvo tehotensky test totižto je negatívny zatiaľ
    Príznaky mám skôr len to že mam citlivé prsníky (ale to mam aj pred MS) a bolia ma kríže skôr iba na jednej strane tak ako keby tlak a trošku podbrúško inak nič iné tak sa chcem opýtať čo by to mohlo byť samozrejme pôjdem aj k doktorovi osobne ale chcem ešte počkať či sa dostaví menzes alebo nie
    Ďakujem vopred za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak mávate nechránený pohlavný styk, tehotenstvo sa vylúčiť nedá. Odsledujte si to. Pri meškaní menštruácie 14 dní si realizujte tehotenský test. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Vynechaná menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať....už druhý mesiac užívam novú antikoncepciu Dienorette...predtým som užívala inú a momentálne som v tej 7 dnovej pauze..... poslednú tabletku som vzala v piatok....tak ako stále v pondelok nad ránom som dostala MS.... takú slabšiu ako stále na začiatku no trvala len jeden deň.....dnes je utorok a ja som už celý deň čistá....vôbec nič....preto by ma zaujímalo či to je poriadku.... poprípade sa to ešte rozbehne....alebo mám navštíviť svojho lekára???? Ďakujem Nováková

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, počas užívania hormonálne antikoncepcie môže byť krvácanie z vysadenia počas sedemdňovej pauzy iba vo forme aj jednodňového špinenia, či krvácania. Je to pomerne bežné. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Môže ísť o tehotenstvo?

    , Autor:

    Dobrý večer,
    Chcela by som Vas poprosiť o radu. Trpím PCOS (menzes mam kazdé 2-3 mesiace). Na poslednej prehliadke u gynekologa mi zrovna dorastal folikul. S manzelom sme skúsili šťastie, ALE.... dnes mám 13-ty deň od ovulácie. Už vyše týždňa mám citlivé prsia a bradavky (pomaly sa ich nemožno dotknúť). Posledné 2-3 dni ma bolí podbruško (kŕče, tupá bolesť až idem do predklonu). Dnes (na 13-sty deň) som si robila tehotenský test, ktorý vyšiel negatívny. Neviem si dať rady čo sa môže diať. Okrem tých pŕs a bolestí nemám žiadny iný príznak.
    Viete mi skúsiť poradiť čo sa môže diať?
    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať aj o PMS. Vylúčiť tehotenstvo sa však za daných okolností nedá. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pre zistenie príčiny ťažkostí, prípadne pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hlien

    , Autor:

    Dobrý večer. Vyše pred týždňom som mala potvrdenú ovuláciu (aj sme sa s priateľom snažili). Bolo všetko v poriadku a teraz mám 5 dní do menštruácie už mám aj PMS ako kŕče v podbrušku no môj hlien je iný. Vždy mám pred menštruáciou lepkavý biely hlien ale teraz je ťahavý ako počas ovulácie teda ako keby plodný hlien. S čím to môže súvisieť? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero, Dôležité je snažiť sa počas celého menštruačného cyklu, okrem času menštruácie, aspoň 2 - 3 krát týždenne. Odsledujte si to. Pri meškaní menštruácie 14 dní si realizujte tehotenský test. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Spinenie po ovulacii

    , Autor: Michaela

    Dobrý deň, chcem sa vás opýtať- keďže sa mi tomstalo po prvý krát. V sobotu som mala prvý krát silne ovulacne bolesti a pichanie na ľavom vajecniku, ktoré po pár hodinách prestalo. V ten večer mi vyšiel pozitívny ovulacny test.. snažíme sa o babo.. v pondelok podvečer som začala mat hnedé spinenie, ktoré pretrváva. Je to normlane alebo mám ísť ku gynekológovi? Nikdy sa mi ešte nestalo žeby som mala takú intenzívnu ovulaciu a ani spinenie.. ďakujem :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Čo sa týka ovulačného krvácania, či špinenia, to môže trvať 2 - 3 dni. Odsledujte si to. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.