Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,969 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • vyter

    , Autor:

    Dobrý deň,v piatok večer som si urobila výplach rosalginom. V pondelok mi lekárka brala výter z pošvy. Mohol byť výsledok skreslený?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak aj je prítomná vaginálna infekcia, jedenkrát vykonaný vaginalny výplach môže skresliť do istej miery výsledok, úplne ho však neovplyvní. Dobudúcna však odporúčam pred plánovaným gynekologických vyšetrením s výterom, aspoň týžden, vyhnúť sa aplikácii vaginálnych liečiv, alebo ak tak urobíte, o tom informovať obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Suchosť pošvy

    , Autor: Iveta

    Pán dokktor, prechadzam menopauzou a mam problem so suchosťou pošvovej sliznice, niekedy uplne bez vytoku.Niekedy po styku pozorujem jemny naružovely vytok, ktorý trva chviľku, akokeby nejake podraždenie. Vytery, cytologia su v poriadku.Lekar mi povedal, že môže to byť z toho, že sliznica pošvy atrofuje a su tam krehke cievky, ktoré môžu zakrvacať. Aj tak mam z toho strach. Čitala som o geloch, ktoré ženam pomahaju pri tomto probleme, ako Vagisan, Hydrofemin, Lactoffel. Ktorý by ste mi odporučali? Može tento moj problem sposobovať atrofia sliznice?Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, atrofia sliznice môže spôsobovať spomínané ťažkosti. Vyskúšať môžete ktorýkoľvek zo spomínaných gélov, nemám konkrétne skúsenosti ani s jedným.

  • Pálenie

    , Autor:

    Dobrý deň, som pár dní po menštruácii a začala som používať jennamazol pretože po použití kondómu som znova začala mať mykózu. Večer som si dala prvú dávku a kúsok ma to začalo páliť, ale aby som to uviedla na pravú mieru, pred ms som mala pálenie a po skončení ms som nepociťovala žiadne pálenie ale pri styku to pálilo. Tak som užila jednu dávku Jennamazolu a to pálenie mohlo spôsobiť len nejakú reakciu a mala by som pokračovať v liečbe? Pretože pociťujem pálenie z vonku, pretože som ten krém naniesla aj po vonkajších rodidlách. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálnu infekciu nemá zmysel liečiť počas menštruácie, preto ak ťažkosti pretrvávajú aj po jej skončení, odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení a výteru z pošvy nasadí potrebnú liečbu. Ak sa ťažkosti po použití kondómu vyskytovali aj v minulosti, je tiež potrebné vylúčiť alergiu na latex, pretože pálenie nemusí byť iba príznakom infekcie, ale aj alergickej reakcie steny pošvy a vstupu do pošvy.

  • Zápal

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor .
    Asi 3 dni po novom roku sa mi pri pošve spravil taký ako vred len to bolo napuchnute a bolelo bola som s tým aj u doktorky (len nie u svojej keďže môj doktor je PN a aj zastupujúci vtedy bol )dala mi na to masticku do vnútra aj z vonka po doučovaní asi 9 dni nato má začalo svrbiet a páliť (rezať ) v pošve keďže môj gynekológ neordinu kvôli ochoreniu a zastupujúci je len na objednávku tak som isla do lekárne kde mi poradili masticku a tabletky idelin beliema po doučovaní to prestalo na pár dni no znovu sa to objavilo . Svrbenie už nemám ale skôr pálenie a rezanie ako keby a keď som si dnes dala tabletku zo spodu už ako keby som bola aj napuchnuta a mám to aj začervenané a momentálne som aj dostala menzes viete mi poradiť čoby zabralo aspoň do pondelka kým sa dostanem už svojmu gynekológovi ? Počas Silvestra sme boli vo vírivke mohlo mi niečo tam uškodiť ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas menštruácie sa vaginálne infekcie liečiť nedajú, skúsiť si zvonku môžete aplikovať Canesten krém. Po skončení menštruácie bude vhodné realizovať výter z pošvy na kultiváciu a dla výsledku následne nasadiť liečbu. Odporúčam po skončení liečby realizovať kúru vaginálnymi pribiotikami, ktorú môžete realizovať aspoň každé dva tri mesiace. Áno, vírivka, alebo kúpaliska, či wellness centrá sú častým zdrojom vaginálnych infekcií.

  • Žltkasty vytok

    , Autor: NON30

    Dobry den pan doktor. Mam 25 rokov, ziadne zdravotne problemy okrem toho, že mam tkz. prevratenu maternicu a v 19 rokoch som prekonala Hpv ( kondylomy ) od mojho prveho a jedineho partnera a stale aktualneho...odvtedy beriem pravidelne hlivu ustricovu a ziadne ine gyn.problemy som nemala a vsetky moje rocne gynekologicke prehliadky boli v poriadku. Lenže ked som sa prestahovala do zahranicia, novej gynekologicke sa nepacila farba mojho vytoku (vraj je nažltly a urcite je tam niaka infekcia) a dala mi spravit cytologiu, krv a aj vaginalny vyter poslala na analyziu. Predpisala mi 6 dnove vaginalne antibiotika a novu kontrolu. Na kontrole mi povedala ze vsetky vysledky boli vyborne a ze ten zltkasty vytok bude asi moj prirodzeny. Aj napriek jej vyhlaseniu mi predpisala "troj mesacny detox" kde je potrebne brat 6 dnove vaginalne antibiotika vzdy 6 rovnakych dni v mesiaci ( beriem ich medzi dvoma cyklami ). Myslite si, ze vytok je naozaj prirodzeny alebo treba vyhladat ineho gynekologa a problem riesit? Pre mna bol moj vytok vzdy normalny, bez svrbenia a zapachu ale je pravda ze niekedy je sfarbeny trosku dozlta, hlavne v strede cyklu.....

    Ďakujem vopred za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pošva produkuje aj za normálnych okolností sekrét, ktorý nemusí byť číry, či biely, ale môže byť aj mierne nažltlý. Ak nemáte žiadne ťažkosti a všetky výsledky, či už cytologické alebo kultivačné boli v poriadku, nevidím dôvod v užívaní antibiotickej liečby, ktorá Vám len znehodnotí pošvovú mikroflóru. Skúsiť si môžete realizovať občasne vaginálne výplachy Cloginom, alebo Rosalginom a užívajte v pravidelných kúrach vaginálne probiotiká, ktoré Vám môžu upraviť aj nažltlý výtok. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Mávam už 5 mesiacov problém s výtokom. Pred 5 mesiacmi som mala nechránený pohlavný styk, za dva dni dostala silný zápal močových ciest na to som mala atb a prešlo to. Asi po mesiaci som pred menštruáciou pociťovala pálenie v pošve, utrela som aj krv a na to dostala menštruáciu. Bola som na gynekologii kde mi dala Polygynax do pošvy že mám zmiešaný flour ale nezabralo to, potom masť Macmirror a tiež nie... vyšetrili mi HIV, Syfilis, Hepatitidu, Ureaplazmu, Pcr aj výter z pošvy a všetko v norme ale mňa stále bolí v pošve a mám žltý riedky kysly výtok. Som pozitívna na HPv a bola som na onkogynekologii kvôli Zlej cytologii ale sú tam vraj iba malé zmeny a nezdá sa že by to s tým súviselo. Môžete mi poradiť v čom to môže byť?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, bez poznania konkrétnych výsledkov všetkých vyšetrení, bližších okolností a poznania všetkých informácií je ťažké sa takto bližšie objektívne vyjadriť. Môže sa u vás jednať aj o vaginózu. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.